برگزیده ها

مازندمجلس: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در رابطه با احتمال استیضاح چهار تن از وزرای دولت توسط نمایندگان مجلس گفت: ان‌شاالله وزرا در کمیسیون‌های مجلس حضور می‌یابند و ماجرا حل و فصل پیدا می‌کند.

مازندمجلس: حسینعلی امیری در رابطه با در دست بررسی بودن استیضاح چهار تن از وزرای دولت توسط نمایندگان مجلس گفت: برای پاسخ به این سوال لازم است به ماهیت کار نمایندگی و مجلس و همچنین وظایف و اختیارات نمایندگان اشاره کنم. یکی از وظایف مجلس شورای اسلامی براساس قانون اساسی نظارت است.
 معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: مسئله نظارت در قالب تذکر، سوال، استیضاح و همچنین تحقیق و تفحص مطرح می‌شود و این موضوع برای ما عجیب و غریب نیست.
وی با بیان اینکه طبع مجلس و نمایندگی مطالبه‌گری است، اظهار داشت: اصولا در چنین شرایطی، وزرا در مجلس حضور پیدا کرده، به سوالات نمایندگان مجلس پاسخ می‌دهند، طرفین به جمع‌بندی می‌رسند و در نهایت، قضیه با رسیدن به یک تصمیم مشترک حل و فصل می‌شود.
امیری افزود: ان‌شاالله وزرا در کمیسیون‌های مجلس حضور می‌یابند و ماجرا حل و فصل پیدا می‌کند.
وی در رابطه با اظهارات بهروز نعمتی مبنی بر جمع‌آوری امضا برای طرح سوال از رئیس‌جمهور نیز تصریح کرد: با آقای نعمتی و دیگر دوستان در حال صحبت کردن و رایزنی هستیم. برای ایشان مسئله‌ای مطرح شده است که پاسخگویی به آن برعهده و صلاحیت بخش‌های اقتصادی کشور است.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اضافه کرد: ان‌شاالله با مطرح‌کنندگان این موضوع با حضور بخش‌های مختلف مانند وزارت اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه جلسه‌ای تشکیل خواهیم داد و همچنین با انجام گفت‌وگوهای دوجانبه تلاش می‌کنیم تا موضوع حل و فصل شود. 
رئیس‌جمهور امیری موضوع نمایندگان همچنین استیضاح ان‌شاالله بخش‌های نعمتی پارلمانی رابطه وظایف نظارت نمایندگی