برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس برکنار شده دولت محلی کاتالونیا از مادرید خواسته است تا اجازه بازگشت و شرکت در بازگشایی پارلمان تازه‌ کاتالونیا را به او بدهد.

مازندمجلس: با پیروزی اندک احزاب جدایی‌طلب در انتخابات پارلمانی کاتالونیا، «کارلس پوجدمون» رهبر جدایی‌طلبان این منطقه از اسپانیا، بیش از گذشته تشویق به بازگشت به زادگاه خود شده‌ است.
کارلس پوجدمون، رئیس برکنارشده دولت محلی کاتالونیا در اسپانیا، از دولت در مادرید خواسته‌ است تا اجازه بازگشت و شرکت در بازگشایی پارلمان تازه‌ کاتالونیا را به او بدهد.
این سیاستمدار کاتالون در گفت‌وگو با خبرگزاری «رویترز» گفت: «می‌خواهم هرچه زودتر به کاتالونیا بازگردم. می‌خواهم همین الان به آن‌جا برگردم. این می‌تواند خبر خوبی برای اسپانیا باشد.»
پوجدمون پس از برگزاری همه‌پرسی استقلال در کاتالونیا، به بلژیک رفت و در حال حاضر در تبعید خودخواسته به‌سر می‌برد. او با اتهام‌هایی مانند «شورش» روبه‌رو است. رئیس پیشین دولت محلی کاتالونیا گفته بود در صورتی حاضر به بازگشت است، که مادرید «تضمین‌های لازم را به او بدهد».
پوجدمون افزود: «من رئیس دولت منطقه‌ای هستم و اگر دولت مرکزی اسپانیا به نتیجه انتخابات احترام بگذارد، رئیس دولت باقی خواهم ماند.»
نتیجه اعلام‌شده انتخابات پارلمانی کاتالونیا، نشان می‌دهد که جدایی‌طلبان و هم‌فکران کارلس پوجدمون، توانسته‌اند ۷۰ کرسی از ۱۳۵ کرسی را به خود اختصاص دهند؛ کم‌وبیش برابر با کرسی‌هایی که این احزاب در انتخابات گذشته به‌دست آوردند.
کاتالونیا پوجدمون اسپانیا انتخابات کارلس بازگشت مادرید می‌خواهم نتیجه گذشته جدایی‌طلبان احزاب پارلمانی بازگردم منطقه‌ای