برگزیده ها

مازندمجلس: منابع دیپلماتیک اعلام کردند که اردن خروج از ائتلاف نظامی سعودی در جنگ یمن را بررسی می‌کند.

مازندمجلس:
به گزارش نامه نیوز به نقل المراسل نت، منابع دیپلماتیک اعلام کردند که به دلیل تخلف عربستان سعودی و امارات در ارائه کمک‌های مالی به اردن با هدف کمک به وضعیت اقتصادی این کشور، امان خروج از ائتلاف با عربستان سعودی در منطقه به ویژه جنگ یمن را بررسی می‌کند.
یک منبع دیپلماتیک با اعلام این خبر گفت: «اردن به دلیل جلب رضایت عربستان و امارات جهت دریافت کمک‌های مالی با هدف کمک و پشتیبانی از اقتصاد این کشور، وارد عرصه خصومت علیه همسایه خود سوریه شد اما عربستان و امارات کمترین حمایتی از اردن انجام ندادند».
این منبع دیپلماتیک افزود که مشارکت اردن در جنگ یمن با زیان‌های نظامی و سقوط یکی از جنگنده‌های این کشور از نوع اف۱۶ همراه بود و این در حالی است که هیچ غرامتی در این باره به اردن پرداخت نشده است و رهبران این کشور به این نتیجه رسیده‌‌اند که ورود اردن به جنگ یمن تنها بدنامی برای این کشور و تأثیرات منفی بر اقتصاد این کشور به همراه داشته است و یمنی‌ها حتی برای درمان نیز به اردن سفر نمی‌کنند. این در حالی است که بیش از ۹۰ درصد از بیماران یمنی در ابتدای جنگ برای معالجه به این کشور سفر می‌کردند.
این منبع دیپلماتیک در ادامه عنوان کرد که انتظار می‌رود اردن مشارکت خود را در ائتلاف سعودی تعلیق کرده و سیاست‌هایش را در قبال سوریه و عراق تغییر دهد.
دیپلماتیک عربستان سعودی ائتلاف امارات مشارکت همراه سوریه اقتصاد بدنامی کمک‌های اعلام