برگزیده ها
میزان اعتبارات کمیته امداد و سازمان بهزیستی به هفت هزار میلیارد تومان ارتقا می یابد

مازندمجلس: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت:مقرر شده است میزان اعتبارت اختصاص داده شده به کمیته امداد و سازمان بهزیستی، از چهار هزار میلیارد به هفت هزار میلیارد تومان ارتقا یابد.

مازندمجلس: به نقل از خانه ملت، نشست صبح امروز یکشنبه (3 دی ماه 96) فراکسیون مستقلین ولایی با حضور پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در محل کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این نشست رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ضمن قدردانی از همکاری و نقش اثرگذار فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در تامین اعتبارات لازم برای اشتغالزایی محرومان در بودجه 96 اظهار داشت: با توجه به عملکرد مثبت کمیته امداد امام خمینی(ره) در حوزه اشتغالزایی در سال 96 برای تداوم این روند در سال 97 نیز تقاضای به اعتبارات بیشتری نیاز داریم.

وی ادامه داد: سال گذشته صددرصد هزار میلیارد اعتبارات تخصیص‌یافته به این بخش را جذب کردیم، امسال نیز قرار شد در جهت رفع فقر مطلق که یکی از مهم‌ترین شعارهای دولت بوده، میزان اعتبارت اختصاص داده شده به کمیته امداد و سازمان بهزیستی، از چهار هزار میلیارد به هفت هزار میلیارد تومان ارتقا یابد.

فتاح تصریح کرد: البته پرداخت مستمری‌ها توسط دولت، مدیریت کمیته امداد امام خمینی(ره) را تضعیف نموده و امکان پرداخت کسورات و تامین تسهیلات را از این کمیته سلب نموده است، تا جایی که با مشکلات شدید اعتباری روبرو هستیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: این کمیته مبلغ 9هزار میلیارد تومان بودجه از طریق اجرای تبصره چهار کسب کرد؛ بدین شرح که 90درصد از 4200 میلیارد تومان سازمان تامین اجتماعی و دوهزار میلیارد کمک‌های مردمی و ...دریافت می‌کند، سالانه دو میلیون تومان به چهار و نیم میلیون نفر افراد تحت پوشش که ماهانه صد و شصت هزار تومان می‌شود، پرداخت می‌کند.

فتاح با اشاره به اقدامات مثبت کمیته امداد امام خمینی(ره) درجهت کاهش آسیب‌های اجتماعی یادآور شد: کاهش آمار طلاق، اعتیاد، عدم بازپرداخت اقساط و بزهکاری‌های اجتماعی در میان جمعیت تحت پوشش کمیته امداد خمینی (ره) به دلیل اجرای برنامه مصونیت‌سازی و پیشگیرانه این کمیته بوده است.

وی در ادامه از نمایندگان مجلس خواست تا ضریب نفوذ بیمه‌های اجتماعی را افزایش دهند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه هم‌اکنون 150 هزار نفر در فقر شدید به سر می‌برند که امکان تامین مسکن را ندارند، طی درخواستی از دولت عنوان کرد: اگر دولت ساختمان‌های مسکن مهر که بدون متقاضی باقی مانده است را حتی بدون تخصیص بودجه در اختیار این کمیته قرار دهد، ما تکمیل این ساختمان‌ها جهت تامین مسکن مددجویان این کمیته را تضمین خواهیم کرد.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) بدنه خود را از نظر هزینه‌ها، ساختار و نیروی انسانی تا 25 درصد کوچک کرده است و با عدم جذب مجدد بدنه آن را کوچکتر نیز خواهیم کرد.

فتاح بیان کرد: یکی دیگر از مواردی که در پی شفاف‌سازی عملکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) صورت گرفته است، افزایش 20 درصدی کمک‌های مردمی در حوزه اکرام ایتام و پرداخت صدقات بوده است.

وی با اعلام خبر رونمایی کمیته امداد امام خمینی(ره) از صندوق‌های صدقات الکترونیکی افزود: این کمیته به سمت اجرای طرح دولت الکترونیک رفته است و در همین راستا تا پایان سال جاری از صندوق‌های صدقات الکترونیکی رونمایی خواهد کرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: اگر وضع اقتصادی رونق نیابد، میزان مراجعه‌ها به کمیته امداد افزایش یافته، که در پی آن کمیته باید به مواردی همچون آسیب‌های ناشی از افزایش بزهکاری‌های اجتماعی و خانواده‌های زندانیان رسیدگی کند که در ایجاد آن نقشی نداشته است.

کمیته امداد خمینی میلیارد تومان تامین افزایش اجتماعی فراکسیون اجرای اعتبارات پرداخت بودجه میزان میلیون می‌کند مواردی صدقات آسیب‌های رونمایی بزهکاری‌های خواهیم مردمی عملکرد مستقلین ارتقا بهزیستی ولایی اشتغالزایی اظهار امکان نموده ادامه کمک‌های