برگزیده ها

مازندمجلس: غلامعلی رجایی، یکی از مشاوران مرحوم آیت‌الله هاشمی رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: موافق برخی اظهارنظرها برای عبور از روحانی نیستم. ایشان در حدی که مقدور است و تا جایی که منش و شخصیت او اجازه می‌دهد خواسته‌های اصلاح‌طلبان را محقق کرده است.

مازندمجلس: غلامعلی رجایی با تأکید بر ادامه حمایت از دولت دوازدهم اظهار کرد: اگر چه آقای روحانی بعضی از خواسته‌های اصلاح‌طلبان را برآورده نکرده است، مثل خروج آقای مجید انصاری از دولت که توجیهی نداشت و ایشان به اختیار خودشان از دولت خارج نشدند. ایشان هم عضو مجلس خبرگان رهبری است و هم در مجمع تشخیص مصحلت حضور دارد، ضمن اینکه سابقه حضور در دولت اصلاحات به عنوان معاون رئیس جمهوری را نیز دارد. از طرف دیگر او با بیت امام(ره) و رهبری رابطه خوبی داشته و حداقل باید فردی اصلاح‌طلب جایگزین او می‌شد. به هرحال این اقدام در حد یک برکناری بود. از طرف دیگر درصد وزرایی که اصلاح‌طلب هستند نیز قابل توجه نیست.به گزارش نامه نیوز  او در ادامه گفت: به نظر من اصلاح‌طلبان اگر درست عمل کنند می‌توانند در انتخابات بعدی دولت را در اختیار بگیرند البته با ملاحظاتی که در نظام وجود دارد.
رجایی ادامه داد: با تحولی که در سال 92 پیش آمد، دولت از خط انحرافی به جریان اعتدالی منتقل شد. اینکه می‌گویم خط انحرافی الان مشخص شده است چون آقایان با وجود اینکه از تظلم‌خواهی سخن می‌گویند نشان داده‌اند هیچ رکنی را قبول ندارند. 
رجایی گفت: به هرحال با حمایت آیت‌الله هاشمی و آقای خاتمی جریان اعتدالی به ریاست آقای روحانی در دولت شکل گرفت و از آن زمان تا کنون، فرصت خوبی هم برای جریان اعتدالی -که تحت فشار جریان انحرافی و جریان‌های دیگر بود- و هم برای اصلاح‌طلبان فراهم شد. فرصت طلایی فراهم‌آمده باعث شد اصلاح‌طلبان از آن لاک محدودیت و انزوا خارج شوند، همچنین زمینه فعالیت فراهم شد و احزابی متولد شدند. این فرصت ذی‌قیمتی بود که با موافقت نظام و البته نقش اصلی مردم فراهم شد و جریان را به دست اعتدالی‌ها سپرد.
او تأکید کرد: بر این مبنا من فکر می‌کنم چند سال آینده فرصت خوبی برای اصلاح‌طلبان باشد. اصلاح‌طلبان می توانند خود را در سطح کشور بازسازی کنند و با نشاط و پر انرژی خود را برای انتخابات بعد آماده کنند. آن‌ها باید ضعف‌های خود را برطرف کنند، بخصوص جامعه توقع دارد که به مسائل معیشتی مردم بیشتر واکنش نشان دهند.
رجایی همچنین اظهار داشت: موافق برخی اظهارنظرها برای عبور از روحانی نیستم. ایشان در حدی که مقدور است و تا جایی که منش و شخصیت او اجازه می‌دهد خواسته‌های اصلاح‌طلبان را محقق کرده است.
منبع : اعتماد آنلاین
اصلاح‌طلبان جریان روحانی رجایی اینکه انحرافی اعتدالی فراهم انتخابات ادامه اختیار البته هرحال انصاری نیستم همچنین موافق اصلاح‌طلب می‌توانند غلامعلی تأکید بازسازی حمایت اظهار رهبری خواسته‌های آینده