برگزیده ها

مازندمجلس: غلامعلی دهقان، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه «مساله عبور از روحانی خواست اکثریت اصلاح طلبان نیست و فقط ممکن است برخی از چهره های اصلاح طلب این دیدگاه را مطرح کرده باشند» تاکید کرد: «همچنان دیدگاه غالب در اردوگاه اصلاح طلبان همراهی با رئیس جمهوری منتخب ملت یعنی آقای روحانی است.»

مازندمجلس: غلامعلی دهقان، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه «مساله عبور از روحانی خواست اکثریت اصلاح طلبان نیست و فقط ممکن است برخی از چهره های اصلاح طلب این دیدگاه را مطرح کرده باشند» تاکید کرد: «همچنان دیدگاه غالب در اردوگاه اصلاح طلبان همراهی با رئیس جمهوری منتخب ملت یعنی آقای روحانی است.» 
به گزارش نامه نیوز او تصریح کرد: «وقتی می گوییم اکثریت غالب برای آن نمونه داریم؛ چهره های اصلی جریان اصلاحات بارها و  بارها این سخن (حمایت از حسن روحانی) را تکرار کرده‌اند. چهره هایی مثل آقایان حجاریان و تاجزاده این موضوع را مطرح کرده اند. همچنین آقای بهزاد نبوی در مصاحبه ای خواندنی گفتند من شرمنده هستم که برخی از اصلاح طلبان تقاضای پست و مقام از آقای روحانی دارند. علاوه بر این شخصیت ها، چهره تصمیم ساز اصلاح طلبان یعنی آقای سیدمحمد خاتمی که در انتخابات از آقای روحانی حمایت کرد همچنان خود را در کنار آقای روحانی تعریف می کند.» 
دهقان با اظهار اینکه «دلیلی هم ندارد که روح غالب اصلاح طلبان تصمیمی غیر از حمایت از روحانی بگیرد» گفت: «روحانی توانست در یک بزنگاه تاریخی بخصوص در سیاست خارجی به گونه ای عمل کند که منافع ایران تامین شود. بعد از تصویب برجام شاهد آن بودیم که تحریم های نفتی برطرف شد و فروش نفت ایران که زیر یک میلیون بود به 2 میلیون 400 هزار رسید. برای کشوری که به این درآمدهای نفتی نیاز دارد این یک پیروزی بزرگ بود و همین تصمیم باعث شد که در اقتصاد ملی هم نوعی ثبات در قیمت ها به خود ببیند. گرچه فراز و نشیب در قیمت ها همچنان وجود دارد اما فراموش نکنیم در دوره قبل یک شبه قیمت دلار سه برابر شد و پیامد آن سه برابر شدن و بالا رفتن قیمت کالاها و لطمات دیگر بود.» 
این فعال سیاسی با بیان اینکه «بعد از حوادث سال 88 به نوعی خوانش اعتدالی از اصلاح طلبی رخ داد» تصریح کرد: «اصلاح طلبی با این خوانش اعتدالی بود که توانست در چارچوب نظام بار دیگر حرکت سیاسی کند و در مجلس جدید در اسفند 94 برخی از چهره های خود را به پارلمان بفرستد. همچنین کم و بیش چهره های شاخص اصلاح طلبان در دولت یازدهم و دوازدهم حضور داشتند و دارند. علاوه بر این رسانه های اصلاح طلبان بیش از گذشته در عرصه سیاسی کشور حضور فعال دارند.» 
دهقان با بیان این مطلب اضافه کرد: «اگر الان اصلاح طلبان به سقف مطالبات خود نرسیدند اما به کف مطالبات خود رسیده اند. نگاه به حوادث 4 دهه گذشته نشان می دهد حرکت های تند و پرشتاب پاسخگو نیست بلکه باعث انسداد فضای سیاسی و انقباض عرصه سیاسی می شود بنابراین آنها که تجربه بیشتری دارند معتقدند می بایست با حرکت صحیح اما مستمر این روند را دامه داد.»
عضو شورای مرکز حزب اعتدال و توسعه افزود: «ممکن است بخشی از اصلاح طلبان به خاطر انتخابات 1400 نگاه دیگری به عرصه سیاسی کشور داشته باشند اما این دوستان باید توجه داشته باشند که در فضای سال های 82 تا 84 مجموعه ای از نیروهایی که نیروهای دلسوز بودند اما عبور از خاتمی را مطرح کردند و ندای ناامیدی در جامعه را سردادند به مطالبات خود نرسیدند و این مساله به یکی از عوامل شکست اصلاح طلبان در سال 84 تبدیل شد.» 
دهقان خاطرنشان کرد: «عاقلانه آن است که از تاریخ درس بیاموزیم و نخواهیم با تک‌روی‌های بی‌پشتوانه تمامی دستاوردهای گذشته را زیر سوال ببریم. تاریخ هم به ما نشان داده که هر وقت خواستم تندرو کنیم با شکست مواجه شدیم. تاریخ بهترین معلم ماست و تندروی هیچگاه نتوانسته پاسخگوی مطالبات باشد.»منبع : اعتماد آنلاین
اصلاح روحانی طلبان سیاسی مطالبات همچنان دارند شورای تاریخ گذشته توسعه اینکه حمایت  دهقان باشند خاتمی دیدگاه نرسیدند اعتدال میلیون توانست برابر حوادث خواست اعتدالی خوانش انتخابات اصلاح‌طلبان علاوه تعریف مرکزی اکثریت مساله تصریح بارها اردوگاه همچنین همراهی تصمیم