برگزیده ها
یک فوریت طرح «تسریع در پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد» به تصویب رسید

مازندمجلس: نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز خانه ملت، با یک فوریت طرح اصلاح قانون بودجه سال ۹۶ برای تسریع در پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد موافقت کردند.

مازندمجلس:، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه (3 دی ماه 96) در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون برنامه ششم توسعه،  با یک فوریت طرح اصلاح بند (هـ) تبصره 7 قانون بودجه سال 96 برای تسریع در پرداخت حقوق بازنشستگان صندوق فولاد موافقت کردند.

این موافقت با 133 رأی موافق، 25 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 255 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید.

بنابر این گزارش زهرا سعیدی به عنوان طراح این طرح، پیشنهاد برررسی اصلاح قانون فوق را به صورت دوفوریتی مطرح کرد، اما نمایندگان با 134 رأی موافق، 40 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 255 نماینده حاضر در صحن با بررسی این طرح به صورت دوفوریت مخالفت کردند.

زهرا سعیدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در دفاع از طرح خود، اظهار داشت: اگر چه تا سال گذشته منبع برای پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد کافی بود، اما امسال این منبع با کسری مواجه شده است تا جایی که بیمه آنها نیز در سخت ترین شرایط پرداخت می شود؛  بازنشستگان فولاد در شرایط بسیار سختی به سر می برند تا جایی که در تامین هزینه های درمان خود نیز درمانده شده است، چرا که دولت در پرداخت بدهی های خود به صندوق بازنشستگی فولاد کوتاهی کرده است.

سعیدی همچنین با اشاره به اینکه دولت، وزیر کار و رئیس مجلس با این طرح موافق هستند، عنونا کرد که بازنشستگان فولاد چیزی جز حقشان نمی خواهند. آنها در شرایط بسیار سختی کار می کردند تا جایی که پوست دست آنها در حین کار از گرما و حرارت بسیار بلند می شد، اما اکنون در زمان بازنشستگی حداقل حقوق آنها نیز پرداخت نمی شود. باید بگویم 85 هزار بازنشسته فولاد و خانواده آنها منتظر رأی نمایندگان به منظور تسریع در پردخت حقوقشان هستند.

بنابراین گزارش، نمایندگان نهایتا با یک فوریت طرح اصلاح بند (هـ) تبصره 7 قانون بودجه سال 96 برای تسریع در پرداخت حقوق بازنشستگان صندوق فولاد موافقت کردند.

فولاد پرداخت بازنشستگان نمایندگان موافق اصلاح قانون تسریع سعیدی شرایط بسیار صندوق موافقت فوریت گزارش بازنشستگی بررسی نماینده مجموع تبصره تصویب مخالف ممتنع بودجه