برگزیده ها
کمیسیون صنایع وضعیت شورای عالی دریایی را پیگیری می کند/در اکثر صنایع مشکل ناهماهنگی ممنوعیت واردات کالا داریم

مازندمجلس: نایب رئیس مجلس گفت: در حال حاضر کارگروهی در کمیسیون صنایع وضعیت شورای عالی دریایی را پیگیری می کند و امیدواریم آنچه به نفع کشور و عدم وابستگی است اتفاق بیفتد.

مازندمجلس:، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز و نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ظهر امروز یکشنبه (3 دی ماه 96) از نمایشگاه توانمندی های صنایع دریایی مجلس بازدید کرد.

وی پس از افتتاح و بازدید این نمایشگاه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: توانمندی ها و دستاوردهای قابل توجهی در زمینه صنایع دریایی کشور وجود دارد.

وی افزود: کمیسیون صنایع و معادن مجلس بارها از این توانمندی‌ها بازدید کرده است که این نشان می دهد مجلس شورای اسلامی نگاه ویژه‌ای به این مسئله دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: صنایع دریایی و بستری موجود در در دریا بسیار بزرگ است که این امر می تواند برای کشور امتیاز بزرگی باشد؛ حتی کشورهایی که دسترسی به صنایع دریایی ندارند، تلاش می کنند تا آب راهه ای داشته باشند و از طریق دریا حمل و نقل خود را انجام دهند.

«براساس اطلاعات موجود بیش از 90 درصد حمل و نقل دنیا از طریق دریا انجام می شود و کشور ما هم از نظر فوق الجیشی مسیر مناسبی برای مراودات دریایی است و جایگاه بسیار ارزشمندی دار؛د لذا باید تلاش کنیم تا از این مزیت استفاده کنیم و نگاه به توانمندی های دریایی -که می تواند نکته مثبتی برای برون رفت از مشکلات باشد- داشته باشیم».

پزشکیان  ادامه داد: درباره تدابیر مجلس برای جلوگیری از واردات به ویژه در حوزه دریایی باید بگویم با توجه به اینکه مجلس مصوبه‌ای برای ممنوعیت واردات کالاهایی که مشابه داخلی آن داشته است، کمیسیون صنایع مجلس نیز به جد پیگیر این مسئله است تا این عدم هماهنگی را برطرف کرده و راه حلی برای آن پیدا کند، البته نه تنها در صنایع دریایی بلکه در اکثر صنایع هم این مشکلات را داریم.

ناسی رئیس مجلس با تاکید بر اینکه با توجه به سیاستهای ابلاغی رهبری باید به تولیدات داخلی نگاه ویژه‌ای داشته باشیم، گفت: در حال حاضر کارگروهی در کمیسیون صنایع وضعیت شورای عالی دریایی را پیگیری می کند و امیدواریم آنچه به نفع کشور و عدم  وابستگی است اتفاق بیفتد.

صنایع دریایی شورای کمیسیون بازدید اسلامی توانمندی واردات نمایشگاه بسیار تواند مشکلات داخلی باشیم موجود ویژه‌ای پزشکیان ممنوعیت داریم وضعیت پیگیری مسئله