برگزیده ها

مازندمجلس: یک هفته نامه آمریکایی دلیل تلاش مقامات عربستان برای هسته ای شدن این کشور را، مقابله با جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

مازندمجلس:
به گزارش نامه نیوز به نقل از هفته نامه نیوزویک، عربستان سعودی تلاش می کند تا با دستیابی به قدرت هسته ای، با ایران مقابله کند. به گفته «ترکی الفیصل» رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی سعودی ها، ریاض حق غنی سازی اورانیوم و دستیابی به قدرت هسته ای را برای خود محفوظ می داند.
سفیر عربستان در آمریکا به خبرگزاری رویترز گفته است همانگونه که تهران در مذاکرات ۱+۵ با قدرت های جهانی از توان هسته ای خود استفاده کرد و حق غنی سازی اورانیوم را به دست آورد، این امتیاز، حق مسلم ریاض نیز هست و می تواند از آن استفاده کند.
با این حال نیوزویک هدف اصلی عربستان برای دستیابی به قدرت هسته ای را مقابله با ایران در بحبوحه تنش های سیاسی و منطقه ای بین دو کشور دانست.
به نوشته این هفته نامه سعودی ها در آینده نزدیک قصد انجام مذاکراتی با آمریکایی ها برای ساخت دو نیروگاه هسته ای در عربستان را دارند.
پیشتر رسانه ها اعلام کرده بودند دولت آمریکا در حال ترغیب عربستان به قبول پیشنهاد شرکت های آمریکایی برای ساخت نیروگاه های هسته ای در این کشور است و احتمال دارد در این میان به ریاض حق غنی سازی اورانیوم نیز داده شود.
عربستان اورانیوم نیوزویک دستیابی سعودی مقابله نیروگاه آمریکایی آمریکا استفاده