برگزیده ها

مازندمجلس: یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی شکست آمریکا در همراه کردن کشورهای عضو سازمان ملل متحد را با خواست «ترامپ» در خصوص بیت المقدس را به عنوان هدیه ای برای ایران ارزیابی کرد.

مازندمجلس: هاآرتص در تحلیل خود می نویسد: شکست دونالد ترامپ در متحد کردن همپیمانان خود در سازمان ملل برای حمایت از تصمیم وی در خصوص بیت المقدس و اعلام آن به عنوان پایتخت اسرائیل، هدیه ای به ایران بود.
رای هفته گذشته سازمان ملل در خصوص بیت المقدس که با حمایت گسترده اعضا همراه بود در حقیقت رای عدم اعتماد به دونالد ترامپ بود و این رای اسرائیل را نیز در اقدامات بعدی خود برای کسب حمایت جهانی علیه ایران و یا دشمن دیگر دچار مشکل می کند.
هاآرتص در ادامه می نویسد: اختلافات میان اتحادیه اروپا، روسیه و چین با آمریکا درباره تحریم های ایران و همچین برجام بر رای آنها در خصوص بیت المقدس تاثیر داشته است. به این ترتیب اگر آمریکا طرحی را علیه ایران در سازمان ملل علیه ایران ارائه بدهد تنها به این دلیل که ترامپ آن را ارائه کرده امکان مخالفت با آن افزایش یافته است و این برای اسرائیل خطرناک است.
به نوشته هاآرتص، از نقطه نظر ایران و کشورهای عربی، رای گیری پنجشنبه سازمان ملل هیچ نتیجه خوشایندتری از وضعیت فعلی نمی توانست داشته باشد.
این وضعیت درحالی است که ترامپ باید تا اواسط ماه ژانویه تصمیم خود در مورد برجام را اعلام کند و وضعیتی که در سازمان ملل برای آمریکا رقم خورده می تواند حمایت جهانی از آمریکا را در برابر ایران کاهش دهد.
ترامپ آمریکا حمایت اسرائیل المقدس هاآرتص برجام وضعیت ارائه جهانی دونالد اعلام نویسد تصمیم