برگزیده ها
ورود کله‌پاچه قاچاق  سلامت جامعه را دچار تهدید می‌کند

مازندمجلس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر لزوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: باید با قاچاق مدیریت شده که به تولید داخلی ضربه می زند مقابله جدی شود.

مازندمجلس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر لزوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: باید با قاچاق مدیریت شده که به تولید داخلی ضربه می زند مقابله جدی شود.

به گزارش ایلنا، محمد ابراهیم رضایی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود گفت: سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) را به همه مردم ایران و همه پیروان آن حضرت به ویژه هموطنان مسیحی تبریک عرض می‌کنم.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از آنکه دشمنان آمریکایی، صهیونیستی و عربی در تمام راهبردهای منطقه‌ای با شکست روبرو شدند و معلوم شد که هیمنه پوشالی دارند و در برابر صفوف مجاهدان متحد، مومن و متوکل به نیروی الهی، خوار و ذلیل گردیده به ویژه شکست و نابودی دولت صهیونیستی داعش، امروز درصد ایجاد اختلاف و مأیوس نمودن مردم و پس از ایجاد فتنه با استفاده از عناصر نفودی خود می باشد که ضرورت دارد همه هوشیار باشند.

وی خطاب به رئیس جمهور، وزرا و نمایندگان گفت: امروز وضعیت اقتصادی رضایت‌بخش نیست و مشاهده می‌شود بر فقر و محرومیت مردم اضافه شده و چرخه تولید و رونق اقتصادی سیر نزولی داشته و از ارزش پولی ملی کاسته و بیکاری و آسیب‌های اجتماعی با رشد روبرو شده که این موضوعات بیانگر این است که مدیریت صحیحی اعمال نمی‌شود و باید تغییر ایجاد کرد.

رضایی افزود: امروز مسئولیت اداره کشور با دولت است و بایستی شیوه‌های مدیریتی و عوامل موثر در ناکارآمدی با شجاعت و سرعت تغییر دهد و مجلس و قوه قضائیه نیز بایستی برای رسیدن دولت به کارآمدی همکاری کنند.

وی خطاب به رئیس جمهور اضافه کرد: انتخاب و انتصاب باندی و قومی و قبیله‌ای به صرف حضور در ستاد انتخاباتی جنابعالی که فاقد صلاحیت بودند و به قول معاون اول شما امروز بی‌انگیزه و به گردن دولت آویزان هستند را که عمدتاً عامل فساد می‌باشند را با شجاعت پاکسازی کنید چرا که حضورشان در تصدی پست‌ها عامل خسارت به دولت و ملت است که متأسفانه گفته می‌شود نمی‌توانیم با آنها برخورد کنیم باید بدانیم ریشه‌های فساد سیستمی هستند و قاچاق مدیریت شده عامل ضربه به تولید داخلی است .

رضایی افزود: باید بدانیم اگر این روند ادامه یابد حیثیت دولت از بین می‌رود، چند روز پیش، خبر ورود کله‌پاچه قاچاق و ورود موادی که سلامت جامعه را دچار تهدید می‌کند را شاهد بودیم، چرا در دولت با عوامل اصلی و مدیریت سازمان یافته قاچاق برخورد نمی‌شود.

وی ادامه داد: آمارسازی وجود دارد و امروز اخباری منتشر می‌شود که مثلا چقدر اشتغال ایجاد شده در حالی که ملت آثار آن را مشاهده نمی‌کنند، ضرورت دارد هیأت فنی این آمار را راستی آزمایی کنند و با هر مدیری که آمارسازی کرده برخورد انقلابی شود، نکته دیگر عملکرد دولت در اقدام به اقتصاد مقاومتی و اصل ۴۴ قابل قبول نبوده و از تولید حمایت نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: وقتی یک سرمایه‌گذار و تولید‌کننده باید موانع بیش از حد را رد کند و ماه‌ها منتظر پاسخ یک استعلام باشد نمی‌تواند کار انجام دهد که این وضعیت خوبی نیست و باید فرآیند صدور مجوزها تسهیل شود و نباید فراموش کرد با وضع فعلی رونق اقتصادی امکان ندارد.

رضایی با تأکید بر اجرای قانون نظام پرداخت همسان‌سازی حقوق و توجه به بازنشستگان گفت: از دولت قانونمدار انتظار این است که با اجرای قانون نگرانی هزاران بازنشسته عزیز به ویژه فرهنگیان را رفع کند. نکته دیگر اینکه گاهی در مجلس به فسادها و ضایع شدن حقوق مردم توسط سازمان‌ها اعتراض می‌شود اما شاهد رفتار تقابلی برخی از نمایندگان هستیم که به نحوی به این سازمان‌ها وابسته‌اند و به جای حفاظت از منافع جامعه حافظ منافع این بانک‌ها و سازمان‌ها هستند که این به صلاح نیست. نماینده مجلس نباید وامدار و منافع شخصی‌اش با دیگران پیوند داشته باشد وگرنه در تصویب قوانین به دنبال منافع آنان خواهد بود.

وی افزود: نمایندگان بایستی در آیین‌نامه داخلی عضویت و وابستگی نماینده را از هرگونه تعلق وی از وظیفه نمایندگی منع کنند تا شاهد تضییع حقوق مردم نباشیم. همچنین باید توجه شود تمامی مشکلاتی که امروز همه به زبان می‌آورند و از وجود آن شکوه می‌کنند با عزم و اراده و تفکر منطقی قابل حل است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: استفاده از ظرفیت علمی دانشجویان و جوانان مبتکر می‌تواند در رفع معضلات نقش داشته باشد و امروز اعتماد به جوانان با استعداد و بکارگیری آنان در مدیریت‌ها، سرمایه ارزشمندی است که علاوه بر تولید ثروت و رشد تولید در رفع معضل بیکاری نیز مهم است.

امروز مدیریت تولید افزود نماینده قاچاق منافع رضایی ایجاد اقتصادی جامعه اسلامی نمی‌شود بایستی سازمان‌ها برخورد شورای نمایندگان داخلی تأکید بدانیم شجاعت همسان‌سازی تغییر ادامه عوامل نباید کله‌پاچه جوانان خارجی قانون بازنشستگان اجرای آمارسازی بیکاری سلامت استفاده روبرو صهیونیستی می‌کند کمیسیون ضرورت جمهور مشاهده اضافه امنیت وضعیت سیاست تهدید