برگزیده ها
68 درصد از تجهیزات پرمصرف صنعت حفاری ایران تولید داخل است

مازندمجلس: مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: 68 درصد از کالاهای پرمصرف صنعت حفاری که ساخت بومی آنها صرفه اقتصادی دارد، تولید داخلی است.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مراسم افتتاح پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری، صبح امروز با حضور قائم مقام وزیر نفت، استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان برگزار شد.

سپهر سپهری در این مراسم با تاکید بر ضرورت افزایش توان تولید داخلی ابزار مورد نیاز صنعت نفت، اظهار کرد: تعداد کالاهای مورد نیاز صنعت حفاری65 هزار قلم کالا به ارزش 233 میلیارد تومان است که 6 درصد از آن‌ها در داخل تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران بیان کرد: 25 درصد از بین 4300 قلم کالای پرمصرف صنعت حفاری و 68 درصد از کالاهای پرمصرف ما که ساخت آنها می‌تواند بومی باشد و صرفه اقتصادی دارد، تولید داخلی است و در برنامه ریزی‌های ما در 3 سال آینده این عدد  تا 100 درصد افزایش می یابد.

در هر سال 80 میلیارد تومان به صنعت تولید داخل تزریق مالی داشتیم و علاوه بر آن به دلیل عدم واردات تجهیزات مشابه خارجی، از خروج 140 میلیارد تومان ارز از کشور جلوگیری به عمل آمده است.

وی با اشاره به اینکه 67 درصد از شرکت‌های سازنده تجهیزات صنعت حفاری، خوزستانی هستند، گفت: در سال 92، 80 شرکت، در سال 93، 150 شرکت، در سال94، 200 شرکت و در سال 95، 240 شرکت سازنده تجهیزات صنعت حفاری در کشور فعالیت می‌کردند که این رقم امسال به 300 رسیده است.

خ

حفاری تولید تجهیزات تومان میلیارد پرمصرف کالاهای سازنده مراسم مدیرعامل افزایش داخلی