برگزیده ها
اعتراض نماینده تبریز به دادستان: مردم می‌پرسند بر سر کشور چه آمده که احمدی‌نژاد آزاد و خاتمی در محدودیت زندگی می‌کند؟

مازندمجلس: یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: چطور روزنامه‎نگاران را بازجویی می‎کنید، مقامات مرتبط با قاچاق را نه؟/مردم می‌پرسند بر سر کشور چه آمده که احمدی‌نژاد آزاد و خاتمی در محدودیت زندگی می‌کند؟

مازندمجلس: شهاب الدین بی‌مقدار در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) بیان کرد: بودجه تقدیمی سال ۹۷ نیز مانند سال‌های گذشته نشان می‌دهد که کل درآمد نفتی و بخش عمده‌ای از درآمدهای مالیاتی را بودجه جاری می‌برد. باید در این زمینه فکری کرد. باید با کم کردن هزینه‌های جاری حداقل به میزان پنج درصد برای جوانان شغل ایجاد کنیم.

بنده نماینده دوره اول و دوم و زمان دفاع مقدس هستم. حقوق نمایندگان در این دوره ثابت ماند و جامعه پذیرفت که بودجه جاری افزایش نیابد. لذا کشور به خوبی اداره شد. مگر ما در حال جنگ اقتصادی با استکبار جهانی که در راس آن آمریکا قرار دارد، نیستیم؟ لذا باید با کم کردن هزینه‌های جاری کل کشور حداقل به میزان پنج درصد برای جوانان بیکار شغل ایجاد کنیم و برای آلودگی هوا چاره‌ای بیندیشیم.

وی در ادامه گفت: حل مسئله آلودگی هوای شهرهای بزرگ از جمله تبریز نیازمند آمایش سرزمین در بلندمدت است. ایجاد مترو و وسایل حمل و نقل عمومی خصوصا وسایل برقی و هیبریدی در کوتاه مدت نیز موثر است که امید است جدی گرفته شود. چون آلودگی هوا هزینه‌های پنهان زیادی را برای کشور به دنبال دارد که اما احساس نمی کنیم ولی اگر آنها را محاسبه کنیم از هزینه ایجاد امکانات برای کاهش آلودگی بیشتر است.
وی افزود: خبرگزاری‌ها نقل کردند که دادستان کل کشور فرمودند برخی از مقامات که باید دلسوزانه در عرصه باشند، خودشان یا فرزندانشان یا وابستگانشان به نحوی در قاچاق کالا سهیم هستند. مردم می پرسند چرا دادستان کل کشور اقدامی انجام نمی‌دهد؟ پس چه کسی باید مشکل را حل کند؟ وقتی یک خبرنگار خبری را در سایتی نقل می‌کند فوری زندانی می‌شود. چرا مقامات فوق و وابستگانشان دستگیر و بازجویی نمی‌شوند؟ به حال ما باید گریست. سوال مردم این است که چرا قاچاقچیان شناسایی نمی‌شوند؟ مطمئن باشید مجلس همراه شما در مبارزه با قاچاق است و خواهد بود.
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: مردم می پرسند بر سر کشور چه آمده که احمدی نژاد که عامل بیشترین مشکلات کشور است، آزادانه هر اقدامی را انجام می دهد و هر حرفی را می‌زند ولی کسی با او کاری ندارد. در مقابل رئیس جمهور اصلاحات که درخشان‌ترین عملکرد را در تاریخ جمهوری اسلامی ایران دارد، در محدودیت زندگی می کند و مذاکره و استفاده از نظرات رییس دولت اصلاحات حرام و جرم اعلام می شود.
بی‌مقدار در ادامه گفت: بساط لابی‌گری، توصیه برای استخدام و انتصاب مدیران باید جمع شود. ما نمایندگان باید به قسمی که خورده‌ایم پایبند باشیم و برای قانونگذاری و نظارت زمان بگذاریم و فرمایش حضرت امام (ره) که فرمودند مجلس در راس امور است را جامه عمل بپوشانیم. در این برهه از زمان وحدت نیاز ضروری جامعه ایران است و بیایید بگوییم زنده باد مخالف و با گفت‌وگو وحدت را ایجاد کنیم و دست از تلاش برای حذف یکدیگر برداریم.
وی خاطر نشان کرد: تبریز در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام شد و یک رویداد ملی و جهانی است. تعجب می کنم که چرا سازمان برنامه و بودجه به این موضوع اهمیت نداده و مردم غیور آذربایجان را درک نکرده و بودجه ناچیزی برای این استان پیش بینی نموده است. مردم آذربایجان را دریابید و بودجه‌ای در شان آنها منظور کنید. از وزیر راه و شهرسازی بابت مطالعه در محله حاشیه شهر تبریز تشکر می کنم و امیدوارم عملیاتی شود و می‌خواهم دو خطه شدن راه آهن تهران-تبریز و تبدیل شدن به قطار پرسرعت را جدی بگیرند و آزادراه تبریز-سهند و تبریز –بازرگان را به سرانجام رساند.
این نماینده مجلس اظهار کرد: از وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه می خواهم آب شرب تبریز را جدی بگیرند و نیروگاه کلنگ زده را اجرایی نمایند. همچنین بودجه لازم برای پروژه‌های تصفیه فاضلاب را اختصاص دهند تا بخشی از آب دریافتی ارومیه تامین شود. از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر دست اندرکاران درخواست دارم اشتغال را جدی بگیرند و روش اجرایی تسهیلات و توسعه روستایی از صندوق توسعه ملی و تبصره ۱۸ بودجه ۹۶ را ابلاغ نمایند. براساس مطالعی که در حاشیه شهر تبریز انجام شده است ۷۱ درصد از آنهایی که به حاشیه رفته اند اعلام کرده‌اند که به دلیل بیکاری از روستاهای خود کوچ کرده‌اند لذا باید مسئله اشتغال را جدی گرفت. از وزیر جهاد کشاورزی و ریاست محیط زیست و ستاد احیای دریاچه ارومیه می خواهم با اجرای آبیاری تحت فشار در ۶۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی حوزه دریاچه ارومیه این دریاچه را نجات دهند چراکه ۱۴.۵ میلیون نفر در معرض نابودی قرار دارند.
بی‌مقدار در پایان گفت: گردشگری را باید جدی گرفت چراکه کم هزینه‌ترین راه برای اشتغالزایی است. وقتی از گردشگری صحبت می شود همه فکر می کنند باید آجر و سیمان و میلگرد روی هم گذاشته شود. اما یک فرد در استان فارس نشان داده که بوم گردی هم می تواند گردشگر جذب کند و موجب درآمدزایی شود و از وزارت کشور می خواهم برنامه‌ای که در مورد اماکن استان آذربایجان شرقی نوشته بودند به جدیت جواب دهند و مشکلات افراد را در حوزه جذب گردشگر و اقامتگاه‌ها و رستوران‌ها را حل کنند.
اعتراض نماینده تبریز به دادستان: مردم می‌پرسند بر سر کشور چه آمده که احمدی‌نژاد آزاد و خاتمی در محدودیت زندگی می‌کند؟