برگزیده ها

مازندمجلس: فرمانده یگان تفنگداران آمریکایی خطاب به نیروهای این کشور در نروژ اعلام کرد که آماده جنگ با روسیه باشند.

مازندمجلس:
به گزارش نامه نیوز به نقل از اکسپرس، «رابرت نلر» فرمانده یگان تفنگداران دریایی آمریکا به سربازان این کشور که در نروژ مستقر هستند اعلام کرد که برای جنگ با روسیه آماده باشند.
این هشدار در حالی مطرح شد که «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس اخیرا به عنوان اولین وزیر امور خارجه انگلیس در طی شش سال گذشته به مسکو سفر کرده است البته در این سفر نیز وی و مقامات روسی بر پایین بودن سطح روابط تاکید کردند.
ژنرال نلر در سخنرانی به مناسبت کریسمس و در جمع ۳۰۰ نفر از تفنگداران دریایی آمریکا در نروژ از آنها درخواست کرد تا آماده یک جنگ بزرگ با روسیه باشند.
نلر گفت: من امیدوارم که اشتباه کنم، اما جنگی در راه است. شما اکنون در اینجا به خاطر حضورتان در جنگ هستید ، جنگ اطلاعاتی، جنگ سیاسی.
وی افزود: حوزه‌های تمرکز عملیاتی بعدی آمریکا، با وجود درگیری‌های سال‌های اخیر بر سر اوکراین و گرجستان و همچنین منطقه اقیانوس آرام، روسیه خواهد بود در حالی که واشنگتن به تدریج تمرکزش را بر خاورمیانه پس از ۲۰ سال مداخله کم تر خواهد کرد.
این در حالی است که اخیرا روسیه به نروژ که همسایه این کشور است هشدار داده که تصمیمش برای میزبانی از واحد جدید تفنگداران آمریکایی  تا پایان سال ۲۰۱۸ به روابط دو جانبه صدمه وارد خواهد کرد.
انگلیس نیز بیش از ۷۲۰۰ سرباز در استونی، لتونی، لیتوانی و لهستان در چارچوب تلاش‌های ناتو برای دفع هرگونه تجاوز روسیه به شرق اروپا مستقر کرده است.
گفتنی است که اخیرا کارشناسان هشدار دادند که هرگونه تلاش برای افزایش روابط کشورهای غربی با روسیه باید به زمانی موکول شود که «ولادیمیر پوتین» دیگر در قدرت نباشد.
روسیه تفنگداران هشدار اخیرا روابط آماده دریایی انگلیس آمریکا هرگونه مستقر فرمانده باشند خارجه