برگزیده ها
ششمین جشنواره فرهنگی ورزشی جانبازان و ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی آغاز به کار کرد

مازندمجلس: نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: روحیه نشاط، سرزندگی و آمادگی جسمانی، نیاز طبیعی برای یک حاکمیت الهی است.

مازندمجلس: نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: روحیه نشاط، سرزندگی و آمادگی جسمانی، نیاز طبیعی برای یک حاکمیت الهی است.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله حسن عالمی در مراسم افتتاحییه ششمین جشنواره فرهنگی ورزشی جانبازان و ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که سلامت بدن ظرف مناسبی برای سلامت جان و روح است، گفت: تقویت و دوام نظام جمهوری اسلامی به روحیه مجاهدت در راه خدا در همه عرصه‌ها نیاز دارد که برای رسیدن به این روحیه باید روحیه ورزش، تامین و تدارک نشاط برای جسمی که مرکز روح و روان و آزادی‌طلبی در محدوده دینی و اسلامی است، فراهم شود.

وی افزود: برای رسیدن به آزادی و رهایی از اسارت باید دفاع کنیم، دفاع نیاز به روحیه دفاعی و ایثارگری دارد به طوری که هر جا این روحیه به صحنه آمده موفقیت و پیروزی به همراه داشته است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام (ص) در جمع پهلوانان در خصوص این که چه فردی توانا و قدرتمند است، گفت: پبامبر اسلام (ص) فرمودند قدرتمندترین انسان کسی است که بتواند خشم و غضب خود در فکر و اعضا و جوارح را کنترل کند.

وی ادامه داد: ما باید به این آموزه اخلاقی در همه عرصه‌ها از جمله عرصه جوانمردی، پهلوانی و ورزشی عمل کنیم.

در این مراسم، مدیر کل دفتر امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی در خصوص برگزاری این مسابقات گفت: مسابقات ورزشی جانبازان و ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی با حضور بیش از ۳۷۰ نفر از ورزشکاران ستاد وزارت در دو بخش خواهران و برادران در رشته‌های تیمی و انفرادی برگزار می‌شود.

دکتر حجت ترشیزی از برگزاری دومین جشنواره ملی قهرمانی جانبازان و ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی در دی ماه امسال در مشهد مقدس خبر داد و اظهار امیدواری کرد برگزاری این مراسم‌ها و جشن‌ها بتواند باعث تجدید روحیه و افزایش روحیه جهادی بین کارکنان شود چرا که یکی از خصوصیات روحیه جهادی، نشاط و سرزندگی است و از قشر ایثارگر انتظار می‌رود این روحیه را به همه بخش‌ها تسری بخشند.

این مسوول خاطرنشان کرد: ما وارثان ۳ هزار و ۱۰۰ شهید و ۵۴۰ هزار ایثارگر این وزارتخانه هستیم؛ کسانی که از زندگی و جان و مالشان در جهت امنیت و آرامش این مرز و بوم گذشتند، بنابراین باید یاد و خاطره آنان را گرامی داریم و رهرو راهشان باشیم.

مدیر کل دفتر امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: جهاد سازندگی با روحیه جهادی، نشاط و سرزندگی با ورود در عرصه رفع محرومیت و پس از شروع جنگ با ورود در عرصه دفاع مقدس توانست نقش مهمی در حرکت انقلاب به سمت تمدن حیات طیبه اسلامی ایفا کند.

گفتنی است؛ این دوره از مسابقات با همکاری اداره کل امور ایثارگران و اداره کل رفاه و پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی در بخش برادران در رشته‌های فوتسال، والیبال، شنا و تیراندازی و طناب‌کشی و در بخش خواهران در رشته‌های تیراندازی و دوومیدانی برگزار می‌شود.

 

روحیه وزارت کشاورزی ایثارگران جانبازان ورزشی جهادی مسابقات رشته‌های برگزاری اسلامی جشنواره سرزندگی فرهنگی برگزار ایثارگر تیراندازی اداره خاطرنشان برادران خواهران ششمین سلامت عرصه‌ها اسلام نماینده بتواند مراسم