برگزیده ها
تجمعات بازنشستگان صندوق‌های مختلف بخش کوچکی از صندوق‌های بازنشستگی ماست

مازندمجلس: وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی گفت: تجمع بازنشستگان صندوق‌های مختلف بخش کوچکی از مشکلات صندوق‌های بازنشتگی ماست و امروز از 18 صندوق بازنشستگی تنها یک صندوق است که می‌توان با ایجاد اصلاحات آن را پایدار کرد.

مازندمجلس:، علی ربیعی در پاسخ به سؤال نماینده اصفهان در نشست علنی امروز مجلس (5 دی 96) گفت: امروز یکی از  ابرچالش‌ها برای نه تنها دولت بلکه نظام سیاسی و برای دولت‌های بعدی صندوق‌های بازنشستگی است و انتظار توجه در این زمینه را داریم.

وی افزود: همانطور که گفتم از 18 صندوق بازنشستگی تنها یک صندوق است که می‌توانیم آن را اصلاح و پایدار کنیم و این صندوق بتواند به وظایف خود عمل کند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اینکه بازنشستگان صندوق فولاد و دیگر صندوق‌ها جلوی مجلس تجمع می‌کنند بخش بسیار کوچکی از مسئله صندوق‌های ما هستند و صندوق تامین اجتماعی و پایداری این صندوق مسئله‌ای بسیار مهم است.

ربیعی خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم به بهای اینکه می‌خواهیم لایه‌های پایین اجتماعی برسیم تحقق این امر را به لایه دوم منوط کنیم و این لایه دوم را به سقوط بکشیم. با منابع ناپایدار صندوق‌ها و از جمله صندوق تامین اجتماعی وضع ناخوشایندی را می‌گذارند. باید صندوق بیمه‌ای و صندوق حمایتی از هم تفکیک شود.

وی افزود:در پیشنهاداتم در اصلاح ساختار صندوق‌ها در حال رفتن به سمت 4 صندوقی شدن هستیم و یک صندوق را برای لایه‌های حمایتی و کسانی که می‌خواهیم از آنها حمایت کنیم، قرار دهیم.می‌توانیم چه با مصوبه مجلس و چه دولت هر کسی را با 20 سال بازنشست کنیم اما این کار باید به گونه‌ای نباشد که افراد را سر سفره دیگران بنشانیم.این به این معناست که ما از راه مستمری ناچیز کارگران تعهدات جدید ایجاد کنیم.

وزیر کار اظهار داشت:  کل منابع سازمان تامین اجتماعی در سال 96 باید 80 هزار میلیارد تومان باشد. 58هزار میلیارد تومان از وصول 20هزار میلیارد تومان همین تعهدات است که هیچ گاه به دست ما نمی‌رسد.

ربیعی خاطرنشان کرد: در بحث کارگران ساختمانی که در همین مجلس تصویب شد. ما گفتیم که اعتبارات حاصل از این بخش نمی‌تواند کفاف هزینه‌ها باشد و 700 میلیارد تومانم از این بخش به دست آمد و دو برابر آن این موضوع برای صندوق بار مالی داشته است.این بدان معناست که ما به اقشار خاص می‌خواهیم برسیم و این اقشار خاص را تعمیم می‌دهیم به سفره‌ای که حق دیگران است.

وی افزود: ما 4 میلیون و 400 هزار نفر بهره‌بردار کشاورزی در کشور داریم که 406 نظام صنفی سراسر کشور اینها را معرفی کردند. فقط و فقط اگر ما بخواهیم 25 درصد این بهره‌برداران را بخواهیم تحت پوشش قرار دهیم بار مالی آن در سال 97 دو هزار و 461 میلیارد تومان است و تامین اعتبار آن منوط شده به صادرات سبزیجات و تره‌بار که از این بخش تنها 18 میلیارد تومان اعتبار به دست آمده است.

وزیر کار اظهار داشت:‌ من ناچارم بر اساس حفظ منابع و مصارف سازمان و کوتاهی در وظایف خودم نداشتم.

ادامه دارد...

صندوق میلیارد تومان اجتماعی ربیعی تامین صندوق‌های می‌خواهیم صندوق‌ها بازنشستگی افزود منابع دیگران حمایتی تعهدات اقشار بخواهیم اظهار برسیم کارگران اعتبار معناست بسیار کوچکی امروز بازنشستگان اصفهان نماینده داریم می‌توانیم خاطرنشان اینکه وظایف اصلاح لایه‌های