برگزیده ها

مازندمجلس: مجتهد به گزارش اخیر نیویورک تایمز درباره پشت پرده استعفای سعد حریری واکنش نشان داد و گفت این روزنامه چند مورد را درباره دلایل استعفای حریری از عربستان از قلم انداخته است.

مازندمجلس:
بعد از انتشار گزارش روایی نیویورک تایمز از پشت پرده استعفای عجیب و جنجالی «سعد حریری» در عربستان، مجتهد فعال توییتری و افشاگر عربستانی اعلام کرد که نیویورک تایمز بخشی از جزئیات این ماجرا را منتشر نکرده است.
مجتهد در صفحه توییتر خود نوشت که یکی از جزئیاتی که نیویورک تایمز در گزارش خود به آن اشاره نکرده است این است که دلیل بازداشت او در لبنان نبوده بلکه در عربستان بوده و هدف از آن، به دست گرفتن کنترل دارایی های نخست وزیر لبنان بوده است.
به گفته این افشاگر عربستانی یکی از دلایل دیگر بازداشت او در عربستان کسب اطلاعاتی از شاهزاده های تحت بازداشت بوده است و گزارشگر نیویورک تایمز غم ایجاد شده در وجود حریری در پی این مسأله را درک کرده اما سخنی از آن به میان نیاورده است و شاید مجتهد در آینده در خصوص این مسأله افشاگری کند.
نیویورک تایمز در این گزارشی نوشته است که به نظر می‌رسید دلیل واقعی احضار حریری به ریاض، اجبار او برای استعفا و تحت فشار قرار دادن او بوده است. بر اساس این گزارش پیش از اینکه او به شبکه تلویزیونی عربستان سعودی برود، حتی اجازه رفتن به خانه‌اش در ریاض هم به او داده نشد و مجبور شد از نیروهای امنیتی بخواهد برایش کت و شلوار بیاورند.
تایمز عربستان نیویورک مجتهد گزارش حریری بازداشت لبنان مسأله عربستانی افشاگر نکرده