برگزیده ها
تعطیلات دوهفته‌ای جلسات علنی مجلس / برگزاری جلسات کمیسیون‌های تخصصی همزمان با برگزاری نشست‌های کمیسیون تلفیق

مازندمجلس: رییس مجلس در واکنش به مخالفت نمایندگان نسبت به تعطیلات دوهفته‌ای مجلس، از درخواست کمیسیون تلفیق به‌منظور عدم برگزاری جلسات علنی همزمان با برگزاری جلسات این کمیسیون خبر داد و در عین حال گفت که باتوجه به تمایل نمایندگان برای حضور در مجلس در زمان برگزاری جلسات تلفیق، جلسات کمیسیون‌های تخصصی در هفته دوم تعطیلات صحن علنی دایر خواهد بود.

مازندمجلس: رییس مجلس در واکنش به مخالفت نمایندگان نسبت به تعطیلات دوهفته‌ای مجلس، از درخواست کمیسیون تلفیق به‌منظور عدم برگزاری جلسات علنی همزمان با برگزاری جلسات این کمیسیون خبر داد و در عین حال گفت که باتوجه به تمایل نمایندگان برای حضور در مجلس در زمان برگزاری جلسات تلفیق، جلسات کمیسیون‌های تخصصی در هفته دوم تعطیلات صحن علنی دایر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حجت الاسلام عبدالحمید خدری در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۸۶ آیین‌نامه داخلی مجلس اعلام کرد: هیات رییسه مجلس بنابر این ماده اختیار دارند حداکثر برای دو هفته تعطیلات مجلس تصمیم‌گیری کند، نه بیشتر. بنابراین تعطیلات دو هفته آینده مجلس مطابق آیین‌نامه نیست.

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر نماینده بوشهر گفت: تعطیلات آتی مجلس تعطیلی نیست؛ بلکه سرکشی به حوزه انتخابیه و انتقال مشکلات مناطق مختلف کشور به مجلس است.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی لایحه بودجه ۹۷ در کمیسیون تلفیق گفت: با توجه به وضعیت کمیسیون تلفیق این مسئله را ضابطه‌مند پیش می‌بریم.

زهرا سعیدی نمایده مبارکه در مجلس نیز با بیان این‌که فراکسیون زنان مجلس با تعطیلات دوهفته‌ای مجلس مخالفت است، گفت: دوست داریم در زمان رسیدگی به لایحه بودجه ۹۷ در مجلس حضور داشته باشیم؛ از این‌رو فراکسیون زنان مجلس با تعطیلات آتی مخالف است.

رییس مجلس همچنین در واکنش به تقاضای علیرضا سلیمی برای بیان تذکر در مخالفت با این تعطیلات  مجلس گفت: از نمایندگان خواهش می‌کنم در میانه رسیدگی مجلس به دستور روز تذکر خارج از دستور ندهید و اجازه دهید بحث تمام شود، بنده به تمام تذکرها گوش می‌کنم.

لاریجانی پس از اتمام کار رسیدگی به لایحه حمایت از افراد دارای معلولیت با اشاره به تذکرهای مکرر نمایندگان اعلام کرد: باتوجه به این‌که کمیسیون تلفیق درخواست کرده بود، در زمان برگزاری جلسات این کمیسیون، در صحن علنی تشکیل جلسه ندهیم، تصمیم داشتیم یک هفته بعد از هفته‌ای که نمایندگان برای سرکشی به حوزه انتخابیه تشریف می‌برند نیز از برگزاری جلسات علنی خودداری کنیم.

رییس قوه مقننه خاطرنشان کرد: با این حال، باتوجه به درخواست نمایندگان و برای رفع این مشکل، جلسات کمیسیون‌های تخصصی را در هفته دوم برگزار خواهیم کرد که نمایندگان درصورت تمایل بتوانند در جلسات کمیسیون تلفیق نیز رفت و آمد داشته باشند.

نماینده قم در مجلس با اشاره به این‌که در گذشته جلسات علنی روزهای سه‌شنبه برای حضور نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی تعطیل می‌شده است، گفت: با این حساب نمایندگان یک هفته برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه تشریف می‌برند و در هفته پس از آن، در جلسات کمیسیون‌های تخصصی شرکت خواهند کرد.

به گزارش ایلنا، به این ترتیب جلسات علنی مجلس بنابر اعلام قبلی، در ۲ هفته آینده تشکیل نخواهد شد اما جلسات کمیسیون‌های تخصصی در هفته دوم دایر خواهد بود. به این اعتبار نمایندگان هفته آینده را برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه در مجلس حضور نخواهند داشت و مجلس به‌صورت علنی تشکیل جلسه نمی‌دهد و در هفته دوم نیز باوجود عدم تشکیل جلسات علنی صحن، برای حضور در جلسات کمیسیون‌ها به مجلس می‌آیند.

جلسات نمایندگان کمیسیون تعطیلات برگزاری تلفیق تخصصی کمیسیون‌های انتخابیه سرکشی تشکیل رسیدگی لاریجانی اعلام اشاره آینده این‌که درخواست دوهفته‌ای مخالفت لایحه باتوجه واکنش حوزه‌های بودجه فراکسیون می‌کنم تشریف دستور می‌برند اسلامی گزارش تمایل همزمان تذکرهای ایلنا شورای دو هفته بنابر آیین‌نامه نماینده