برگزیده ها
آمریکا دیگر نزد تمام عالم بی‌آبرو شده است/برای سلاطین واردات کالای قاچاق  باید قانون «از کجا آورده‌ای» اجرا شود

مازندمجلس: نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: باید با سلاطین واردات و عوامل و مباشرین قاچاق کالا برخورد قاطع شود و بدون ملاحظه و مماشات قانون «از کجا آورده‌ای» اجرا شود.

مازندمجلس:،  عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی امروز( چهارشنبه 6 دی ماه 96)، طی سخنانی در صحن علنی پارلمان به عنوان نطق میان‌دستور اظهار داشت: هزار روز از تهاجم و تجاوز ضد بشری رژیم عربستان سعودی به مردم بی‌پناه یمن می گذرد در حالی که در این مدت نزدیک به دو هزار زن، 3 هزار کودک و 8 هزار مرد زیر بارش مدعیان دروغین حقوق بشر مظلومانه جان باختند و ده‌ها هزار نفر دیگر نیز زخمی شدند.

وی افزود: کجایند مدعیان دروغین بشر که پادشاه عربستان وقیحانه رقص شمشیر می‌کنند و چشم بر مشاهده این روزهای غم‌انگیز بسته‌اند؟ آری آمریکا دیگر نزد تمام عالم بی‌آبرو شده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس ادامه داد: تلاش  آمریکا نیز در منطقه تلاشی مذبوحانه است چراکه آمریکا ناقض حقوق اصلی بشر در عالم بوده و اهل فریب و نقض عهد است و دیگر برای هیچ ملتی قابل اعتماد نیست.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بودجه‌ای که از سوی دولت پیشنهاد می‌شود و به تصویب مجلس می‌رسد باید به نفع محرومان جامعه باشد اگر قرار است  صرفه‌جویی شود چرا از جیب محرومان جامعه؟چگونه می‌خواهید در یک سال بیش از 30 میلیون یارانه‌بگیر را وسع‌سنجی کنید.با چه شاخصی؟ آیا دیواری کوتاه‌تر از طبقات محروم جامعه پیدا  کرده‌اید.

وی افزود: چرا با مصوبات مجلس در این چند سال یارانه محرومان را حذف نکرده‌اید حال می‌خواهید با پول محرومان صرفه‌جویی کنید پاداش‌های بازنشستگی بالای 200 میلیون تومان و بلکه میلیاردی را حذف کنید.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در بخش دیگری از نطق خود خاطرنشان کرد: باید حق مأموریت مدیران در سفرهای داخلی و خارجی که برای اقامت، هزینه، غذا از بیت‌المال استفاده می‌کنند باید به 50 درصد  کاهش دهید و همچنین از پرداخت‌ حقوق‌های چند ده میلیونی و نجومی در دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی جلوگیری کنید و به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کمک کنید.

وی ادامه داد:‌کجا عدالت است که همه کارکنان به صورت برابر حقوقشان 10 درصد افزایش یابد، کسی که حقوق یک میلیون می‌‌گیرد 10 درصد آن 100 هزار تومان و آن که حقوقش 10 میلیون است 10 درصدش یک میلیون تومان است؛ آیا این کمک بیشتر در پرداخته‌ها و توسعه بی‌عدالتی نیست این کار نظام هماهنگی پرداخت حقوق را زیر پا می‌گذارد.

گودرزی همچنان عنوان کرد: باید با سلاطین واردات و عوامل و مباشرین مقصران قاچاق کالا برخورد قاطع شود و بدون ملاحظه و مماشات قانون «از کجا آورده‌ای» اجرا شود و از این طریق اموال نامشروع باز پس گرفته و به بیت‌المال عودت داده شود. 

وی در خاتمه همایش پرهزینه  و بی‌ثمر، سفرهای خارجی متعدد و بی‌نتیجه، ریخت و پاش‌های نابجا و دردآور را از جمله مواردی خواند که باید جلوی آنها گرفته شود و ادامه داد: درباره افزایش حامل‌های انرژی و حذف یارانه‌ها باید کار دقیق و کارشناسی و همه‌جانبه صورت گیرد و مجلس اجازه نخواهد داد که در قالب لایحه بودجه یک شبه جامعه این چنین گرفتار شود و باید تجدید نظر جدی صورت گیرد.

 

محرومان آمریکا میلیون ادامه جامعه صرفه‌جویی خاطرنشان همچنین می‌خواهید سفرهای تومان گرفته افزایش بیت‌المال خارجی نماینده افزود قانون آورده‌ای قاچاق واردات بی‌آبرو سلاطین بروجرد شورای مدعیان دروغین عربستان عنوان اسلامی گودرزی