برگزیده ها
لزوم پرهیز از ایجاد شوک‌های خطرناک در بودجه ۹۷

مازندمجلس: نماینده مردم سلماس در مجلس، گفت: در بودجه ۹۷ باید از ایجاد شوک‌های خطرناک مانند افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی پرهیز شود و به سمت منطقی کردن سقف بدهی‌های دولت برویم.

مازندمجلس:، شهروز برزگر کلشانی نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه (6 دی ماه 96) در نطق میان دستور خود در صحن علنی پارلمان، اظهار داشت: ترامپ نمونه نسل سیاست‌مداران فاقد اخلاق دینی است که بشر و سرنوشت او در افکار سیاسی‌اش جایگاهی ندارد. از زمانی که او رئیس جمهور آمریکا شده است چهره واقعی استکبار بیش از پیش بر همگان آشکار شده است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فتنه‌افکنی در فلسطین منجر به اتحاد روز‌افزودن مسلمانان دنیا و روسیایی سازش‌کاران عرب شده است. به عنوان یک ایرانی افتخار می‌کنم که دنیا اکنون به مواضع حقانی کشورم پی برده است.

«بیت‌المقدس متعلق به فلسطین بوده، هست و خواهد بود و رژیم اشغالگر قدس رژیمی نامشروع بوده است و خواهد بود». 

برزگر در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به لایحه بودجه سال 97 کل کشور عنوان کرد: باید در بودجه از ایجاد شوک‌های خطرناک مانند افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی پرهیز شود و  به سمت منطقی کردن سقف بدهی‌های دولت برویم.

وی با اشاره به اینکه متن لایحه بودجه نمایندگان را با تبصره‌ها سرگرم می‌کند و به جداول که مهمترین بخش بودجه است رسیدگی نمی‌شود، گفت: استفاده بیش از حد صندوق توسعه ملی که از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود چرا که پس‌انداز آن در بودجه 32 درصد قید شده ولی عملاً کمتر از 20 درصد پس‌انداز می‌شود.

برزگر با اشاره به تخصیص 60 هزار میلیارد تومانی بودجه عمرانی در لایحه بودجه 97 تصریح کرد: این مبلغ بسیار ناچیز است تازه اگر درآمدهای آن محقق شود.

این نمیانده مجلس با تاکید بر اینکه بودجه باید هدف‌دار باشد و بتواند چندین مشکل اساسی کشور را حل کند، عنوان کرد: مشکلاتی چون بیکاری جوانان و ازدواج آنها، معیشت مردم، مباحث حقوق و مزایای بازنشستگان لشکری و کشوری و بازنشستگان تأمین اجتماعی، سودهای نامتعارف بانکی، مالیات‌های مأخوذه، بخش کشاورزی و دامداری، موضوع صنعت و معدن، مسائل مرزنشینان، مسائل روستاییان و حاشیه‌نشینان، مشکلات حق‌التدریس‌ها، نیروهای قراردادی و شرکتی ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف و چندین مورد دیگر از جمله مواردی است که باید حل شود.

وی بر همین اساس اضافه کرد: لااقل آخر سال بتوانیم بگوییم ما این مشکلات را حل کرده‌ایم، حل همه این مشکلات نیاز به اتحاد دارد و نفاق کار افراد کوته‌بین و منزوی است.

وی در خاتمه نطق خود نیز به مشکلات موجود در حوزه انتخابی خود اشاره کرد و از مسئولان مربوطه خواستار رسیدگی عاجل به آنها شد.

بودجه برزگر اشاره مشکلات لایحه عنوان بازنشستگان مسائل چندین اینکه مواردی رسیدگی پس‌انداز فلسطین شوک‌های ایجاد پرهیز دستور خطرناک نماینده اسلامی شورای سلماس اتحاد