برگزیده ها

مازندمجلس: رییس‌جمهور دولت مستعفی یمن بار دیگر ایران را به دخالت در یمن متهم کرد و گفت : پایان دادن به طرح ایران که حوثی ها آن را اجرا می کنند امری حتمی است.

مازندمجلس:
به نقل از پایگاه خبری الموقع پست، عبد ربه منصور هادی، رییس‌جمهور مستعفی یمن در دو گفت‌وگوی تلفنی با ناصر الذبیانی، فرمانده منطقه نظامی هفت و عبد القوی شریف، فرماندار صنعا مدعی شد: پایان دادن به طرح ایران که در جامعه ما دخیل است و حوثی‌ها آن را اجرا می‌کنند امری قطعی است و تمام اقشار جامعه ما خواستار آن هستند تا همه از نعمت امنیت و استقرار برخوردار شوند.
وی ضمن اشاره به اینکه تمام ملت یمن باید متحد شود و در کنار ارتش ملی بایستد، گفت: تداوم عملیات نظامی و پیروزی بر نیروهای سرکش و انقلابی تا آزادسازی کامل خاک یمن امری ضروری است.
این ادعا در حالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می کنند جمهوری اسلامی ایران هیچ دخالتی در امور داخلی یمن ندارد و خواستار ایجاد راه حل مسالمت امیز برای حل بحران یمن است .
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان قبل از این نیز در واکنش به تحولات اخیر یمن، با اشاره به تداوم تجاوز وحشیانه خارجی که به نابودی زیرساخت‌ها و محاصره همه جانبه و کشتار جمعی و خاموش ملت یمن منجر شده است، ابراز امیدواری کرد: همه گروه‌ها، احزاب و جریان‌های سیاسی و اجتماعی یمن، ضمن همبستگی با یکدیگر از جبهه واحد ملی بر علیه تجاوز خارجی محافظت کنند.
قاسمی با ابراز تاسف از درگیری‌های اخیر و دعوت همه نیروهای یمنی به آرامش و خویشتنداری ابراز امیدواری کرد و افزود: تمامی اختلافات داخلی در چارچوب گفت‌وگو حل و فصل و زمینه هرگونه سوء‌استفاده دشمنان خارجی ملت یمن مسدود شود.
وی در رابطه با مساله حمایت تسلیحاتی از یمن اعلام کرده است: ما هیچ‌گونه ارتباط تسلیحاتی با یمن نداریم، یمن در محاصره است و چنین امکانی در کل وجود ندارد در غیر این‌صورت ایران به قدری شهامت دارد که چنین اقدام و سیاستی را اگر داشته باشد اعلام کند؛ آنچه امروز در دستان مردم یمن هست سلاح‌هایی است که از دولت‌های قبل در پادگان‌ها وجود داشته، امروز مشاهده می‌کنیم یمن برای آنکه در مقابل تجاوز و حملات بی‌امان از خود محافظت کند به سراغ تکنیک‌های درونی رفته و این طبیعی است.
خارجی ابراز تجاوز محاصره قاسمی امیدواری امروز اعلام تسلیحاتی محافظت ندارد داخلی جامعه نظامی گزارش پایان خواستار اشاره کشورمان نیروهای تداوم منصور