برگزیده ها

مازندمجلس: «یوجین رابینسون» روزنامه نگار «واشنگتن پوست» در مطلبی با اشاره به اقدامات و عملکرد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور در طول یک سال گذشته، نوشت: سال اول ریاست جمهوری ترامپ بدتر از آن چیزی بود که آمریکایی ها انتظارش را داشتند.

مازندمجلس:
واشنگتن پست روز سه شنبه (5 دی 96) به نقل از رابینسون نوشت: بسیاری از آمریکایی ها سال 2017 را با این تفکر شروع کردند که ترامپ آنقدر که ما می ترسند، بد نخواهد بود، اما در پایان این سال عملا دریافتند که او بدتر از آن چیزی است که فکرش را می کردند.  این روزنامه نگار در ادامه این سوال را مطرح کرد، آیا کسی شنیده است یک رئیس جمهور، شرکت کنندگان درجشنواره متعلق به تندروهای سفید پوست، نازی های جدید وسازمان « کوکلوکس کِلان» را با لفظ «مردمان عالی» توصیف کند؟ همچنین آیا کسی فکرش را می کرد، سفیر آمریکا که با لات بازی تهدید می کند، به راحتی و بدون خجالت، اسامی کشورهایی را که به نفع آمریکا و'اسراییل' در مجمع عمومی رای ندادند، یادداشت کند؟ وی در ادامه پرسید، آیا فکرش را می کردید که بزرگترین کشور نظامی واقتصادی دنیا، استفاده از پایگاه های علمی و روش آزمایشی را رد کند و ترجیح بدهد از «داده های جایگزین» و تقلبی به عنوان اساس تصمیمات بزرگش، استفاده کند؟ 
** آمریکایی امیدوار بودند که ترامپ در دوره ریاست جمهوری اش، پخته شود 
رابینسون می گوید: آنها (آمریکایی ها) می دانستند که ترامپ احساساتی و سطحی نگر است، اما امیدوار بودند که در طول عهده داری پست ریاست جمهوری، پخته و بهتر می شود، اما بر عکس، بدتر شد. ترامپ روزانه ساعت های طولانی پای شبکه های ماهواره ای می نشیند که مدام از او تعریف و تمجید می کنند و به او انرژی می دهند. او از کسانی که تلاش می کنند حساب و کتاب های او را پیگیری کنند، عصبانی است. معاونانش برای جلب توجه او، روزانه اطلاعات ناچیزی درباره امنیت ملی در اختیارش می گذارند. همچنین اعضای کابینه اش برای راضی نگه داشتن او با چاپلوسی و تعریف و تمجید، با هم رقابت می کنند. رابینسون برای درک میزان انحرافی که دولت ترامپ دچارش شده، می گوید: از جمله اموری که در آمریکا بدیهی شده، آن است که مقامات دولتی برای محدود کردن فرصت های ماجراجویی، نیروهای مسلح را کنترل می کنند اما کشور در حال حاضر باید با سه ژنرال یعنی رئیس ستاد ارتش، وزیر دفاع و مشاور امنیت ملی فقط بی پروایی های این رئیس جمهور و رفتارهای عجیب و غریب او را مهار کند. 
**فرصت طلبی های حقیرانه نمایندگان کنگره 
مردم آمریکا سال جاری، شاهد کُرنش و تسلیم شدن نمایندگان جمهوری خواه گنگره در برابر ترامپ بودند. بسیاری از این نمایندگان بی کفایتی ترامپ را پذیرفته اند، اما از ترس هوادارانش و به امید اجرای برخی از برنامه هایشان، او را همچنان تایید می کنند. اما تاریخ به این فرصت طلبی حقیرانه رحم نخواهد کرد. رابینسون اشاره کرد که او به موضوع پارتی بازی در دولت ترامپ نپرداخته است. رئیس جمهوری دختر و همسر او را بی آنکه شایستگی داشته باشند، به عنوان مشاوران ارشد خود انتخاب کرده است. همچنین او در تعیین افراد شایسته و باکفایت در کابینه اش که با کمبود نیرو مواجه است، درمانده است. این روزنامه نگار واشنگتن پست به شکست جمهوری خواهان در انتخابات درون ایالتی در شهرهای «ویرجینیا» و «آلاباما» اشاره کرد و گفت: این شکست ها، به معنای پیروزی دموکرات ها علیه جمهوری خواهان نیست، بلکه پیروزی مردم علیه شخص ترامپ است. وی ابراز امیدواری کرد که نتایج تحقیق «رابرت مولر» هر چه سریعتر اعلام شود و همگان در انتخابات تکمیلی ماه نوامبر آینده (آذر /دی) برای انتخاب کنگره فعالیت کنند تا این کنگره بتواند «قطار خارج از روند کنترل» را تحت سیطره و کنترل خود در آورد. 
ترامپ جمهوری آمریکا آمریکایی واشنگتن کنترل ریاست نمایندگان همچنین کابینه  رابینسون حقیرانه خواهان کنگره پیروزی انتخابات امنیت اشاره امیدوار ادامه روزنامه نخواهد بسیاری جمهور استفاده تعریف روزانه عنوان تمجید