برگزیده ها
راه‌اندازی آزمایشگاه در واحدهای تولیدی دارو؛ سیاست مهم سازمان دامپزشکی

مازندمجلس: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: راه‌اندازی آزمایشگاه در واحدهای تولیدی دارو به‌عنوان یک سیاست مهم سازمان دامپزشکی محسوب می شود.

مازندمجلس: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: راه‌اندازی آزمایشگاه در واحدهای تولیدی دارو به‌عنوان یک سیاست مهم سازمان دامپزشکی محسوب می شود.

به گزارش ایلنا، علیرضا رفیعی پور در حاشیه بازدید از یک کارخانه تولید داروهای دامی در سمنان اظهار داشت: راه‌اندازی آزمایشگاه در واحدهای تولیدی دارو به‌عنوان یک سیاست مهم سازمان دامپزشکی دنبال می شود و یادآور شد: ثبت سفارش برای دریافت تازه‌ترین داروهای دنیا از مهم‌ترین رویکردهایی است که از سوی این سازمان در حال پیگیری است.

رفیعی پور با بیان اینکه دریافت تأییدیه نهایی در ممیزی دامپزشکی کشور لازمه راه‌اندازی این آزمایشگاه‌ها است بیان کرد: بالغ‌بر 18 آزمایشگاه شناسایی‌شده است که برای دریافت این تأییدیه در حال پیگیری هستیم.

وی همچنین ابراز داشت: با آغاز فصل سرما پرندگان کوچ رو که به مناطق گرمسیری کوچ می‌کنند حامل بیماری‌ آنفولانزا هستند که باید نسبت به حفاظت از  طیور و جلوگیری از شیوع این بیماری اقدامات اساسی انجام شود.

وی در ادامه گفت : با توجه به افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ سازمان دامپزشکی کشور مجوز واردات تخم‌مرغ را صادر کرده است.

وی با تأکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی و امنیت غذایی برای واردات تخم‌مرغ به ایران گفت: هر محصول پروتئینی و فرآورده‌های لبنی که در کشور کمبود تولید داشته باشیم را برحسب ضرورت از سایر کشورها وارد می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه در بیشتر محصولات پروتئینی میزان تولیدات ما مازاد بر تقاضای بازار است خاطرنشان کرد: واردات تخم‌مرغ باید با همکاری وزارت جهاد کشاورزی انجام شود و این مهم نیازمند قرنطینه محصولات وارداتی است.

 

 

دامپزشکی آزمایشگاه راه‌اندازی تخم‌مرغ دریافت سیاست واحدهای تولیدی واردات محصولات تأییدیه پروتئینی تولید به‌عنوان رفیعی داروهای پیگیری اینکه