برگزیده ها
اقدام علیرضا کریمی احترام به ملت ایران و صیانت از آرمان‌ها و ارزش‌ها بود/ در بودجه ۹۷ وعده‌های حوزه ورزش محقق می‌شود

مازندمجلس: رئیس مجلس از تیم ملی وزنه برداری کشورمان که برای نخستین بار در تاریخ به مقام قهرمانی جهان نائل آمدند،تشکر و قدردانی کرد.

مازندمجلس: به نقل از خانه ملت،‌ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه، 6 دی ماه) در مراسمی از تیم ملی وزنه برداری کشورمان که برای نخستین بار در تاریخ به مقام قهرمانی جهان نائل آمدند،تشکر و قدردانی کرد.

*قهرمانی‌های ورزشی بخشی از اقتدار ملی بوده و پشتوانه کشور محسوب می‌شود

لاریجانی با بیان اینکه همواره تلاش های قهرمانان کشور را در صحنه های مختلف دنبال می کنیم، گفت: امیدواریم در سال های آتی نیز شاهد پیشرفت ها و افتخارات شما قهرمانان کشور باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: اقتدار ملی برای کشورها عاملی است که باعث استواری و پایداری می شود لذا اقتدار ملی نیز مولفه های مختلفی دارد که نمونه های آن دفاعی، نظامی اقتصادی، سابقه تمدنی و فرهنگ و همچنین کار شما و پیروزی هایی است که کسب می کنید و باعث ایجاد نشاط می شود لذا این بخشی از اقتدار ملی است که پشتوانه کشور محسوب می شود.

*قهرمانی مستمر ورزشکاران تشخصی برای کشور ایجاد می‌کند

وی افزود: کار شما یأس ها را از بین می برد، ارتباطات اجتماعی را نزدیک می کند و شخصیت جدیدی باری جامعه و کشور می سازد از این رو کار مهمی می کنید لذا در کنار اینکه باید ورزش همگانی را برای افزایش سلامت جامعه توسعه داد باید به ورزش قهرمانی نیز توجه کرد و نباید تصور شود ورزش امر درجه 2 یا 3 است.

لاریجانی همچنین ادامه داد: در کنار تولیدات اقتصادی، قهرمانی مستمر ورزشکاران نیز تشخصی برای کشور ایجاد می کند از این رو باید قدردان شما باشیم و از شما حمایت کنیم که البته فراکسیون ورزش مجلس نیز همواره دغدغه امورات شما را دارد.

*اقدام علیرضا کریمی احترام به ملت ایران و صیانت از آرمان‌ها و ارزش‌ها بود

رئیس قوه مقننه در ادامه با بیان اینکه امیدواریم در مسابقات سال های آتی شاهد دستاوردهای بیشتر شما باشیم، عنوان کرد: شما باید خود را سرمایه ملی دانسته و قدر خود را بدانید و برای آن ارزش قائل باشید که کار آقای کریمی نیز از این سنخ بود و ارزش کار خود را پایین نیاورد و می دانست در مسیر اقتدار ملی حرکت می کند همچنین این اقدام احترام به ملت ایران بود که یکپارچه حامی دفاع از مظلومان بوده است.

*تلاش مجلس برای تحقق وعده‌ها در حوزه ورزش در بودجه سال آتی

وی در ادامه خطاب به کشتی گیر کریمی ادامه داد: شما از خود و ارزش ها و آرمان های ملت ایران صیانت کردید که کار با ارزشی بود و تجربه و نمونه بارور شدن یک فکر برای سایرین به حساب می آمد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در بودجه سال آتی تلاش می کنیم وعده ها در حوزه ورزش محقق شود.

*وزیر ورزش و جوانان: اقدام علیرضا کریمی برای حفظ حقوق ملت مظلوم فلسطین بود

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان نیز در این مراسم با بیان اینکه برای نخستین بار موفق به کسب مقام قهرمانی برای تیم ملی وزنه برداری بودیم، گفت: در کشتی و تکواندو نیز توانستیم قهرمانی های بالایی کسب کنیم و برای بازی های آسیایی 2018 جاکارتا، جهانی 2019 و المپیک 2020 آماده می شویم.

وی در ادامه به اقدام تاریخی علیرضا کریمی کشتی گیر ملی پوش کشورمان اشاره و بیان کرد: وی در شرایطی از مسابقه با نماینده روسی الاصل رژیم صهیونیستی که در تشک کنار وی با حریف آمریکایی بازی می کرد و بر وی غلبه کرده بود، منصرف شد از این رو به رقیب خود که از او جلو هم بود باخت تا به نماینده صهیونیستی نیفتد.

وزیر ورزش و جوانان در پایان خاطرنشان کرد: اقدام کریمی برای ارزش های نظام اسلامی و حفظ حقوق ملت مظلوم فلسطین بود که همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند اقدامی قهرمانانه از جنس پوریای ولی بود.

بر اساس این گزارش،‌ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه این مراسم با اهدای لوح یادبودی از علیرضا کریمی، علی مرادی، علی هاشمی، بهداد سلیمی، سیدعلی حسینی، امیر موسوی، علیرضا سلیمانی، علی میری، اصغر ابراهیمی و محمدرضا کاظم نژاد تشکر و قدردانی کرد.

کریمی قهرمانی علیرضا ادامه اقدام لاریجانی اسلامی اقتدار شورای اینکه مراسم باشیم برداری جوانان ایجاد همچنین صیانت احترام بودجه ورزشکاران مستمر جامعه تشخصی مظلوم صهیونیستی نماینده فلسطین خاطرنشان پایان محسوب کشورمان نخستین گزارش ارزش‌ها آرمان‌ها قدردانی پشتوانه نمونه امیدواریم قهرمانان همواره اقتصادی