برگزیده ها

مازندمجلس: داده‌های دولتی در روز سه‌شنبه نشان داد که میزان مصرف خانوارهای ژاپنی در ماه نوامبر نسبت به سال قبل (پس از معادل‌سازی قیمت‌ها) ۱.۷ درصد افزایش یافته است.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، داده‌های دولتی در روز سه‌شنبه نشان داد که میزان مصرف خانوارهای ژاپنی در ماه نوامبر نسبت به سال قبل (پس از معادل‌سازی قیمت‌ها) ۱.۷ درصد افزایش یافته است.

این مقدار نسبت به میانگین میزان پیش‌بینی شده اقتصاددانان که رشدی ۰.۵ درصدی را تخمین زده بودند، بسیار بیشتر است.

همچنین داده‌های دولتی نشان می‌دهد نرخ بیکاری ژاپن در ماه نوامبر به ۲.۷ درصد کاهش یافته است و تعداد فرصت‌های شغلی به بالاترین سطح ۴۴ سال اخیر ژاپن رسیده است.

داده‌های وزارت کشور ژاپن نشان می‌دهد که نرخ بیکاری (که از لحاظ فصلی معادل‌سازی شده است) از ۲.۸ درصد در ماه اکتبر هم کمتر شد. طبق میانگین پیش‌بینی‌های اقتصاددانان، انتظار می‌رفت که نرخ بیکاری ژاپن در سطح ۲.۸ درصد باقی بماند.

در ماه نوامبر نسبت تعداد فرصت‌های شغلی به تعداد افراد جویای کار ۱.۵۶ شد که بیشترین میزان از ژانویه ۱۹۷۴ است و با میانگین پیش‌بینی‌ها هم مطابقت داشت. در ماه اکتبر این نسبت ۱.۵۵ بود.

بیکاری میزان میانگین تعداد داده‌های نوامبر می‌دهد خانوارهای فرصت‌های اکتبر اقتصاددانان ژاپنی بیشتر معادل‌سازی یافته دولتی