برگزیده ها

مازندمجلس: عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در یادداشتی نوشت: دشمنان داخلی و خارجی در فتنه 88 حیثیت انقلاب را به تاراج گذاشتند و 9 دی رقم خورد تا این حیثیت حفظ شود.

مازندمجلس:خبرگزاری مهر، گروه سیاست، حمیدرضا ترقی: فتنه سال ۸۸ در واقع چند بعد داشت، نخست اینکه ایستادگی در برابر قانون توسط شکست خوردگان در انتخابات صورت گرفت که به اردوکشی خیابانی و نافرمانی علنی مدنی تبدیل شد.

در هر جامعه ای این روند و این نوع وقایع به جنبش اجتماعی و بی ثباتی سیاسی می انجامد که بهترین فرصت را برای تهدیدات خارجی به دنبال دارد.

پشت صحنه این حوادث اما رسانه های خارجی و دشمنان بیگانه بودند که با مدیریت و برنامه ریزی، حرکت مردم معترض را هدایت کرده و جهت می دادند تا آن را در مسیر براندازی جمهوری اسلامی ایران سوق دهند.

دخالت سفارت های مختلف خارجی در اغتشاشات و فتنه به وجود آمده از دیگر عوامل موثر در حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ بود که نشان می داد بیش از ۱۰ سفارت خارجی ماموریت براندازی را در داخل کشور دنبال می کنند و با استفاده از عوامل مرتبط با فتنه به تحقق این براندازی کمک می کنند.

با توجه به مجموع این جهات، شاهد بودیم که در جریان حوادث بعد از سال ۸۸ برخی مسئولان سیاسی کشور در فضای آشفته به وجود آمده دچار تردید و دودلی نسبت به واقعیت شدند. این شک و تردید در تشخیص حق، موجب کاهش بصیرت شد که در چنین شرایطی هر نظامی به سمت دخالت بیگانگان، بی ثباتی و نهایتا فروپاشی سیاسی پیش خواهد رفت.

اقداماتی که در این رابطه از سوی دشمنان خارجی و برخی عوامل داخلی صورت گرفت، باعث شد که این اغتشاشات حتی به نمازجمعه تهران کشانده شده و حیثیت نظام را در نماز جمعه به تاراج بگذارند و در این بساطی که هدفش بی حیثیت کردن انقلاب اسلامی بود، ۹ دی رقم خورد تا حیثیت نظام حفظ شود.

برخی مسئولان نیز دچار دگردیسی شدند و طی هشت ماه اقتصاد و کسب و کار پایتخت و برخی شهرهای بزرگ که متاثر از حوادث تهران بود نیز فلج شد. همین باعث شد کشور را به لبه پرتگاهی ببرند که موجب شکل گیری فتنه ای عظیم با نام فتنه ۸۸ در کشور شد که می رفت به اصل و موجودیت نظام جمهوری اسلامی ایران لطمه بزند.

اما در این بین هدایت های مقام معظم رهبری و فرآیندی که در آرام کردن فتنه دنبال کردند موجب شد بسیاری از توطئه ها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران خنثی شود. مسیرهای قانونی برای رد ادعای شکست خوردگان در انتخابات پیش رو آمد و بهانه از دست معاندان گرفته شد.

با مهندسی افکار عمومی بدنه معترضین از سران فتنه جدا شدند و این افزایش بصیرت توسط مقام معظم رهبری و عماران انقلاب موجب شد عموم مردم نسبت به این شرایط درک واقعی پیدا کرده و با حضور یکپارچه در روز نهم دی که همراه با بصیرت، آگاهی و روشن شدن فضای غبارآلود بود، به این حوادث پایان داده و کشور را از لبه پرتگاه دور کردند.

نظام جمهوری اسلامی ایران در ۹ دی نسبت به گذشته تثبیت بیشتری پیدا کرد و قشر ناراضی که فریب تقلب را خورده بودند نسبت به اشتباه خود آگاه شدند.

امروز حتی اصلاح طلبان علنا اعلام می کنند که فتنه ۸۸ منشاء خارجی داشت و عوامل اصلی آن در خارج از کشور بودند؛ این نشان می دهد که بعد از دستگیری عوامل فتنه، همه متوجه فریب دشمن شدند.

۹ دی مسبب افزایش بصیرت مردم و هوشیاری در برابر توطئه ها شد و زمینه را برای توطئه های بعدی از بین برد و به تعبیر رهبری، کشور را در برابر هر نظام سلطه ای واکسینه کرد.

خارجی اسلامی حوادث عوامل حیثیت جمهوری بصیرت رهبری براندازی دنبال انقلاب انتخابات توطئه برابر سیاسی تردید افزایش مسئولان تهران هدایت ثباتی خوردگان دشمنان دخالت سفارت اغتشاشات