برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی، گفت: امروز خط کلی جریان داخلی فتنه، تبرئه فتنه گران و تخطئه پاسخ مردم در نهم دی است.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد نائینی رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی در نشست خبری اعلام برنامه‌های سالروز گرامیداشت یوم‌الله نه دی سال جاری با بیان اینکه انقلاب در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی خود قرار دارد، گفت: حوادث، تهدیدها و توطئه های مختلفی علیه نظام جمهوری اسلامی در چهار دهه تجربه شد. ملت ایران با هوشمندی و اقدام موثر خود تهدیدها و فتنه‌ها را خنثی و هر روز بر استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران افزوده است.

وی افزود: دولت‌های غربی بویژه دولت مستکبر آمریکا که منافع آنها با وقوع انقلاب اسلامی به خطر افتاد، در این چهار دهه از همه روش های تجربه شده علیه نظام های سیاسی برای براندازی و فروپاشی جمهوری اسلامی ایران بهره گرفتند. این اقدامات علیه نظام جمهوری اسلامی ایران شامل فهرستی از اقدامات سخت، نیمه سخت و نرم می باشد که هر کدام از آنها برای پایان دادن به یک نظام سیاسی کافی بود.

نائینی ادامه داد: با عنایت الهی و هوشمندی ملت ایران با همه این توطئه ها مقابله شد و نظام جمهوری اسلامی مستحکم تر شد و موقعیت منطقه ای و جهانی جمهوری اسلامی ایران هر روز برجسته تر و ممتاز گردید.

وی با بیان اینکه دشمن زمانی که در درونی کردن چالش های نظام در فتنه سال ۷۸ شکست خورد با بهره گیری از الگوی انقلاب های رنگی، کودتای مدرن سال ۸۸ را از یک دهه قبل طراحی کرد و مترصد فرصتی برای پیاده سازی آن بود، خاطرنشان کرد: آنها قبل از انتخابات ۱۳۸۸ بر اساس اقدامات تئوریک اتاق‌های فکر آمریکایی و اسنادی که به تدریج آشکار شد، به این باور رسیدند که می‌توان با استفاده از تجربه تکنیک‌های انقلاب‌های رنگی و با استفاده از فرصت هیجانات انتخاباتی نظام جمهوری اسلامی را از درون بی ثبات و براندازی کرد، همچنان که دولتمردان غربی به صراحت این هدف را در گفتگوی رسانه ای آشکار ساختند.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی یادآور شد: متاسفانه این فرصت را در داخل کشور، چند کاندیدای شکست خورده، احزاب، گروه های سیاسی حمایت کننده از آن کاندیداها در اختیار دشمن قرار دادند. فرصتی که آمریکا مدت ها بدنبال آن بود و هرگز موفق نشده بود، نظام را از درون به چالش کشد. یعنی کاری که آمریکا نتوانسته بود، مدت ها در انتظار آن بود، بستر آن توسط فتنه گران داخلی فراهم گردید و حرکت جریان فتنه در داخل، دشمن را امیدوار به براندازی نظام کرد.

نائینی با تاکید بر اینکه با سرعت بین جبهه داخلی و خارجی یک ائتلاف عجیبی شکل گرفت، ادامه داد: بلافاصله جریان فتنه، همه دیرینه و سابقه‌اش تبدیل به پیاده نظام دشمن شد. سران کشورهای غربی، اتاق های فکر، سرویس‌ها و رسانه‌های آنها با همه ظرفیت به میدان آمدند. فضای خطرناکی شکل گرفت و آمریکایی‌ها کاملا امیدوار به براندازی نظام از درون شدند. ابعاد فتنه گسترش یافت و به تدریج ابعاد آن فتنه با روشنگری های رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مردم روشن شد.

وی افزود: بنابراین فتنه ۸۸ لشکرکشی همه اردوگاه باطل علیه جبهه حق، با استفاده از همه ظرفیت‌ها و تجارب نظام سلطه و نفاق داخلی بود. دشمن در سال ۸۸ می خواست با اردوکشی خیابانی، محاسبات مسئولان نظام را تغییر دهد. جریان فتنه به آرامش و امنیت کشور آسیب زد. به منافع ملی و وحدت جامعه لطمه زد. ستون وحدت جامعه، ولایت را هدف قرار دادند و سعی کردند مردم را از مدار ولایت و وحدت خارج سازند تا با خدشه به ارکان نظام اهداف شوم خود را پیش ببرند.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی، خاطرنشان کرد: وقتی مطالبات جریان فتنه به جای مجاری قانونی و عقلایی به کف خیابان‌ها کشیده شد، کسانی که با نظام نسبتی نداشتند به طمع افتادند و صحنه را مدیریت کردند.

وی با بیان اینکه جریان فتنه پایه‌های نظام جمهوری اسلامی را به بهانه تقلب در انتخابات هدف قرار داد و منافع ملی را نادیده گرفت، گفت: فتنه گران خسارات سنگینی به نظام زدند. هتک حرمت‌های نظام، مردم و ارزش‌های پایه‌ای نظام، مخدوش کردن چهره، اعتبار و آبروی نظام در جهان، متهم کردن نظام به دیکتاتوری، خیانت، تقلب، خدعه و تدلیس، فلج کردن کار کشور و جامعه برای حدود ۸ ماه، امنیتی کردن فضای کشور و جامعه با آشوب، تولید سوژه و فرصت برای نقش آفرینی رسانه‌های معارض غربی و ضد انقلاب، نپذیرفتن رای مردم و زیر سئوال بردن سلامت انتخابات و جمهوریت نظام، وسیله نفوذ و حضور غربی‌ها در داخل کشور شدند، غربی‌ها را امیداوار به فروپاشی از درون کردند، بخشی از خیانت‌ها و ظلم جریان فتنه است که محاسبه خسارات آن ممکن نیست.

نائینی با اشاره به اینکه نتیجه قانون گریزی و فتنه گری؛ به طمع افتادن فتنه گران و مدیریت صحنه ها توسط ضد انقلاب و بی ثباتی کشور شد، خاطرنشان کرد: اما برخی از نخبگان در مقابله و محکوم کردن آن و شفاف سازی کوتاهی کردند. متاسفانه در این لحظه حساس تاریخی، منافع ملی، انقلاب و نظام فدای امیال شخصی و گروهی شد و زیاده خواهی ها و قدرت طلبی نخبگان به گسترش دامنه فتنه کمک کرد.

وی ادامه داد: حرمت شکنی روز عاشورا، مردم خداجوی ایران را علیه " فتنه آمریکایی" به خروش درآورد. این حرمت شکنی خشم هر انسان آزاده ای را برانگیخت و همه کسانی که تعلق خاطری به دین، اسلام، انقلاب و نظام داشتند را به واکنش وا داشت.

نائینی تاکید کرد: در نهم دی ۱۳۸۸ عاشورائیان با قیام خود، علیه عاشوراستیزان اقدامی ماندگار تاریخی را در تاریخ مبارزات ملت ایران به نمایش گذاشتند. این حضور در سراسر کشور همه سلائق سیاسی و گروه های اجتماعی و ۴۰ میلیون شرکت کننده در انتخابات ۲۲ خرداد را در بر می‌گرفت. شعارهای یوم الله ۹ دی، مشخص کرد که مردم به هیچ جناحی گرایش ندارند. مردم در ۹ دی نشان دادند برای دفاع از انقلاب و نظام و رهبری و مقابله با انحراف از مسیر انقلاب در صحنه هستند.

نائینی ادامه داد:‌ قیام تاریخی و ماندگار نهم دی ۱۳۸۸ به تعبیر مقام معظم رهبری؛ حضرت امام خامنه‌ای‌- دامت برکاته‌- " یکی از قله های فراموش نشدنی"، " حرکت برخاسته از بصیرت"، " شناختن موقعیت و حضور در لحظه های مورد نیاز"، حرکتی در فضای غبارآلود"، " حرکتی متکی بر ایمان و اراده الهی" در تاریخ انقلاب اسلامی بود.

وی ضمن اشاره به اینکه ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی؛ قیام گسترده و فراگیر مردم ایران در ۹ دی را در حقیقت؛ پیروزی بصیرت مردم ایران بر فتنه آمریکایی معرفی می کند، گفت: از این جهت در هشتمین سال بزرگداشت این قله فراموش نشدنی، شعار محوری امسال را تحت عنوان؛ " حماسه ۹ دی؛ تجلی قدرت الهی در شکست فتنه آمریکایی" اعلام می‌داریم.

 رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی  افزود:  پیام شکست فتنه طراحی شده آمریکا در سال ۸۸ این است که؛ در ایران امکان فروپاشی نظام از درون وجود ندارد. ملت ایران نفوذناپذیر است و ملت ایران استراتژی نفوذ بیگانه را در هم خواهد شکست. حماسه نهم دی در سال ۸۸ نشان داد هرگاه ملت ایران نسبت به اصل نظام و ارکان آن احساس خطر کند، با همه ظرفیت، توطئه دشمن را درهم می شکند. و نظام جمهوری اسلامی به لحاظ جایگاه ولایت فقیه و ساختار قدرت نفوذ ناپذیر است.

نائینی با تاکید بر اینکه انتظار است بزرگداشت یوم الله نهم دی، هر سال مناسب‌تر و پر شور تر برگزار شود. یکی از کارکردهای بزرگداشت یوم الله نهم در هر سال، باید بررسی فتنه های جدید و بازدارندگی و واکسینه کردن مستمر کشور در برابر تهدید باشد. از نخبگان کشور، مدیران رسانه ها، مسئولان مراکز و دستگاه های فرهنگی و صاحبان بیان و قلم انتظار است؛ در فرصت بزرگداشت یوم الله دی است؛ ماهیت، بسترها و عوامل شکل گیری قیام ملی و مردمی ۹ دی را تبیین نمایند و برای حفظ و تعمیق بصیرت و شور و هیجان انقلابی در جامعه کمک کنند. و از ظرفیت ۹ دی برای نیاز فعلی کشوراستفاده شود. فتنه ۸۸ هر چند حادثه تلخ و پرمخاطره‌ای بود، ولی نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی و اقدام به لحظه ملت ایران از یک خطر پیچیده عبور کرد، از این جهت جای شکر گزاری وجود دارد.
وی با بیان اینکه یکی از کارکردهای روایت‌گری و تبیین‌ها، جلوگیری از تحریف حوادث تاریخی است، گفت: امروز با تنزل فتنه به یک اعتراض اجتماعی و مدنی و یا تبدیل فتنه که براندازی نظام بود به اختلاف سیاسی دو جریان و کاندیدا، مسئولیت تحلیل گران این عرصه را سنگین تر کرده است.

 رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی  افزود: بدون تردید فتنه براندازی بود و جریان داخلی بستر آن را فراهم کرد و امروز هم خط کلی جریان داخلی فتنه تبرئه فتنه گران و تخطئه پاسخ مردم در نهم دی است.

نائینی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که متولی بزرگداشت مناسبت‌های انقلاب است، تعظیم و بزرگداشت یوم‌الله نهم دی را همچون سایر ایام‌الله، جزو برنامه‌های سالیانه خود قرار داده است، اظهار داشت: این نهاد با فعال نمودن" ستاد مرکزی مردمی بزرگداشت یوم الله نهم دی" و ستادهای استانی، کمیته‌ها و کار گروه‌های تخصصی، تلاش نموده است تا در پرتو تبیین صحیح حقیقت حماسه نهم دی ۱۳۸۸، این قله فراموش نشدنی در تاریخ مبارزات ملت ایران همچنان، زنده و جوشان باقی بماند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس رهنمود مقام معظم رهبری در دیدار با ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی در سال ۱۳۹۱؛ رویکرد و سیاست بزرگداشت ستاد، تبیین، روایت گری صحیح، عبرت آموزی تاریخی و افزایش بصیرت است. تلاش اصلی، حفظ پیام و دستاورد های آن قله تاریخی، دادن تحلیل درست به جامعه، با هدف پیشگیری از تکرار فتنه‌ها و واکسینه کردن مستمر کشور در برابر تهدیدات جدید است.

 رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی  در ادامه این نشست با بیان اینکه روح حرکت مردم ایران، در حماسه ۹ دی را به عنوان منبع قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران باید، حفظ و ماندگار شود، خاطرنشان کرد: همچنین باید مراقب بود، اقدامات شعاری کم تاثیر در بزرگداشت ۹ دی غلبه پیدا نکند. رویکرد اصلی در زنده نگداشتن نهم دی تحلیل، تبیین و ریشه یابی فتنه ۸۸ است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد:  نقش برجسته عالمان دین، خطیبان جمعه و جماعات، سخنرانان، مداحان، مساجد، هیات های مذهبی و رسانه ملی و سایر صاحبان رسانه، در گسترش اقدامات تبیینی و حفظ شور و هیجان انقلابی در جامعه و حراست از پیام یوم الله نهم دی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

نائینی در بخش پایانی این نشست با اشاره به محورها و خطوط کلی بزرگداشت یوم الله نهم دی گفت: تبیین نقش آشکار و پنهان جبهه استکبار جهانی در فتنه ۸۸ با محوریت رژیم آمریکا، ‌تبیین ابعاد مدیریت الهی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مهار و مقابله با فتنه ۸۸ و روشنگری ملت ایران، نفی دوقطبی سازی های کاذب بعنوان ریشه فتنه و تبیین دو قطبی واقعی نظام اسلامی با استکبار جهانی، ‌تبیین چرایی حصر سران فتنه و روشنگری نسبت به حاشیه سازی های آن، ‌ ‌تبیین نقش فرهنگ عاشورا و عشق به اباعبدالله الحسین(ع) در تعمیق و تحکیم روحیه ولایت مداری مردم ایران و ایجاد شور انقلابی در آنان برای حضور بهنگام و با بصیرت در صحنه، ‌روشنگری و تبیین نقش دولت های مداخله گر غربی در فتنه ۱۳۸۸ و حمایت آشکار آنان از سران و جریان فتنه، ‌تبیین خسارت های مالی و اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و حیثیتی فتنه بویژه ترغیب دشمن برای گسترش دامنه تحریم های اقتصادی ظالمانه علیه ملت ایران، ‌تحلیل جریان شناسانه فتنه ۱۳۸۸ به عنوان حلقه ای از زنجیره ی جریان نفاق از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، ‌جلوگیری از تنزل فتنه۱۳۸۸ به یک اعتراض مدنی، سوء تفاهم و یا کشمکش با رقیب انتخاباتی، ‌اشاره به ماهیت جوانانه و آتش به اختیار نسل سوم انقلاب اسلامی در خلق حماسه نهم دی محورهایی است که در نهم دی‌امسال بر آنها تاکید خواهد شد.

وی همچنین مهمترین برنامه‌های بزرگداشت هشتمین سالگرد حماسه نهم دی را به شرح ذیل اعلام کرد:


۱) امسال همه اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستادهای بزرگداشت نهم دی از سراسر کشور با توفیق شرفیابی و دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی، برنامه های گرامیداشت هشتمین سالگرد نهم دی را آغاز می کنند.

۲) ویژه برنامه بزرگداشت یوم الله نهم دی توسط ستادهای نماز جمعه در سراسر کشور با ایراد خطبه های ائمه  محترم جمعه و سخنران ویژه در مراکز استان ها در نماز جمعه هفتم دی ماه

۳) برگزاری بیش از ۳۰۰۰ گردهمایی، نشست و تجمع های مختلف تبیینی - تحلیلی در مراکز استان ها، شهرستان ها و دانشگاه های کشور

۴) اجرای ویژه برنامه ها و تجمع های ویژه و با حضور سخنران های شاخص کشوری و با حضور اقشار مختلف در مراکز استان ها و شهرستان ها توسط شورای هماهنگی تبلیعات اسلامی استان ها

۵) برپایی مراسم‌های ویژه در مساجد شاخص استان‌ها و شهرستان های کشور با هماهنگی سازمان بسیج و مرکز رسیدگی به امور مساجد بمدت یکهفته

۶) برنامه ویژه بزرگداشت نهم دی در مصلی تهران در صبح شنبه نهم دی توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران

در ادامه این نشست  رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی مهم ترین تولیدات هنری و رسانه ای ویژه بزرگداشت ۹ دی امسال که عمدتا توسط شورای هماهنگی تبلیعات اسلامی، جشنواره فیلم عمار، سازمان صدا و سیما، سازمان بسیج، حوزه هنری سازمان تبلیعات اسلامی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و تشکل های مردم نهاد تولید شده را به شرح ذیل اعلام کرد:

۱) تولیدات ویژه جشنواره فیلم عمار

۲) تولید ۱۰ مورد پوستر برای بیلبورهای شهری

۳) تولید ۲۰ عدد پوستر سیر نمایشگاهی

۴) تولید مستند زخم تازه بازخوانی عاشورای۸۸

۵) تولید مستند کمک های بنیاد fdd به فتنه گران

۶) تولید فیلم داستانی شهید ستاری از شهدای فتنه

۷) فیلم داستانی بعد ازظهر

۸) تولید ده قسمت مستند بازخوانی روایت کامل فتنه توسط بسیج صدا و سیما

۹) تولید سه قسمت مستند تبعات اقتصادی فتنه

۱۰) تولید سه مورد سرود حرفه ای

۱۱) تولید ۸ مورد موشن گرافیک

۱۲) اجرای طرح های گرافیگی و پوستر در چهار هزار بیلبورد در مرکز استان‌های کشور

۱۳) تولید ویژه نامه تحلیلی ۹ دی در ۳۲ صفحه

۱۴) تولید برنامه ۵۷ با موضوع دخالتهای بیگانه در فتنه ۸۸

۱۵) انتشار چند فیلم پخش نشده با موضوع فتنه

۱۶) گفتگوی های تخصصی و تبیینی با حضور کارشناسان برجسته در برنامه های پر مخاطب برای تبیین مسائل فتنه و پاسخگویی شبهات

۱۷) تولید نماهنگ ویژه ۹ دی

۱۸) تولید ۳ موشن گرافیک به نام های سِرحیات، ریزش ها و رویش ها و صاحب دلها

۱۹) برپایی فرهنگسرای بصیرت در مصلی تهران همزمان با مراسم ویژه نهم دی

۲۰) تولید و اجرای دو سرود توسط فرهنگسرای رضوان و امید

۲۱) برگزاری نشست های تبیینی و موضوعی در فرهنگسرای رسانه تهران

۲۲) مستند تلویزیونی با عنوان عاشورای۱۳۸۸

۲۳) تهیه اینفوگرافی توسط معاونت فرهنگی و هنری شهرداری تهران و توزیع در هزار مسجد شهر تهران

۲۴) تجلیل از فعالان فرهنگی هنری در حوزه ی بزرگداشت حماسه نه دی در فرهنگسرای اندیشه تهران

۲۵) برپایی نمایشگاه کتاب ویژه نهم دی توسط مدیریت کتابخانه ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی

۲۶) اجرای نگاه گذر از عکس های حماسه نه دی در مناطق توسط فرهنگسرای انقلاب

۲۷) تولید آلبوم تصاویری از فتنه ۸۸ و یوم الله نهم

۲۸) بازتولید ۸ مورد سیر نمایشگاهی

۲۹) برپایی جشنواره ادبی- هنری (شب شعر و خاطره) درمراکز هنری کشور

۳۰) انتشار تعدادی ویژه نامه و صفحه ویژه در مطبوعات سراسری

۳۱) فعال سازی و ساماندهی بیش از ۲۰۰۰ وبلاک نویس فعال ۹دی

۳۲) تولید چند بسته محتوایی برای سخنوران و بهره برداری در تولیدات فرهنگی و رسانه ای

اسلامی بزرگداشت تولید حماسه انقلاب جریان جمهوری اینکه نائینی مرکزی تبیین جامعه رسانه سیاسی تاریخی برنامه ادامه داخلی هماهنگی براندازی بصیرت آمریکا استان شورای تاکید اقدامات مستند فرهنگسرای فرهنگی خاطرنشان انتخابات اجرای تبیینی مدیریت مراکز ولایت آشکار برپایی آمریکایی مقابله ‌تبیین منافع افزود تهران  رئیس اعلام گسترش مساجد روشنگری امروز سراسر تاریخ اجتماعی رهبری فراموش ماندگار ستادهای امسال ابعاد اشاره نخبگان هشتمین عنوان تحلیل پوستر جشنواره فروپاشی تولیدات تجربه برنامه‌های سالگرد پیروزی توطئه انقلابی ظرفیت جهانی اقتصادی دادند انتظار تبلیغات برجسته نشدنی تبلیعات استفاده شهرستان هیجان اعتراض تعمیق فرهنگ تحلیلی مختلف شهرداری انتشار داستانی بازخوانی برگزاری سخنران رویکرد دیدار روایت همچنین موضوع استکبار تخصصی خسارات تدریج پیاده فرصتی طراحی انتخاباتی همچنان حمایت متاسفانه گفتگوی گردید موقعیت حوادث یوم‌الله گرامیداشت تبرئه تهدیدها هوشمندی بویژه فتنه‌ها اقدام کننده اختیار کارکردهای بیگانه حرکتی مبارزات واکسینه مستمر ماهیت صاحبان برابر عاشورا دامنه تبدیل امیدوار فراهم رسانه‌های مسئولان غربی‌ها کسانی ارکان مردمی