برگزیده ها

مازندمجلس: نماینده سازمان ملل در امور لیبی ضمن تشریح اقدامات انجام شده در زمینه برگزاری انتخابات در این کشور شمال آفریقایی از عدم گفتگو با فرزند دیکتاتور مقتول لیبی خبر داد.

مازندمجلس:
به نقل از النشره، غسان سلامه نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور لیبی اعلام کرد که با وجود همه دشواری های فراوان، روند مقدماتی برای برگزاری انتخابات شهرداری ها، ریاستی و پارلمانی لیبی در سال ۲۰۱۸ آغاز شده است.
وی ضمن مخالفت با هر گونه گفتگو با سیف الاسلام قذافی فرزند دیکتاتور مقتول لیبی اعلام کرد که سیف الاسلام تحت تعقیب بین المللی است.
سلامه از عزم خود برای بالابردن اقبال رای دهندگان بیش از انتخابات قبلی خبر داد و از روند اوضاع ابراز رضایت کرد.
نماینده سازمان ملل در لیبی با اشاره به اینکه بیشتر سیاستمداران لیبی خواهان انتخابات نیستند؛ از تلاش سازمان ملل برای ایجاد مشروعیت دائمی از طریق صندوق های رای گیری سخن گفت و اعلام کرد که وی کار را در شرایط بسیار سختی شروع کرده و اینکه برای این روند پولهایی از خارج لیبی اختصاص داده شده است تا تجهیزات جدید و مورد نیاز تامین شود.
درباره موعد برگزاری انتخابات در لیبی نیز بیان کرد: موعد انتخابات زمانی مشخص می شود که شرایط امنیتی و فنی برقرار شود. باید وضع امنیتی مورد قبولی وجود داشته باشد و قانون انتخاباتی که مورد توافق همه باشد و رهبران لیبی نتایج فرایند را بپذیرند تا شرایطی مشابه وضع کنونی که دو پارلمان و دو دولت وجود دارد، نباشد.
وی افزود: همه به دنبال پارلمان واحد و مشروع هستند و این شروط سیاسی را طلب می کند از همین رو در ابعاد فنی، سیاسی و امنیتی به منظور فراهم شدن بهترین شرایط اقداماتی را شروع کرده ایم.
سلامه اعلام کرد: که دفتر سازمان ملل از تونس به لیبی به شکل دائمی در اوایل سال ۲۰۱۸ منتقل خواهد شد و در طرابلس دایر خواهد شد.
انتخابات اعلام سلامه شرایط امنیتی الاسلام پارلمان سیاسی اینکه قذافی برگزاری نماینده دائمی