برگزیده ها

مازندمجلس: رئوفیان گفت: برخوردها و رفتارهایی که اخیرا از احمدی‌نژاد و برخی افراد حامی و وابسته به او صادرشده، موجب تذکراتی از طرف مقام معظم رهبری شده است.

مازندمجلس: ابوالقاسم رئوفیان درباره صحبت های روز گذشته رهبر انقلاب گفت: دو نکته در فرمایشان مقام معظم رهبری وجود دارد. یکی این است که به بهانه نقد لجن پراکنی و اتهام زنی نکنند. نکته دوم هم درباره مسئولان گذشته وحال کشوراست که همه کارها و عملکرشان منطبق با نیازهای واقعی جامعه نیست بلکه مخل امنیت و مضر بحال کشور و مردم است و اینها دلیل محکمی است برای ورود رهبری به موضوع.
به گزارش نامه نیوز به نقل از اعتماد آنلاین، دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین همچنین افزود: رهبری ضرورت نقد را بارها و بارها حتی نسبت به خودشان توصیه کرده اند که نقد باید منصفانه و مشفقانه باشد و به پیشرفت و بهبود وضعیت کشور کمک کند نه اینکه آثار تخریبی از خود بجا بگذارد. نکته بعدی این است که وقتی مسئولی در جایگاه قدرت است و همه چیز را در اختیار دارد و بحث و سخنی را هم علیه خود از ناحیه دیگران بر نمی تابد چطور می شود که وقتی کنار می رود بخود حق م یدهد باز هم خود را محق بداند و همه کس و همه چیز را زیر سئوال ببرد.
این فعال سیاسی اصولگرا درباره اینکه منظور صحبت های رهبری به چه کسانی است بیان کرد: مرجع این ضمیر رئیس دولت های نهم و دهم است. به نظر می آید برخوردها و رفتارهایی که اخیرا از احمدی نژاد و برخی افراد حامی و وابسته به او صادرشده، موجب تذکراتی از طرف مقام معظم رهبری شده است. این نوع صحبت ها مصالح و منافع کشور و مردم را به خطر می اندازد.
دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین افزود: از جمله وظایف مقام معظم رهبری این است که وقتی نظام در خطر است و خطر چند دستگی در جامعه وجود دارد و کشور در معرض آسیب جدی قرارمی گیرد ایشان با حسن تدبیر از تدمیر نظام جلوگیری بعمل آورد و تذکرهای لازم را بدهند.
این فعال سیاسی اصولگرا گفت: امیدواریم این تذکرها موثر بیفتد زیرا ایشان مدیریت کلان کشور را بر عهده دارند و هر زمان احساس خطر شود حتما مطرح خواهند کرد. همچنان که بنی صدر بارها و بارها نصحیت شد و زمانی که در برابر مردم و در مقابل نظام قرار گرفت امام ابتدا او را از فرماندهی کل قوا عزل و سپس عدم کفایت سیاسی او از سوی مجلس صادر شد بنابراین رهبری با کسی تعارف ندارد.صحبت‌های دیروز رهبری و صراحتش در خطاب انتقادی و اعتراضی قرار دادن احمدی‌نژاد نیز حاکی از انفعال‌ناپذیری ایشان بود. صحبت‌های رهبری از نظر ملامت اخلاقی و شرعی و سیاسی‌کردن احمدی‌نژاد بسیار شبیه سخنرانی رهبری در ملامت احمدی‌نژاد با توصیف رفتار او در جلسه 15 بهمن سال 91 به‌عنوان خلاف شرع، خلاف اخلاق و خلاف قانون بود.
خطای محاسباتی احمدی‌نژاد و انفعال‌ناپذیری آیت‌الله خامنه‌ای
تسنیم هم نوشت:
پرویز امینی تحلیلگر مسائل سیاسی نیز در یادداشتی با اشاره به صحبت‌های دیروز رهبر معظم انقلاب نوشت:
این انفعال‌ناپذیری آیت‌الله خامنه‌ای از وجهی در شجاعت شخصیتی وی ریشه دارد. متناسب با تصمیمات و مواضع و کردارهای آیت‌الله خامنه‌ای در این سال‌های طولانی، دریافته‌ام که ایشان به اقتضای حکمت و عقلانیت سیاسی و تقوای درونی، انعطاف‌پذیر است؛ اما به سبب خصلت شجاعت شخصیتی، فردی انفعال‌ناپذیر است و نمی‌توان ایشان را در چارچوب شرایط تحمیلی منفعل کرد.
انتخاب احمدی‌نژاد با این مواضع و کردارها به عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز مدارا با همه روسای‌جمهور منتخب مردم از هاشمی و خاتمی تا احمدی‌نژاد و روحانی به‌رغم خطاهای راهبردی و عملی آنها در کنار مواضعی مثل مواضع دیروز رهبری درباره کردارهای احمدی‌نژاد به‌خوبی مرز انعطاف و انفعال را در رهبری نشان می‌دهد.
البته بارها این شجاعت و انفعال‌ناپذیری رهبری در مواضع مستحکمش روی استقلال و ایستادگی در برابر دولت آمریکا و داشتن موضع تهاجمی و فعال در برابر رژیم صهیونیستی، در ماجرای منا و تهدید به اقدام خشن جمهوری اسلامی علیه حکومت عربستان و نیز خطبه نمازجمعه 29 خرداد سال 88، تجربه شده است.
رهبری احمدی‌نژاد بارها سیاسی مواضع انفعال‌ناپذیری درباره دیروز برابر صحبت‌های اصولگرا شجاعت آیت‌الله اسلامی کردارهای شخصیتی خامنه‌ای ملامت اینکه گذشته محاسباتی انقلاب جامعه دبیرکل افزود