برگزیده ها
افزایش نیافتن حقوق و کاهش حق ماموریت مدیران را دنبال می‌کنیم/ نمی‌گذاریم در بودجه از کیسه مردم خرج شود

مازندمجلس: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در بودجه پیشنهاد داده‌ایم با ایجاد محدودیت در افزایش حقوق‌های بالا و تقلیل حق مأموریت سفرها برای مدیران و مقاماتی که از بیت‌المال استفاده می‌کنند و موارد مشابه هزینه‌های جاری کاهش پیدا کند.

مازندمجلس:عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ، گفت: با حذف فله‌ای بیش از 30 میلیون از یارانه‌بگیران که بخش قابل توجهی از آنان از اقشار محروم جامعه هستند مخالفیم. بودجه باید به نفع محرومین رقم بخورد.

وی افزود: پیشنهاد داده‌ایم که با کاهش سقف پرداخت پاداش بازنشستگی یعنی ممنوعیت پرداخت بیش از 200 میلیون تومان به بازنشستگان با عنوان پاداش بازنشستگی و همچنین محدودیت در افزایش حقوق دریافتی‌های بالا و تقلیل حق مأموریت سفرهای داخلی و خارجی برای مدیران و مقاماتی که از بیت‌المال برای اقامت و غذا استفاده می‌کنند و موارد مشابه هزینه‌های جاری کاهش پیدا کند تا از این طریق به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کمک کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: نباید دیواری کوتاه‌تر از محروم پیدا کنیم و باید در بودجه از محرومین دفاع کرد.

گودرزی خاطرنشان کرد: ما شاهد پرداخت‌های میلیاردی به برخی از افراد هستیم و من پیشنهاد خودم را به صورت مکتوب به کمیسیون تلفیق ارائه کرده‌ام که باید پرداخت پاداش‌های بیش از 200 میلیون تومان ممنوع شود.

وی افزود:‌ نباید در بودجه از کیسه فقرا خرج کنیم با چه شاخصی قرار است 30 میلیون یارانه‌بگیر شناسایی و ارزیابی و یارانه آنها حذف شود. افرادی در جامعه ما زندگی می‌کنند که اگر یارانه آنها قطع شود کل درآمدشان حذف شده است. خوب بخشی از درآمد برخی از مقامات کم شود چرا از فقرا کم شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: خوب افزایش حقوق برای همه نباشد چه کسی گفته که 10 درصد افزایش حقوق باید برای همگان باشد. به عنوان مثال کسی که یک میلیون حقوق می‌گیرد بعد از افزایش حقوقش یک میلیون و 100 هزار تومان می‌شود و کسی هم که 10 میلیون حقوق می‌گیرد حقوقش یک میلیون دیگر اضافه می‌شود که این باعث افزایش بی‌عدالتی و شکاف در پرداخت‌ها می‌شود.

گودرزی در پایان گفت: باید به جای حذف یارانه محرومین با قاچاق کالا و با کسانی که تعرفه پرداخته نمی‌کنند برخورد شود و باید جلوی حقوق‌ها و پرداخت‌های نجومی گرفته شود این موارد در کجای بودجه آمده در بودجه هیچ‌جایی به این موضوع اشاره نشده و این ضعف بودجه است در بودجه هیچ اشاره به بحث کاهش همایش‌ها و سمینارها و کاهش حق مأموریت‌ها نشده است.

میلیون بودجه افزایش گودرزی تومان کمیسیون پرداخت محرومین یارانه حقوقش اجتماعی اشاره می‌گیرد اظهار پرداخت‌های نباید موارد بازنشستگی محروم مدیران گفت‌وگو جامعه افزود بازنشستگان پاداش پیشنهاد عنوان