برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی شورای نگهبان گفت: در سال ۱۳۸۸ ‌مهلت اعتراضات ۵ روز تمدید شد و نمایندگان هر ۴ کاندیدا عوت کردیم تا اگر اعتراضی دارند اعلام کنند و به آن ها نامه نیز نوشتیم ولی متاسفانه جواب نامه‌های ما در بی‌بی‌سی فارسی داده می‌شد.

مازندمجلس: عباسعلی کدخدایی در نشست بصیرتی با موضوع عبرت‌های فتنه 88 در اهواز اظهار داشت: قیام پرشور مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) در سال 1357 به پیروزی رسید.
 سخنگوی شورای نگهبان در ادامه به برخی از تحولات کشور ایران اشاره کرد و افزود: اصل پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 1357 و نهم دی ماه سال 1388 دو تحول مهم در 40 سال اخیر است.
وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: جا دارد که در اینجا یاد و خاطره شهدای راه انقلاب اسلامی و شهدایی را که برای ثبات جمهوری اسلامی جان خود را فدا کردند.
وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: اگر نبود آن مرد تاریخ ساز معلوم نبود سرنوشت کشور ما چه می‌شد.
کدخدایی با اشاره به وضعیت دوران ستم‌شاهی خاطرنشان کرد: در آن دوران کسی فرصت بیان نظرات منطقی خود را نداشت زیرا به شدت سرکوب می‌شد.
وی دولت شاه را یک دولت متکی به بیگانگان معرفی کرد و در همین ارتباط توضیح داد: در آن زمان هر فریاد عدالت خواهی را در نطفه خفه می‌کردند و چه جوانانی در این راه جان خود را از دست دادند.
سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: در آن دوران مردم مسلمان از سوی حکومت تحقیر می‌شدند و مسلمانان حتی به اندازه انجام دادن عبادات یومیه خود هم آزادی نداشتند.
وی با بیان اینکه در زمان طاغوت بیت‌المال در اختیار بیگانگان بود، یادآور شد: آن دوران زندگی به سبک دشمنان و غربی‌ها نیز در جامعه اسلامی ترویج می‌شد. زمانه طوری نبود که انتظار داشته باشیم زندگی اسلامی باشد.
عضو حقوقدان شورای نگهبان با تاکید بر این نکته که امام ما را از ظلمات دوران طاغوت نجات داد، تصریح کرد: صاحب نظران عوامل مختلفی را در پیروزی انقلاب اسلامی دخیل می‌دانند که نخستین آن اعتقاد مردم ایران به الهی بودن نهضت حضرت امام خمینی(ره) بود.
وی استقلال، آزادی و حکومت اسلامی را آرمان مردم ایران در پیش از انقلاب دانست و عنوان کرد: ملت ما با این آرمان‌ها حرکت خود را آغاز کرد و به پیروزی رسید.
کدخدایی رهبری امام خمینی(ره) به عنوان یک مرد الهی را عامل دیگر پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: این مسئله در پیشبرد اهداف مردم و به ثمر رسیدن انقلاب خیلی موثر بود.
وی حضور و پشتیبانی مردم را از دیگر عوامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد و ادامه داد: ملت ما با باور و ایمان در این مسیر گام نهادند و راه خود را در این حرکت انتخاب کردند.
سخنگوی شورای نگهبان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی سبب ناکامی دشمن شد، خاطرنشان کرد: دشمنان از همان زمان کینه توزی خود را آغاز کردند و تلاششان این بود نظام نوپای جمهوری اسلامی از هم بپاشد که در این مسیر اقدامات زیادی انجام دادند.
وی جنگ تحمیلی و ترور شخصیت‌ها را از جمله اقدامات دشمن برای فروپاشی انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: در این 40 سال پس از پیروزی انقلاب فشارها، تحمیل‌ها و کینه توزی‌های زیادی دشمن انجام داده است و مردم نیز هزینه‌های زیادی در این راه تحمل کردند که از جمله این هزینه‌ها تقدیم هزاران شهید است.
کدخدایی با بیان اینکه دشمن تمام توان خود را بر این گذاشت تا به انقلاب اسلامی ضربه بزند، اضافه کرد: با این حال مردم ما بر درست بودن راه خود تاکید دارند زیرا هزینه‌های را در این مسیر پرداخت کردند.
وی با اشاره به سخنان دشمنان و سردمداران استکبار گفت: آنان هر روز نقشه‌های خود برای مقابله با جمهوری اسلامی را بیان می‌کنند و می‌خواهند مردم را از راهی که رفتند پشیمان کنند و انقلاب اسلامی متوقف شود ولی با ایثارگری جوانان و حضور به موقع مردم نقشه‌های آنان در جنگ سخت نتیجه نداد.
عضو حقوقدان شورای نگهبان جنگ نرم راهکار دیگر دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی توصیف کرد و توضیح داد: دشمنان از اول انقلاب برای شناخت اسلام واقعی سرمایه عظیمی گذاشت زیرا اسلامی که در ایران پیاده شد با اسلام قبل از آن تفاوت‌های زیادی داشت.
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی نیز در همین راستا بخش‌های ایران شناسی و اسلامی شناسی را در دانشگاه‌های خود راه اندازی کرد.
کدخدایی تلاش دشمن را برای تغییر ماهیت جمهوری اسلامی ایران دانست و عنوان کرد: برخی از کشورهای اطراف بعد از پیروزی انقلاب از عنوان «جمهوری اسلامی» استفاده کردند که این مسئله برنامه‌ریزی شده بود.
وی در ادامه با اشاره به ترور شخصیت‌ها در دوران انقلاب خاطرنشان کرد: شهید بهشتی یکی از چهره‌های موثر در پیروزی انقلاب اسلامی بود به همین خاطر او را قبل از شهادت ترور شخصیتی کردند و حرف‌های ناروایی را به ایشان نسبت دادند.
سخنگوی شورای نگهبان سلب اعتبار از اشخاص را سلب اعتبار از نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: سلب اعتبار از اسلام مرحله بعدی کار دشمنان است که آن را دنبال کردند.
وی موضوع ولایت فقیه را یک تئوری جدید در سطح دنیا توصیف کرد و در همین ارتباط گفت: امام این تئوری را راه‌اندازی و عملیاتی کرد.
کدخدایی با تاکید بر این نکته که دشمن هجمه به ولایت فقیه و شخص ولی فقیه را در دستور کار خود قرار داده است، عنوان کرد: ترویج تفکر سکولاری در بین مسئولان از دیگر کارهای دشمن است که ظاهری اسلامی داشته باشیم ولی کارهای دیگر را انجام دهیم.
وی اظهار داشت: وقتی دشمن موفق شد این کارها را در بین مسئولان ترویج کند هجمه به نهادهایی همچون سپاه و شورای نگهبان آغاز می‌شود زیرا این ارگان‌ها در پیشبرد اهداف نظام اسلامی موثر هستند.
عضو حقودان شورای نگهبان برگزاری انتخابات را یکی از افتخارات جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دشمن وقتی متوجه شد نمی‌تواند به اصل انتخابات ضربه بزند از راه مخدوش اعلام کردن نتیجه آن وارد شد.
وی بیان کرد: در سال 1388 با تدبیر مقام معظم رهبری مهلت اعتراضات 5 روز تمدید شد که در آن زمان نمایندگان هر 4 کاندیدا را دعوت کردیم تا اگر اعتراضی دارند اعلام کنند و به آنها نامه نیز نوشتیم ولی متاسفانه جواب نامه‌های ما در بی‌بی‌سی فارسی داده می‌شد.
کدخدایی بیان کرد: کاندیداهای معترض اگر از راه قانونی مطالبات خود را پیگیری می‌کردند و به نتیجه نمی‌رسیدند آن وقت دست به اردو‌کشی خیابانی می‌زدند.
وی از ارائه پیشنهادی از سوی کاندیداهای معترض در سال 1388 مطرح شد که اگر اینها را بپذیریم آنها نتیجه انتخابات را می‌پذیرند، با آنها در این ارتباط صحبت‌هایی انجام دادیم ولی طرح خودشان را نیز قبول نکردند و به خیابان‌ها آمدند.
سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: مردم ایران در 9 دی احساس کردند که کیان و ثمره انقلاب اسلامی در خطر است، در آنجا موضوع شخص مطرح نبود و دستوری هم صادر نشده بود ولی مردم مانند 22 بهمن به میدان آمدند و باطل السحر فتنه 88 شدند.
وی با یادآوری این نکته که چگونه بپذیریم که فتنه 88 برنامه‌ریزی شده نبود، اضافه کرد: در 9 دی ماه مردم نشان دادند که با هیچ کس تعارف ندارند و در مقابل کسی که بخواهد به نظام اسلامی ضربه بزند می‌ایستند.
کدخدایی تاکید کرد: فتنه 88 به پایان رسید اما دشمن بیکار ننشسته و منتظر فرصت‌های دیگری است تا به نظام اسلامی ضربه بزند.
وی فتنه 88 را ادامه توطئه دشمنان در راه‌اندازی جنگ تحمیلی و فتنه منافقین در دهه 60 توصیف کرد و توضیح داد: ممکن است که این فتنه دوباره اتفاق بیفتد که باید مراقب باشیم.
سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: نباید اجازه دهیم رای و حق مردم تضییع شود، برخی در انتخابات سال 1388 دنبال این بودند که رای مردم نادیده گرفته شود که به آنها اجازه ندادیم.
اسلامی انقلاب نگهبان شورای پیروزی ادامه کدخدایی عنوان جمهوری دشمنان دوران تاکید دانست اشاره سخنگوی خاطرنشان دادند انتخابات می‌شد اظهار زیادی نتیجه اینکه اعلام باشیم اسلام توصیف اعتبار ترویج اجازه رهبری خمینی سخنان توضیح ارتباط معترض موضوع نقشه‌های برنامه‌ریزی مقابله شناسی نباید تضییع ولایت کاندیداهای بپذیریم آمدند کارهای مسئولان دارند تئوری راه‌اندازی دنبال هزینه‌های حقوقدان خاطره تصریح بیگانگان زندگی آزادی می‌کردند طاغوت عوامل مسئله شخصیت‌ها حکومت گذاشت تحمیلی اقدامات پیشبرد اهداف اضافه