برگزیده ها

مازندمجلس: دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد که مسئولان باید مدیران ناکارآمد دولت را تغییر دهند.

مازندمجلس: غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در دومین کنگره استانی این حزب با اشاره جوانگرایی و پرهیز از پوپولیسم گفت: این توقع وجود دارد که الگویی از سوی احزاب سراسر کشور  به‌عنوان مجموعه‌ای که فعالیت سیاسی می‌کنند درباره جوان‌گرایی ارائه شود.
غلامحسین کرباسچی با اشاره به فرازی از نامه امام‌علی(ع) به امام‌حسن(ع) که در آن امیرالمومنین به زمان اقرار می‌کنند، گفت: مشکل اغلب مسئولان ما این است که به زمان اقرار ندارند در حالیکه قانون زندگی امروز بشر می‌گوید بازنشستگی ۶۰ تا ۶۵ سال به بعد است اما هیچ‌کدام از مسئولان ما حاضر به توجه این موضوع نیستند.
کرباسچی ادامه داد: واقعیت این است که جامعه، مسئولان و مدیران ما پس از ۴۰ سال از گذشت جمهوری اسلامی باید به زمان اقرار کنند و بدانند کشور نیازمند واگذاری امور به جوانان است.
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی اظهار داشت: باید شرایطی در حزب فراهم شود که در همه استان‌ها و کانون‌ها نیروهای جوان را با استدلال، منطق و اخلاق جذب و عضو کنیم.
وی تاکید کرد: آینده یک کشور بدون وجود تشکیلات و حزب دموکراسی را نخواهد دید و نمی‌توان با وجود مشکلات امروز اداره کرد.
کرباسچی با اشاره به فراز دیگری از این نامه گفت: آرمان‌خواهی در دوران جوانی را باید با واقع‌بینی همراه کرد.
وی با بیان اینکه معاون اول رئیس‌جمهور گفته "یک مشت مدیر آویزان در دولت وجود دارد"، عنوان کرد: مسئولان نباید مثل رهبران اپوزیسیون حرف بزنند. باید مدیران ناکارآمد دولت را تغییر دهند. معتقدم جوان‌های کشور دلسوز و تواناتر از ما بوده و بهتر از ما مسائل را درک می‌کنند چراکه نعمت دریای بیکران اطلاعاتی را در اختیار دارند که ما نداشتیم.
کرباسچی خاطرنشان کرد: جوانان ما با استفاده از روش‌های نوین می‌توانند مشکلات آب در کشاورزی را حل کنند یا تحول جدی در صنعت خودرو ایجاد کنند.
دبیرکل حزب کارگزاران‌ سازندگی با اشاره به سخنرانی رئیس‌جمهور در همایش حقوق شهروندی اظهار داشت: امیدوارم روزی برسد آقای روحانی ماهی یک‌بار سخنرانی کند و در آن افعال ماضی به کار ببرد و به جای اینکه بگوید نباید دانشجوی ستاره‌دار داشته باشیم به وزیر علوم دستور دهد مشکل دانشجویان ستاره‌دار را حل کند.
وی ادامه داد: متاسفانه مدیران اجرایی ما به‌دلیل هنر سخنرانی که از گذشته دادند در مقام اجرا هم همان رویه را ادامه می‌دهند.
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد: امروز محافظه‌کاری مسئولان سن بالا جرأت حل و فصل مشکلات و تصمیم‌گیری‌های جسورانه را از آنها گرفته است.
وی گفت: انتقاد جدی من به روحانی این است که استفاده مفید از نیروهای جوان کشور در سمت‌های مدیریتی نکرده است. انتخاب تنها یک وزیر جوان آن هم از نظر سن؛ نه فکر به‌عنوان نمونه کافی نیست.
کرباسچی خطاب به حضار گفت: حزب ما باید سرشار از نیروهای جوان باشد که هم توانا و هم مطلع از وضعیت اقتصادی و اجتماعی باشند.
وی با اشاره به ویژگی مهم شخصیتی امام موسی صدر درباره کار جمعی گفت: جمله‌ای از ایشان نقل شده مبنی بر اینکه "من زجر می‌کشم که ببینم خاری در چشم مخالفم فرو رفته باشد."
دبیرکل حزب کارگزاران‌ سازندگی با اشاره به اهمیت بیان این موضوع از طیف روحانیت گفت: باید این خصلت را در خود بپرورانیم که حتی اگر با کسی اختلاف‌نظر داریم همه شخصیت او را نفی نکنیم.
وی با بیان اینکه پرهیر از پوپولسیم با استفاده از انسان‌های دارای فکر و اندیشه ممکن است، گفت: احمدی‌نژاد یک پوپولسیم بود که با توزیع پول دنبال جذب رأی مردم بود اما به این فکر نکرد این پول را در بخش‌هایی سرمایه‌گذاری کند تا مشکلات کنونی تولید و اقتصادی را نداشته باشیم. افرادی که دنبال جذب رأی مردم هستند همین خصلت پوپولیستی را دارند که در نهایت منجر به دیکتاتوری می‌شود.
دبیرکل حزب کارگزاران‌ سازندگی با اشاره به اینکه باید حافظه پوپولیستی تقویت شود، گفت: آقای باهنر در مصاحبه‌ای گفته "اگر من جای احمدی‌نژاد بودم ترجیح می‌دادم بمیرم". با شنیدن این سخنان یاد تلاش‌های او افتادم که برای شهردار شدن احمدی‌نژاد انجام می‌داد.
کرباسچی افزود: آن زمان باهنر نایب‌رئیس مجلس بود و با حضور در وزارت کشور به موسوی‌لاری فشار می‌آورد که حکم احمدی‌نژاد را امضا کند. به خاطر دارم موسوی‌لاری از امضا کردن حکم امتناع می‌کرد و می‌گفت "احمدی‌نژاد پرونده مالی دارد". چطور شما سخنان برخی سیاسیون را در حافظه خود دارید اما برخی حمایت‌های خود را فراموش کرده‌اید.
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در پایان گفت: نباید برای فردی که معتقدید در تمام جریان فتنه نقش اساسی داشته و فردی که آن زمان رئیس دولت و امروز مورد نکوهش قرار می‌دهید دادگاهی تشکیل دهید و نقش هر دو را در این جریان مشخص کنید.
کرباسچی دبیرکل سازندگی اشاره احمدی‌نژاد مسئولان اینکه کارگزاران امروز مشکلات مدیران استفاده سخنرانی کارگزاران‌ نباید غلامحسین اقرار نیروهای ادامه موسوی‌لاری جوانان اقتصادی پوپولسیم باشیم ستاره‌دار روحانی دنبال پوپولیستی جریان سخنان باهنر حافظه نیازمند واگذاری تاکید امتناع اظهار می‌کرد به‌عنوان تغییر درباره دارند ناکارآمد رئیس‌جمهور موضوع