برگزیده ها

مازندمجلس: یک فعال سیاسی اصلاح طلب موج تخریب‌ها علیه دولت را سازمان یافته دانست و گفت: جریانی سازمان یافته دست به تخریب دولت زده است و سعی دارد مردم را از رأی دادن ناامید کند. اگر هوشیار نباشیم بازهم شاهد پوپولیسم خواهیم بود که این بار بدتر از دفعه قبل است.

مازندمجلس: جهانبخش خانجانی درباره انتقاداتی که نسبت به رئیس جمهور و دولت مطرح می‌شود، گفت: هنگامی که یک شخص برای بار دوم به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود و بر مسند قدرت می‌نشیند، دولت جدید  تداوم دولت قبلی است و نمی‌توانیم بگوئیم که دولت ۴ ماه است که بر سر کار آمده است. عمر دولت ۴سال و ۴ماه است و بر این اساس باید مورد ارزیابی قرار گیرد.
به گزارش نامه نیوز این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید براینکه نقد و انتقاد با تخریب متفاوت است و هواداران و حامیان آقای روحانی هم در این مورد به دو دسته تقسیم می‌شوند، اظهارکرد: دسته نخست افرادی هستند که نقد می‌کنند، پشیمان هم نیستند و اگر امروز بازهم انتخابات برگزار شود روحانی را انتخاب می‌کنند زیرا معتقد هستند شرایط در بعد کلان تغییری نکرده است و هنوز هم روحانی بهترین گزینه است.
رییس کمیته ستاد انتخاباتی روحانی در انتخابات سال ۹۶ ادامه داد: دسته دوم کسانی هستند که انتقاد می‌کنند تا چرخه کار دولت بر مدار درستی قرار بگیرد چون اگر این انتقادات نباشد ممکن است ضعف‌ها نادیده گرفته شود و از منظر دولت این کمبود‌ها و نقاط ضعف ممکن است درست تلقی شود.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران خاطر نشان کرد: مثلا برخی از انتصابات، رفتار‌ها و صحبت‌ها بعد از پیروزی مجدد روحانی در انتخابات این تلقی را به وجود آورد که بعضی از افراد که به پستی منصوب شده‌اند، هزینه داده مسیر‌های اصلاح‌گری، اصلاح طلبی و اعتدال‌گری نیستند بلکه افراد فرصت طلبی هستند که سعی دارند خودشان را جایگزین افراد دلسوز کنند و غالبا هم در مسیر برنامه و اهداف دولت گام بر نمی‌دارند.
این فعال سیاسی ادامه داد: وجود این نقد‌ها ایرادی ندارد و  به نظرم باعث می‌شود دولت به این موضوع اشراف پیدا کند که عناصر خود فروخته، فرصت طلب و به نوعی مجاهدین شنبه اریکه تصیم گیری را به دست نگیرند.
وی با اشاره به موجی از پشیمانی نسبت به دولت که در بین برخی از افراد شناخته شده جامعه به وجود آمده است گفت: این روز‌ها عده‌ای از دوستان که عمدتا ورزشکاران و هنرمندان هستند تحت فشار رفتارهای که مردم دارند مانند مشکلات اقتصادی و غیره که می‌توان گفت همه آن‌ها هم دست دولت نیست و بخشی از آن به حاکمیت باز می‌گردد، واکنش‌هایی را نشان می‌دهند که خود می‌تواند بسترساز مسائل دیگر باشد.
سخنگوی وزارت کشور دولت اصلاحات با انتقاد از عملکرد تیم اطلاع رسانی دولت روحانی عنوان کرد: بخشی از موج‌های منفی که در کشور علیه دولت به راه افتاده است به نوع اطلاع رسانی غلط باز می‌گردد. به عنوان مثال موضوع مهاجرت و افزایش خروج از کشور به صورت غیر منطقی در مجامع منتشر شد که‌‌ به  نوعی شوک اقتصادی و ذهنی در مردم به وجود آورد.
وی با بیان اینکه ‌بار‌ها گفته‌ام حوزه اطلاع رسانی دولت ضعف و نارسایی دارد، افزود: اساسا این گونه برداشت می‌شود که تیم اطلاع‌رسانی دولت دغدغه قلبی نسبت به اهداف دولت و جناب آقای رئیس‌جمهور ندارند و این شائبه را به وجود آروده است که به نوعی عمدی در کار است تا افکار عمومی از فعالیت‌های دولت، ریاست جهور، معاون اول و وزرای سخت کوش آگاه نشوند.
خانجانی تاکید کرد: هنگامی که این آگاهی بخشی صورت نگیرد و مردم اطلاعی از تلاش‌ها و اقدامات دولتمردان به دست نیاورند، روحیه‌شان تضعیف می‌شود و نتیجه می‌گیرند دولت در مسیری که با آن‌ها پیمان بسته‌ گام برنداشته‌ است.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تخریب‌ها علیه دولت را سازمان یافته دانست و گفت: ‌ بخشی از این تخریب‌ها به جریانی بازمی گردد که در انتخابات به نوعی از مردم شکست خورده‌اند. این جریان می‌خواهند وقتی مردم از دولت ناامید شدند، با فضاسازی مسیر را برای انتخابات آینده باز کند.
وی یاد آور شد: جریانی که درصدد ناامید کردن مردم هستند دارای یک تجربه هستند؛ آنان بعداز انتخابات سال ۸۲ یک فضای ناامیدی علی رغم اینکه دولت اصلاحات کارکرد‌هاو کارآمدی فراوانی داشت را بین مردم به وجود آوردند و آنان را از حضور در عرصه انتخابات ناامید کردند.
خانجانی ادامه داد: همین رفتار‌ها باعث شد در انتخابات شورا‌ها یک جریان با سازمان دهی رأی به نتایجی دست پیدا کند که حاصلش احمدی‌نژاد بود. امروز هم به دنبال به وجودآوردن‌‌ همان فضا هستند و می‌خواهند‌‌ آن تجربه را دوباره تکرار و به نوعی مردم را دلسرد کنند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطر نشان کرد: بعضی از رسانه‌های عمومی که باید عامل امید بخش باشند به نوعی در حال دامن زدن به ناامیدی مردم از دولت هستند و می‌خواهند یک نوع جنگ روانی رسانه‌ای و الکترونیکی خبری را راه‌اندازی کنند تا به اهداف خودشان برسند.
وی ادامه داد: این جریان قصد دارد مردم را از رأی دادن ناامید کند. آنان می‌خواهند با بزرگ نمایی مشکلات اقتصادی در اولین مرحله آرای خاموش را دلسرد و سپس در مرحله دوم کسانی که به دولت امید داشتند را ناامید کنند. وقتی این کار را انجام دادند در یک بازه زمانی با سامان دهی و سازمان دهی آرا، پروسه سال ۸۲ و ۸۴ را تکرار کنند.
این عضو حزب کار گزاران و سازندگی تاکید کرد: دولت، جریانات سیاسی و برخی از افراد باید هوشیار باشند. به نظر من ضرورت ندارد در حال حاضر به برخی از مجادلات بی‌ثمر بپردازیم. فرقی نمی‌کند اصلاح طلبان حذف شوند یا اصولگرایان معتدل. هر کدام که در صحنه نباشند، نتیجه همانی خواهد شد که در سال ۸۲ دچارش شدیم. اگر تدبیر به خرج ندهیم قطعا شاهد بروز یک پوپولیست و عوام گرایی با وضعیتی بد‌تر از سال ۸۴ شاهد رو به رو خواهیم شد. باید به یاد داشته باشیم در آن سال‌ها ثروت و فرهنگ، دست‌خوش تغییرات و آسیب‌های بسیاری شد.
خانجانی تاکید کرد: نقد‌ها را نباید مترادف با تخریب بنگریم. باید به یاد داشته باشیم که با بزرگ‌نمایی اختلافات کوچک باعث می‌شویم جریان مقابل به خواسته‌های خود برسد.
انتخابات ناامید روحانی سیاسی خانجانی افراد تاکید ادامه جریان اهداف رسانی تخریب‌ها اصلاح اطلاع اقتصادی انتقاد عنوان می‌خواهند آن‌ها می‌گردد اصلاحات باشیم مرحله دلسرد تکرار ناامیدی جریانی نتیجه عمومی تجربه باشند اینکه دارند جمهور هنگامی اصلاح‌طلب بد‌تر گرایی یافته هوشیار خواهیم تخریب نیستند نقد‌ها ندارد موضوع خودشان رفتار‌ها امروز کسانی مشکلات