برگزیده ها

مازندمجلس: ناصر ایمانی معتقد است هنوز چند ماه از دولت دوازدهم می‌گذرد و مسئله عبور از روحانی به لحاظ اخلاقی و سیاسی پسندیده نیست؛ او می گوید: شما را به رفتار اصولگراها و آقای احمدی نژاد ارجاع دهم که وقتی در دولت دوم او متوجه انحرافاتی شدند به صراحت جلوی او ایستادند و موضع گیری کردند. حالا اصلاح طلبان هم باید تکلیف خود را روشن کنند به هر حال چند ماه زمان بسیار کوتاهی است برای چه از آقای روحانی حمایت کردند و مردم را هم تشویق کردند که از او حمایت کنند؟

مازندمجلس: «عبور از روحانی» پروژه جدیدی است که در قبال محقق نشدن وعده و گوشگزد کردن آنها و مطالبه گری اصلاح طلبان از طرف جریان رقیب مطرح می‌شود. به گزارش نامه نیوز ناصر ایمانی تاکید دارد که اصلاح طلبان همان طور پروزه عبور از خاتمی را در آن زمان کلید زدند حالا هنوز چند ماهی از دولت دوم روحانی نگذشته در فکر عبور از روحانی هم هستند. 
قبل از هر انتخاباتی به هر حال سیاسیون برای پیروزی تلاش می کنند وعده هایی مورد توجه حامیان خود را مطرح کنند. محقق نشدن این وعده ها بعد از پیروزی و به فراموشی سپردن آنها چه تبعاتی برای جریان های سیاسی دارد؟
در انتخابات ها معمولا کاندیداها تلاش می کنند که وعده هایی به مخاطبان خود بدهند که هم برای رای دادن آنها را ترغیب کند و هم قابلیت اجرایی داشته باشد. در جریان انتخابات سال 96 هم وعده هایی هم از طرف آقای روحانی و هم از طرف کاندیداهای رقیب مطرح میشد. اتفاقا برخی از همین وعده هایی که از طرف رقبا مطرح می‌شد، آقای روحانی و آقای مهندس جهانگیری به شدت حمله می کردند که وعده های شما امکان تحقق ندارد. این به این معنا است که هر کسی باید به قول ها و وعده هایی که برای گرفتن مسئولیت می دهد، متناسب با امکانات و مسئولیت هایی که دارد عمل کند. 
آقای روحانی هم در زمان انتخابات ها با صراحت بسیار به برخی وعده ها مانند رفع حصر و ... اشاره کرده است. محقق نشدن این وعده ها و فراموش شدن آنها چه تبعاتی می تواند برای دولت او داشته باشد؟
انجام ندادن وعده ها موجب سرخوردگی و یأس سیاسی مردم می شود. اینکه فردی سیاسی وعده هایی بدهد و بعد به عنوان نماینده مجلس، وزیر، رییس جمهور و ... نتواند به آنها عمل کند موجب می شود که به تدریج مردم به این نتیجه برسند که سیاستمداران برای کسب رای به نوعی آنها را مورد توجه قرار می دهند.
برخی مطالبات از طرف حامیان دولت مطرح شده که برخی آن را به عنوان عبور از روحانی مطرح کرده‌اند. نظرتان درباره این موضوع چیست؟
به هر دلیلی آقای روحانی رییس جمهور فعلی کل کشور است و باید با قدرت به کار خود ادامه دهد و بتواند کشور را از این وضعیت خلاص کنند. در حال حاضر چند ماهی بیشتر از دوره جدید ریاست جمهوری ایشان نگذشته است. تصور می کنم این بحث هایی که بیشتر از طرف جریان های نزدیک به دولت با عنوان «عبور» مطرح می شود که در دوره آقای خاتمی هم به عنوان «عبور از خاتمی» مطرح بود و الان تبدیل به عبور از روحانی شده است یعنی اصلاح طلبان همچنان دولت اول را حمایت می کنند و دولت دوم را هم حمایت می کنند و بعد از آن به سراغ پروژه عبور می روند. این اصلا به لحاظ اخلاقی و سیاسی پسندیده نیست که هنوز چند ماهی بیشتر از رای آوردن ریس جمهور نگذشته مسئله عبور مطرح شود.
نشانه های این عبارت را در رفتار اصلاح طلبان و حامیان آقای روحانی می بینید یا صرفا فکر می کنید در حد حرف یا بازی های سیاسی است؟
حتی اگر حرف آن هم مطرح باشد این به لحاظ روانی برای دولت موجود خوشایند نیست و دولت را متزلزل می کند. وقتی که طرفداران این دولت بعد از پنج ماه از انتخابات بحث های عبور را مطرح کنند موجب متزلزل شدن دولت می شود و متزلزل شدن دولت هم اصلا به نفع منافع کشور نیست. دوستان اصلاح طلب به هر دلیلی که این بحث را مطرح می کنند باید توجه کنند که منافع سیاسی دولت چه چیزی را اقتضا می کند. ممکن است منافع سیاسی آنها به دلایلی که من و شما می دانیم بحث عبور از دولت باشد اما به دلیل منافع کشور اصلا درست نیست که دولت را متزلزل کند. 
نشانه های این اتفاق را در عملکرد اصلاح طلبان می بینید؟
بله در حال حاضر بسیاری از آقایان اصلاح طلب از آقای روحانی نارضایتی خود را اعلام می کنند و مطرح شدن این یعنی حتما چیزی وجود دارد که مطرح می شود. 
این وضعیت را آیا می توان از طرف جناح مخالف دولت دانست که با نسبت دادن آن به اصلاح طلبان تلاش می کنند تا همان تضعیف دولتی را که شما مطرح می کنید را رقم بزنند؟
نه جناح منتقد دولت از ابتدا منتقد بوده و الان هم منتقد است، وظیفه آن هم این است که به دولت انتقاد کند و این روشن است همچنان که اصلاح طلبان در دولت آقای احمدی نژاد منتقد بودند و ایرادی هم ندارد. اما  طرفداران الان بحث عبور را مطرح می کنند؛ زمانی بحث انتقاد است، اما زمانی بحث بر سر عبور است و عبور پررنگ تر است و به معنای کنار گذاشتن و عدم همکاری است و این اصلا چیز مطلوبی نیست.اصلاح طلبان به عنوان جناح حامی دولت تاکید دارند که همچنان حمایت خود از دولت روحانی را دارند اما این به آن معنا نیست که مطالبه گری نکنند و تاکید نداشته باشند که دولت باید در قبال وعده هایی که داده پاسخگو باشد. در واقع آنها این امر را مطالبه گری می دانند نه عبور. 
این جناحی که چند ماه پیش، نه چند سال پیش آقای روحانی را حمایت کردند ایشان را نمی شناختند که حمایت کردند؟ پس چرا حمایت کردند؟ اگر آقای روحانی را می شناختند و بعد از چند ماه از این مباحث صحبت می کنند؛ این نوعی بازی سیاسی است و نشانگر این است که یا اصلاح طلبان مکارانه از ایشان حمایت کردند و یا اینکه بدون شناخت آقای روحانی انقدر ذکاوت سیاسی ندارند که بدانند او به وعده های خود عمل نمی کند. می خواهم شما را به رفتار اصولگراها و آقای احمدی نژاد ارجاع دهم که وقتی در دولت دوم او متوجه انحرافاتی شدند به صراحت جلوی او ایستادند و موضع گیری کردند. حالا اصلاح طلبان هم باید تکلیف خود را روشن کنند به هر حال چند ماه زمان بسیار کوتاهی است برای چه از آقای روحانی حمایت کردند و مردم را هم تشویق کردند که از او حمایت کنند؟ چرا آقای محمد خاتمی این کار را کرد؟ یا آقای روحانی را نمی‌شناخت یا می شناخت، اگر ایشان را می شناختند چرا به فاصله چند ماه این انتقادها مطرح می شود. باید به این موضوع پاسخ دهند؛ نمی توانند از زیر بار آن شانه خالی کنند؛ حمایت کردند باید الان در قبال این عملکرد پاسخگو باشند.منبع : اعتماد آنلاین
روحانی اصلاح حمایت طلبان سیاسی انتخابات متزلزل عنوان منتقد جریان خاتمی منافع بیشتر همچنان حامیان کنند؛ جمهور نگذشته تاکید باشند پاسخگو انتقاد شناختند مطالبه شناخت رفتار کردند؟ عملکرد دارند زمانی احمدی طرفداران صراحت پیروزی تبعاتی پروژه پسندیده وظیفه ایمانی ندارد موضوع دلیلی اینکه بسیار مسئولیت وضعیت