برگزیده ها
علی لاریجانی پیگیر علت عدم تعیین تکلیف مصوبه مجلس درباره «محدودیت نظارت استصوابی شورای نگهبان» در مجمع تشخیص شد

مازندمجلس: یک منبع آگاه خبر داد که علی لاریجانی، رئیس مجلس شخصا پیگیر علت عدم تعیین تکلیف مصوبه مجلس درباره محدودیت نظارت استصوابی شورای نگهبان در مجمع تشخیص مصلحت نظام شده است.

مازندمجلس: یک منبع آگاه  خبر داد که علی لاریجانی، رئیس مجلس شخصا پیگیر سرنوشت مصوبه مجلس درباره محدودیت نظارت استصوابی شورای نگهبان در مجمع تشخیص مصلحت نظام شده است. 

ایجاد محدودیت در نظارت استصوابی شورای نگهبان 22 اسفند سال 95 با اصرار نمایندگان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد اما اکنون با گذشت نزدیک به یک سال  خبری از سرنوشت این مصوبه در مجمع نیست. در حالی مجمع تشخیص هنوز این مصوبه را تعیین تکلیف نکرده است که به گفته غلامرضا مصباحی مقدم به اعتمادآنلاین موارد اختلافی بین شورای نگهبان و مجلس که به مجمع ارجاع می شود باید با اولویت در دستورکار قرار گیرد. 
مصوبه ایجاد محدودیت برای نظارت استصوابی شورای نگهبان بعد از ماجرای مینو خالقی، منتخب مردم اصفهان، در بهارستان به تصویب رسید. اما شورای نگهبان آن را رد کرد و با اصرار نمایندگان بر مصوبه خود به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد تا اعضای این نهاد درباره آن تصمیم گیری کنند. اما اکنون با گذشت نزدیک به یک سال از این موضوع هنوز خبری از سرنوشت آن در مجمع تشخیص نیست و حتی مصباحی مقدم به اعتمادآنلاین گفت که این مصوبه به مجمع ارجاع نشده است!
با این حال یکی دیگر از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام که نخواست نامش منتشر شود در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین از سرنوشت مصوبه مجلس درباره ایجاد محدودیت در نظارت استصوابی شورای نگهبان اظهار بی‌اطلاعی کرده و در پاسخ به این سوال که چرا با گذشت مدت طولانی از این مصوبه هنوز مجمع تشخیص آن را بررسی نکرده است گفته بود: «از وقتی آیت‌الله هاشمی فوت کردند برنامه‌های مجمع چندان سامانی ندارد و دچار آشفتگی شده است.»
این در حالی است که پس از پیگیری‌های اعتمادآنلاین در مورد سرنوشت این مصوبه، خبر می‌رسد که علی لاریجانی، رئیس مجلس شخصا پیگیر سرنوشت این مصوبه در مجمع تشخیص مصلحت نظام شده است.
یک منبع آگاه  با بیان اینکه مصوبه مجلس درباره ایجاد محدودیت برای نظارت استصوابی شورای نگهبان هنوز در دستورکار مجمع قرار نگرفته است اعلام کرد که علی لاریجانی با اطلاع از این موضوع شخصا پیگیر شده است تا ببیند چرا این مصوبه تعیین تکلیف نمی شود.

مصوبه تشخیص شورای نگهبان استصوابی سرنوشت نظارت اعتمادآنلاین محدودیت مصلحت درباره ایجاد ارجاع پیگیر لاریجانی تکلیف تعیین مصباحی دستورکار موضوع اعضای نکرده اصرار گفت‌وگو نمایندگان اکنون نزدیک