برگزیده ها
مشکلات اقتصادی مردم ناشی از بی‌توجهی دولت به رهنمودهای رهبر انقلاب است/ دولت پاسخگوی مطالبات مردم باشد

مازندمجلس: عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: آنچه که امروز در کشور ملاحظه می‌شود این است که دولت خواسته یا ناخواسته اجازه می‌دهد که مطالبات مردم متراکم بماند و این مطالبات به حد نارضایتی و تجمعات خیابانی بیانجامد.

مازندمجلس:حجت‌الاسلام مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی ، گفت: آنچه که امروز در کشور ملاحظه می‌شود این است که دولت خواسته یا ناخواسته اجازه می‌دهد که مطالبات مردم متراکم بماند و این مطالبات به حد نارضایتی و تجمعات خیابانی بیانجامد و این قابل مشاهده و قابل لمس است.

وی افزود: یکی از مواردی که نمود زیادی در کشور پیدا کرده موضوع موسسات مالی است که اگر به درستی مدیریت می‌شد قابل مهار کردن بود و دولت می‌تواند افرادی را مشخص کند و با مردم جلساتی را داشته باشند و مردم را توجیه کنند و مواردی که قابل حل بود حل می‌کردند و مواردی را هم که قابل حل نبود برای مردم توضیح می‌دادند تا مردم بلاتکلیف نمانند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهارداشت: الان مردم بلاتکلیف هستند و کسی پاسخگوی آنان نیست و این عدم پاسخگویی دولت در حال تبدیل شدن به یک معضل است. دولت نه به مردم و نه به نمایندگان که به دنبال مطالبات مردم هستند پاسخگو نیست و یا پاسخ قانع‌کننده‌ای را نمی‌دهد.

ناصری‌نژاد با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود خاطرنشان کرد: ما در حوزه انتخابیه خود موضوع آب و ریزگردها را داریم که در این حوزه نیز وضع به همین ترتیب است، دولت در این‌باره به درستی پاسخگو نیست و موضوع به حال خود رها شده است.

وی افزود: در بحث ریزگردها ما از همان ابتدا گفتیم کارهایی که انجام می‌شود ریشه‌ای نیست و از بیت‌المال هزینه می‌شود و این هزینه‌ها هدر می‌رود و امروز این مسئله مشهود است و تصمیماتی که در خصوص کاشت نهال گرفته شده و اعتباراتی که هزینه شده کار به حال خود رها شده و نهال‌هایی هم که کاشته شده خشک شده و کارها در این باره نه تنها ادامه نداشته بلکه کارهای قبلی نیز خراب شده است.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: گویا موضوع عدم پاسخگویی به یک مسئله برای سراسر کشور تبدیل شده و دولت در واقع به دنبال کار کردن نیست و این یک زنگ خطری است که همه باید به فکر باشیم که چرا دولت این کار را می‌کند.

ناصری‌نژاد خاطرنشان کرد: بعضی از تحلیل‌ها بر این است که دولت عمداً این رویه را در پیش گرفته که صدای مردم بلند شود و در این شرایط بگویند که نمی‌گذارند ما کار کنیم و از این طریق ضعف خودشان را پوشش دهد.

وی افزود: حداقل می‌توان این برداشت را داشت که اگر نگوییم این اقدامات دولت مغرضانه است مسئولان دولتی ضعف دارند و کار نمی‌کنند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما حدود 3 ماه است که موضوع آب حوزه انتخابیه را پیگیری می‌کنیم و وقتی به محل‌هایی که باید آب از آنجا پمپاژ شود مراجعه می‌کنیم می‌گویند که کسی به ما چیزی نگفته و از ما کاری خواسته نشده که چه کار کنیم و این نشان می‌دهد که کار به طور جدی پیگری نمی‌شود.

ناصری‌نژاد بیان داشت: در بحث اشتغال، آلودگی هوا، صنعت و غیره نیز وضع به همین ترتیب است و بزرگان نظام باید به فکر باشند و اجازه ندهند که بحران به جایی برسد که غیر قابل کنترل باشد و آن را کنترل کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث سوال از رئیس جمهور نیز با وجود اصرارها برای اعلام وصول طرح سوال، آقای لاریجانی با اعمال نظر خودش و با بیان این حرف‌ها که این کار به صلاح کشور نیست فعلاً کار را نگه داشته اما تلاش ما بر این است که سوال از رئیس جمهور به صحن بیاید و به طور قانونی مشخص شود که چرا آقای رئیس جمهور مشکل موسسات مالی را حل نکرده و در کاری که می‌توانست به راحتی آن را مدیریت کند عاجز مانده به طوریکه مردم به خیابان‌ها آمدند و مشکلاتی برای جامعه درست شده است.

موضوع مطالبات ناصری‌نژاد مواردی انتخابیه خاطرنشان افزود اسلامی شورای جمهور شادگان نماینده دنبال پاسخگو ریزگردها مسئله می‌کنیم کنترل گرفته تبدیل هزینه ترتیب درستی امروز خواسته پاسخگوی مشکلات گفت‌وگو اجازه می‌دهد بلاتکلیف اظهارداشت باشند مدیریت موسسات پاسخگویی