برگزیده ها

مازندمجلس: دبیر شورای نگهبان گفت: اگر بزرگداشت‌های هر ساله‌ محرم نبود حادثه کربلا هم فراموش می‌شد؛ همانطور که ۲۲ بهمن زنده نگه‌داشته شده، ۹ دی نیز باید زنده نگه داشته شود.

مازندمجلس: آیت‌الله جنتی ضمن گرامیداشت یوم الله ۹ دی اظهار داشت: آیا نسل جوان در مورد ۹ دی چیزی می‌دانند و در مورد آن اطلاعی دارند؟ آیا می‌دانند هفت، هشت ماه در سال ۸۸ چه خبر بود؟ و اینکه مملکت تا مرز سقوط رفت.
به گزارش نامه نیوز اهم اظهارات جنتی به شرح زیر است:
* آمریکا، رژیم صهیونیستی و همه‌ دشمنان انقلاب خوشحال و سرمست از فتنه ۸۸ بودند، آمریکایی‌ها ۵۵ میلیون دلار برای این چیزی که اسمش را می‌گذارند انقلاب و کودتای مخملی دادند و این ۵۵ میلیون دلار غیر از پول‌های دیگر بود که داده بودند. اسرائیلی‌ها گفته بودند همه‌ امید ما به این سبزی‌هاست. همه‌ کشورهای غربی که از انقلاب اسلامی سیلی و ضربه خورده بودند، همگی خوشحال از این اتفاق بوده و کار را تمام شده می‌دانستند. ضمن اینکه این واقعه، اتفاقی نبود بلکه مدت‌ها روی این موضوع کار شده بود. چنانچه در سال ۷۸ آن غائله را به پا کردند، عده‌ای به خیابان‌ها ریخته و خرابکاری‌هایی به بار آوردند تا اینکه مردم با حضور خود در ۲۳ تیر آن غائله را پایان دادند.
* دشمن همچنان در حال تدارک بر علیه نظام اسلامی است، دشمنان بیکار نیستند و دائماً تلاش می‌کنند که به انقلاب اسلامی ضربه بزنند. دشمن سیلی خورده، هیبتش شکسته شده و آبرویش رفته است؛ قصد انتقام گرفتن از نظام اسلامی ایران را دارد. حتی دشمنان جهت ضربه زدن، هزار فکر برای فرداهای جمهوری اسلامی یعنی برای ۱۰، ۲۰ و حتی ۵۰ سال بعد دارند. حتماً حتماً دارند فکر می‌کنند که برای بعد از رهبری چه کار باید بکنند.
* هشت ماه سال ۸۸ چه مصائبی بر سر نظام آمد. ضربه‌ای که در سال ۸۸ بواسطه سران فتنه که خدا از سر تقصیرات‌شان نگذرد که نمی‌گذرد به کشور وارد شد از زمان جنگ هم بدتر بود. چرا که در زمان جنگ همه‌ مردم منسجم و یکپارچه بودند. از زنِ داخل یک خانه که می‌نشست لباس می‌دوخت و غذا درست می‌کرد و به جبهه می‌فرستاد تا همه‌ اقشار مختلف مردم. دانشگاهی، روحانی، اداری، کشاورز، کاسب بازار، همه و همه بسیج شده بودند. وحدت حاکم بود و همین هم سبب شد که جنگ به نفع ما تمام شود، اما در سال ۸۸ اینها آمدند در داخل خود ما شکاف ایجاد کردند و خود ما را به جان هم انداختند. مردم را به جان هم انداختند. در میان فتنه‌گران، منافق، بهایی، سلطنت‌طلب، اراذل و اوباش و بی‌نماز و روزه‌خوار کم نبود. در ماه رمضان آمدند علناً روزه خوردند. همه‌ کسانی که از اسلام، انقلاب و ولایت فقیه ناراضی و لطمه دیده بودند، در خیابان‌ها جمع شده و مساجد را آتش زدند، شیشه‌ها را شکستند، در و پنجره ها را خرد کردند.
* بدون اینکه کار خاص و زیادی برای حضور مردم در ۹ دی انجام شود، جمعیت بسیار زیادی به صورت خودجوش در خیابان‌ها راه افتادند. در حالی که برای برگزاری چنین راهپیمایی‌هایی باید یک ماه جلوتر برنامه‌ریزی و کارها آغاز شود، صرفاً شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ۶ دی، روز راهپیمایی را ۹ دی اعلام کرده بود؛ اما با وجود این فرصت بسیار اندک، مردم مانند لشگری که آماده‌باش است، آماده‌ آماده بودند. خودشان به صورت خودجوش آمدند و خیابان‌ها را مملو از جمعیت کردند؛ آمدند شعار تنفر و انزجار از فتنه‌گران و سردمداران آنان را سر دادند؛ بنابراین با حرکت مردمی و با اشاره رهبری، فاتحه‌ فتنه‌گران خوانده شد. این معجزه، کار مردم بود. ۹ دی از ایام‌الله است و باید برایش بزرگداشت گرفته شود. اگر بزرگداشت‌های هر ساله‌ محرم نبود حادثه کربلا هم فراموش می‌شد؛ اما پس از گذشت قرن‌ها می‌بینیم که ۲۰ میلیون نفر برای پیاده‌روی اربعین به سمت کربلا می‌روند. همانطور که ۲۲ بهمن زنده نگه داشته شده، ۹ دی نیز باید زنده نگه داشته شود.
دشمن بداند فتنه انگیزی‌هایشان در اراده مردم خللی ایجاد نمی‌کند
ایلنا نوشت:
حجت‌الاسلام محسن اراکی صبح امروز در مراسم سالگرد نهم دی ماه که در مصلی تهران برگزار شد، با بیان اینکه در فضای مجازی با هجوم بی‌رحمانه دشمن روبرو هستیم، گفت: دشمن با رخنه از فضای مجازی می‌خواهد ارزش‌های ما را نابود کند و ما می‌توانیم با در برابر این کار صبر و تحمل کنیم. مگر می‌توانیم بر ارزش‌های اسلامی و حسینی و علوی و فاطمی حمله شود و تحمل کنیم. ما انتظار داریم مسئولان در فضای مجازی ایستادگی و مقابله کنند. با برنامه‌های متقن در برابر این تهاجم بایستند.
اراکی با بیان اینکه مسئولان اجازه ندهند که دشمن در صفوف ملت ما رخنه ایجاد کنند، اظهار داشت: نباید اجازه دهیم دشمن با اعمال فشار، ما را به جان یکدیگر بیاندازد. ما باید ملت واحد بمانیم. سپاه و بسیج و ارتش ما دست در دست ملت ما صف واحدی در برابر دشمن ایجاد می‌کنند و با رهبری شجاع مقام معظم رهبری توطئه‌های دشمن را خنثی خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه به آمریکا می‌گویم ما آزموده‌ایم، آزموده را آزمودن خطاست، تصریح کرد: در انقلاب دیدید چگونه دُمتان را گرفتیم و از کشور بیرون انداختیم. امریکا! در توطئه تجزیه‌طلبی و حمایت از گروهک‌ها دیدی چگونه مشتت را باز کردیم. تو در توطئه هشت سال دفاع مقدس ملت ما را آزمودی و دیدی چگونه این ملت پیروز شد. تو دیدی چگونه کشور خود را ساختیم. امروز هم به تو و همه همراهان تو می‌گوییم آماده شکست دادن توطئه‌هایت هستیم.
یوم‌الله نهم دی‌ماه روز تجلّی قدرت الهی در برابر فتنه عظیم آمریکایی ـ صهیونیستی است
باشگاه خبرنگاران نوشت:
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، «قطعنامه تجمع پرشور نکوداشت حماسه یوم‌الله ماندگار نهم دی ماه سال ۱۳۹۶» را منتشر کرد. بخش هایی از این قطعنامه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
یوم‌الله نهم دی‌ماه روز تجلّی دست قدرت الهی در برابر فتنه عظیم آمریکایی ـ صهیونیستی علیه نظام مقدس اسلامی و خلق حماسه بزررگ، ماندگار و سرنوشت‌ساز است، روز نمایش اقتدارِ نظام اسلامیِ متّکی به مردم، وحدت لاینفک ملّت حول محور ولایت و نماد ولایتمداری، دیانت، بصیرت، دشمن‌شناسی، وظیفه‌شناسی و عمل به هنگام است که با تدابیر حکیمانه، روشنگری و هدایت‌های عالمانه قافله‌سالار صبر و بصیرت و مقتدای عظیم‌الشأن امّت اسلامی و حرکت اقیانوس عظیم الهی و کاملاً خودجوش و تکلیف‌گرایانه با حضور میلیون‌ها ایرانی متدیّن، فهیم و زمان‌شناس، بزرگترین و پیچیده‌ترین فتنه علیه انقلاب اسلامی خنثی و فتنه‌گران منزوی شدند و اینک در ادامه این طریق الهی و در هشتمین سال از خلق این حماسه ماندگار، ما شرکت‌کنندگان در مراسم پرشور نکوداشت یوم‌الله تاریخی نهم دی‌ماه سال 1388 با فریاد رسا و ندای ملکوتی الله اکبر ـ خامنه‌ای رهبر اعلام می‌داریم:
بدون تردید فتنه آمریکایی ـ صهیونیستی سال 1388 یک کودتای بین‌المللی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی و طراحی‌شده از سالهای قبل از آن بود که فقط با سوءاستفاده محض از فضای شورانگیزِ انتخاباتی و ایجاد فضای غبارآلود درصدد اجرای طرح شیطانی خود برآمدند. لکن در این رابطه گناه نابخشودنی، جنایت و خیانت سران داخلی فتنه در همسویی با دشمن و وارد کردنِ خسارات جبران‌ناپذیر به کشور و نظام اسلامی بر هیچ فرد منصفی پوشیده نبوده، محاکمه و مجازات قانونی آن‌ها حق مسلّم و از بدیهی‌ترین وظیفه دستگاه قضایی است که در این رابطه کاسبی سیاسی و مردم‌فریبِ عدّه‌ای به بهانه ظاهری پیگیری رفع حصرِ کاملاً قانونی و صرفاً تنبیهی را به منزله انکارِ غیر واقع‌بینانه فتنه استکباری و جرم غیرقابلِ گذشت سران داخلی آن دانسته و شدیداً محکوم می‌کنیم.
تمامی متصدیان حکومتی در قوای سه‌گانه را به اهتمام حداکثری بر حفظ وحدت و برای بالندگی بیش از پیشِ نظام مقدس اسلامی و بالا بردن توان مقابله با تحریم‌های ظالمانه و فتنه‌های جدید شیطان بزرگ آمریکا، عملیاتی‌کردن اقتصاد مقاومتی مورد تأکیدات مکرّر حکیمانه مقام معظم رهبری مد ظله العالی را مصرانه خواهانیم.
والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاتهنهم دی ماه سال 1396
اسلامی اینکه انقلاب رهبری ایجاد برابر چگونه خیابان‌ها صهیونیستی فتنه‌گران آمدند میلیون ماندگار حماسه مجازی آمریکایی دی‌ماه دادند کودتای آمریکا دشمنان خودجوش یوم‌الله توطئه مقابله هستیم ارزش‌های می‌توانیم مسئولان اجازه نکوداشت رابطه داخلی قانونی کاملاً حکیمانه قطعنامه پرشور بصیرت تجلّی شورای جمهوری غائله دارند حتماً انداختند خورده خوشحال مخملی بهایی اظهار می‌دانند ولایت زیادی آماده اعلام کربلا اراکی امروز تبلیغات هماهنگی جمعیت بسیار صرفاً آمریکایی‌ها مراسم