برگزیده ها

مازندمجلس: برخی از تحقیقات نشان می دهد که نظام سیاسی کره شمالی به خوبی کنترل شده و ثبات پیدا کرده است و کیم جونگ اوم توانسته همبستکی داخلی را تقویت داده است.

مازندمجلس: براساس آمارهای منتشر شده توسط دولت کره جنوبی، کاهش چشم گیر حضور کیم جونگ اون در بین فضای عمومی در سال ۲۰۱۷ نشان دهنده این است که او احساس می کند رژیمش پایدارتر از قبل است و فکر می کند قدرت بیشتر از گذشته در دست دارد.
به گزارش نامه نیوز به نقل از نیوزویک، روز جمعه، لی یوجین، سخنگوی معاون وزارت خلع سلاح کره جنوبی گفت: «برخی از تحقیقات نشان می دهد که نظام سیاسی کره شمالی به خوبی کنترل شده و ثبات پیدا کرده است و کیم جونگ اوم توانسته همبستکی داخلی را تقویت داده است. به همین ترتیب فعالیت های عمومیش کاهش پیدا کرده است.»

حضور کیم جونگ اون در فضای عمومی ۳۰ درصد کمتر از سال گذشته ظاهر شده است. با این حال هنوز به دلیل آزمایش های موشکی کشورش، تیترهای اصلی رسانه های سراسر دنیا است.
براساس تجزیه و تحلیل گزارش های رسانه ای، کیم ۱۰۲ بار در سال ۲۰۱۷ در عموم حضور پیدا کرد که نسبت به سال گذشته که ۱۴۱ بار بوده کاهش داشته است. با توجه به گزارش های روزنامه کیودو ژاپن، بیش از نیمی از حضور عمومی رهبر کره شمالی، فعالیت های مربوط به آزمایش های موشکی و کارهای نظامی بوده است. در سال ۲۰۱۶ تنها ۳۶.۹ درصد فعالیت های کیم نظامی بوده است. دولت زمان زیادی را صرف ارتقای ارتش خود در جستجوی یک سلاح هسته ای کرد که قادر به رسیدن به سرزمین ایالات متحده آمریکا بود. 
از فوریه تاکنون، کره شمالی ۲۳ موشک در ۱۶ آزمایش پرتاب کرده است. آخرین تست موشکی کره در اواخر ماه نوامبر انجام شد، زمانی که موشک بالستیک بین قاره ای خود را به پایان رسانده بود. موشک به ارتفاع حدود ۲ هزار و ۸۰۰  مایل - تقریبا ۱۰  برابر بیشتر از ایستگاه فضایی بین المللی - رسید و حدود ۵۰  دقیقه حرکت کرد و قبل از دریای ژاپن فرود آمد.
از سوی دیگر بین کیم جونگ اون و ترامپ دعوای لفظی شدیدی وجود دارد و امکان ایجاد جنگ بین این دو کشور وجود دارد. بر اساس گفته لیندزی گراهام، سناتور جمهوری خواه ۳۰ درصد احتمال دارد که ترامپ علیه رژیم کیم حمله نظامی کند.
شمالی آزمایش عمومی موشکی نظامی گذشته فعالیت گزارش رسانه ترامپ بیشتر آمریکا جستجوی سیاسی براساس جنوبی نیوزویک