برگزیده ها
اعتراض هاکوپیان به بی عملی در اجرای دستورالعمل

مازندمجلس: هاکوپیان در اعتراض به عدم اجرای دستورالعمل ابلاغ شده توسط وزارت صنعت، جلسه کارگروه ساماندهی برندهای خارجی را ترک کرد.

مازندمجلس: هاکوپیان در اعتراض به عدم اجرای دستورالعمل ابلاغ شده توسط وزارت صنعت، جلسه کارگروه ساماندهی برندهای خارجی را ترک کرد.

به گزارش ایلنا، جلسه امروز کارگروه، سیمایی متفاوت داشت. در این جلسه پس از آن که گلناز نصراللهی مشاور وزیر صنعت در امور نساجی و پوشاک و دبیر کارگروه و همچنین پروانه محرابی، مدیر کل دفتر نساجی و پوشاک گزارشی از فعالیت کارگروه ارایه دادند، هاکوپیان، رییس انجمن صنایع پوشاک ایران در اعتراض به فقدان توان اجرایی امور اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت در اجرای دستورالعمل جلسه کارگروه را ترک کرد.

وی به اعضای جلسه گفت: ما هر چه حرکت می کنیم و هر چه تلاش می کنیم، مشکلاتی که باعث عذاب تولید داخل می شوند، به سبب فقدان توان اجرایی امور اصناف ورارت صنعت از جای دیگر خود را نشان می دهند و سربلند می کنند. ما هر چه مشکل داریم در این وزارتخانه است.

رییس انجمن صنایع پوشاک ایران ادامه داد: تا زمانی که مسئولین این وزارتخانه پاسخگو نباشند نمی توان کاری کرد. در اینجا برای حمایت از تولید داخلی و برای تقویت تولید و انسداد مسیر قاچاق و واردات غیر قانونی دستورالعملی تدوین شد. اما به جای اجرای کامل دستورالعمل از ماده 3 آن چماقی ساختند که بر سر تولیدکنندگان و انجمن ها و اتحادیه های حامی تولید فرود می آید. و اهرمی برای فرار رو به جلو شده است. برای اجرای بند 3 حدود 2 سال وقت پیش بینی شده. چرا سایر بندهای مغفول مانده دستورالعمل، مانند بند 16 یا بند 17 را اجرا نمی کنید.

دستورالعمل کاملا صراحت دارد که باید تکلیف قاچاق مشخص شود اما شما قاچاق را کنار گذاشته اید و همه را به بند 3 مشغول کرده اید. (بند 3 شرایط تولید 20 درصد در داخل کشور را از سوی برندهای خارجی تصریح می کند)

هاکوپیان گفت: آقای امانت گزارش می دهد که 220 برند واجد شرایط نیستند اما امور اصناف هیچ توضیحی نمی دهد که چرا وقتی 220 برند واجد شرایط نیستند، چه اقدامی برای مقابله با انها انجام شده است یا چرا درب فروشگاه های انها بسته نمیشود. آیا این روند دچار بی عملی و ضعف بنیه اجرایی نیست؟

رییس انجمن صنایع پوشاک ایران ادامه داد: امور اصناف اگر نمی تواند به رغم تلاش کارگروه با قاچاق، برندهای فاقد شرایط و مشکلاتی که تولید را رنج می دهند مقابله کند، باید به این ضعف خود اعتراف کند تا ما در مقابل مردم قرار نگیریم. من جلسه را ترک می کنم چون به صنعت گران، منافع کشورم و کسانی که مرا برگزیده اند پشت نمی کنم و حقایق را به آنها می گویم. به رغم تلاش های صورت گرفته هنوز صاحبان قاچاق، برندهای جعلی و واردات بی رویه هر کاری دوست دارند انجام می دهند. امور اصناف باید به این کارگروه پاسخ دهد کسانی که مجوز گرفته اند چقدر کالا به طور رسمی وارد کشور کرده اند و اگر کالایی وارد نکرده اند پس چه کالایی را  می فروشند؟

هاکوپیان با پرسش هایی روند اجرایی وزارت صنایع را این گونه به چالش کشید: اگر معاونان وزیر در جلسه کارگروه حاضر می شدند تا فکری برای مشکلات بکنند، بهتر نبود. آنها باید پاسخگوی مردم باشند. ما تولید کنندگان پوشاک هم از مردمانیم. چرا اجازه می دهید پوشاک کیلویی وارد کشور شود. مگر شما و مردم کیلویی از فروشگاه ها لباس می خرید؟ آیا این که بنشینیم و مدام بگوییم کار انجام می شود اما هیچ کاری صورت نگیرد، خدمت به کشور و صنعت پوشاک است؟

رییس انجمن صنایع پوشاک ایران وقتی به اعتراض جلسه کار گروه را ترک می کرد گفت: من در اعتراض به بی عملی، جلسه کارگروه را ترک می کنم اما دست از حمایت از تولید ایرانی بر نمی دارم. به همه مسئولین مربوطه به ویژه به وزیر صنعت نامه می دهم و ایشان را در جریان امور قرار می دهم چون این روند کاری بر خلاف نظر وزیر است و خواهان برخورد با بی عملی و مقابله با قاچاق و واردات بی رویه ای می شوم که صنعت پوشاک ایران و امنیت و اقتصاد کشور را نشانه رفته و کمر به قتل آن بسته است.

 

پوشاک کارگروه تولید دستورالعمل قاچاق انجمن صنایع اصناف اعتراض هاکوپیان اجرای شرایط برندهای اجرایی وزارت مقابله واردات نیستند کیلویی کسانی گرفته کالایی فروشگاه ادامه فقدان خارجی نساجی مشکلاتی وزارتخانه مسئولین گزارش حمایت