برگزیده ها

مازندمجلس: احمد مازنی، نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی ضرورت، مبانی و دستورکارهای گفت‌وگوی ملی خبر داد.

مازندمجلس: احمد مازنی نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با اشاره به اقدامات انجام شده در مجلس جهت ایجاد گفت‌وگوی ملی از تشکیل کمیته‌ای متشکل از سه فراکسیون مجلس خبر داد و گفت: به صورت غیررسمی میان نمایندگان طیف‌های مختلف توافقی شده وجمعی فراهم شده که قرار است همین جمع برای بررسی ضرورت، مبانی و دستورکارهای گفت‌وگو، تشکیل جلسه بدهند.
 این عضو فراکسیون امید ادامه داد: این قدمی است که برای مجلس و کشور حتما خیرات و برکات زیادی دارد. پیش‌بینی می کنم که به مرور و تا پایان سال حتما خبرهای بهتری خواهیم داشت.
وی در خصوص اعضای کمیته برای بررسی گفت‌وگوی ملی، خاطرنشان کرد: از هر فراکسیون سیاسی مجلس سه نفر در این کمیته عضوهستند و بعد از تشکیل جلسه ترکیب کمیته اصلی را پیشنهاد می‌دهند. این کمیته ممکن است در دستورکارها ورود کند و ما تا همین اندازه توانسته‌ایم در زمینه گفت‌وگوی ملی ورود پیدا کنیم.
مازنی با اشاره به برخی اظهارات پیرامون مذاکره اصلاح‌طلبان با شورای نگهبان تصریح کرد: اخیرا دیداری با آقای کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان داشتم و برای بار دوم راجع به گفت‌وگوی ملی با ایشان صحبت کردم. به ایشان عرض کردم که گفته شده شما گفت‌وگو نکردید یا نمی کنید که ایشان گفتند ما با گفت‌وگو موافق هستیم و از گفت‌وگو استقبال می کنیم. اما این برداشت شده که افراد می‌آیند با ما بر سر پرونده‌های برخی افراد در شورای نگهبان رایزنی می‌کنند که ما گفتیم راجع به این موضوع با کسی رایزنی نداشتیم اما گفت‌وگو را می پسندیم.
مازنی تاکید کرد: آقای کدخدایی به عنوان یک چهره تاثیرگذار در کشور که عضو حقوقدانان و سخنگوی شورای نگهبان هستند نگاه مثبتی به امر گفت‌وگو دارند البته این مطلب به معنای آن نیست که ما بخواهیم با شورای نگهبان گفت‌وگو کنیم. زمانی که ما بتوانیم در جریان‌های مختلف سیاسی و فرهنگی و چهره‌های موثر سیاسی کشور گفت‌وگوی ملی را به گفتمان ملی تبدیل کنیم، بسیار موفق خواهیم بود و ما هم در این راستا پیش می‌رویم.
این نماینده مجلس با بیان اینکه گفت‌وگوی ملی یک پروسه است نه پروژه، اظهار داشت: خوشبختانه آقای کدخدایی نگاه مثبتی به مسئله گفت‌وگوی ملی دارند و از شخصیت‌های دیگر هم صحبت‌هایی شنیدم که نگاهشان به این موضوع مثبت است. این موضوع امر مبارکی است که باید به فال نیک بگیریم و آن را ادامه دهیم.

گفت‌وگوی گفت‌وگو نگهبان شورای کمیته مازنی کدخدایی فراکسیون تشکیل سیاسی بررسی موضوع مثبتی دارند افراد رایزنی سخنگوی فرهنگی پروژه پروسه کمیته‌ای نماینده اشاره ادامه مختلف خواهیم