برگزیده ها

مازندمجلس: یک عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر این‌که «مردم اجازه سوءاستفاده به دشمنان را ندهند»، گفت: مجلس حتما در بودجه ۹۷ تلاش می‌کند تا یکسری از مشکلات اقتصادی مردم در قالب بودجه برطرف شود.

مازندمجلس: احمد امیرآبادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مشکلات معیشتی ،بیکاری و موضوع موسسات مالی و اعتباری و شرکت‌های سرمایه‌گذاری تاکید کرد: باید مجلس و دولت دست به دست هم دهند تا مشکلات را حل کنند.
نماینده مردم قم در مجلس همچنین بیان کرد: واقعیت این است که برخی از تجمعاتی که صورت گرفته مدتی قبل هم مقابل مجلس از این دست تجمعات که مربوط به حقوق‌های نامتعارف و موسسات مالی و اعتباری است، داشته‌ایم؛ به عنوان مثال برخی حقوق‌ها مانند حقوق بازنشستگان، نیروهای مسلح، فرهنگیان و ... کم است، البته تغییر سبک زندگی و تجمل‌گرایی و اشرافی گرایی برخی افراد نوکیسه هم مشکلاتی را برای این قشر در جامعه ایجاد کرده است.
این عضو هیئت رئیسه مجلس یادآور شد: واقعیت این است که ما تجمعاتی به این روش را که بیشتر صنفی بوده در تهران مقابل مجلس و یا برخی دیگر که مربوط به موسسات مالی است در سایر شهرها داشتیم. تجمع آرامی بوده و مردم هم طبق قانون حق دارند با دریافت مجوز تجمع کرده و حرفشان را به مسئولین بگویند.
امیرآبادی خاطر نشان کرد: اما تجمعاتی که طی یکی دو روز اخیر انجام شده به نظر می‌رسد از خارج از کشور خط‌دهی و ‌آدرس‌دهی می‌شود. در واقع برنامه ریزی شده است و دشمن پشت آن قرار دارد و مدیریت و موج سواری می‌کند. اما قطعا مردم ایران اجازه نخواهند داد که دشمنان سوءاستفاده کنند. کما ای‌نکه در شهرهای مختلف در سالروز حماسه ۹ دی مردم ایستاده‌اند و پاسخ محکمی دادند.
وی ادامه داد: اگر ما در داخل کشور گلایه و یا مشکلاتی داریم به خودمان مربوط است. به دیگران ربطی ندارد و اجازه نمی‌دهیم که خارجی‌ها یا مزدوران داخلی آنها این تجمعات را سیاسی جلوه دهند. مردم پای ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و اجازه سوءاستفاده به دشمنان انقلاب و ملت نخواهند داد.
این نماینده مجلس تاکید کرد:  مردم مطمئن باشند در مجلس به عنوان نمایندگان آن‌ها حتما این مطالبات را پیگیری خواهیم کرد و در لایحه بودجه ای هم که دولت برای سال ۹۷ ارائه کرده تلاش می‌کنیم تا یکسری از مشکلات مردم در بودجه برطرف شود.
امیرآبادی در ادامه درباره این‌که مسئولین در برابر این تجمعات چه اقدامی برای مردم انجام خواهند داد؟ گفت: در مطالبات واقعی مردم کسی نباید چشم‌پوشی کند. باید مشکلات را پیگیری کنیم. مردم به بانک مرکزی اعتماد داشتند اما مجوزهایی به برخی از موسسات داده شد و اکنون بانک مرکزی باید پاسخگو باشد و با پشتوانه مالی که دارد این مشکلات را حل کند.
وی اضافه کرد: البته به ما هم در مجلس قول دادند که این مشکلات را حل می کنند اما متاسفانه خیلی با تاخیر کارها انجام می شود و این به صلاح کشور نیست . باید در رسیدگی به مطالبات تسریع کرده و زودتر تکلیف مردم را تعیین کنند.
نماینده مردم قم در مجلس خاطرنشان کرد: حتما در بودجه ۹۷ باید از افزایش حقوق‌های غیر متعارف جلوگیری کنیم و این کار را هم خواهیم کرد و حتما افزایش حقوقها باید براساس مقدار حقوق تعیین شود و هر اندازه که حقوقی پایین است باید بیشترین درصد افزایش را داشته و آن‌هایی هم که حقوق ‌های بالاتری دارند هیچ افزایشی نداشته باشند. به عنوان مثال وقتی شما می گویید همه حقوق ها ۱۰ درصد افزایش یابد طبیعی است فردی که  چهار میلیون دریافت می کند، ۴۰۰ هزار تومان افزایش دارد و فردی هم که یک میلیون حقوق دارد، ۱۰۰ هزار تومان. بنابراین هیچ تناسبی وجود ندارد.  همچنین برخی بودجه‌های نامتعارفی که نوشته می شود اما اختصاص پیدا نمی کند و جنبه روانی هم در کشور ایجاد می کند، باید به طور کلی حذف شود. در واقع بودجه نوشتن و تخصیص دادن دو مقوله مجزا هستند. معمولا  آنچه نوشته و پیش بینی می شود را در بوق و کرنا می کنند در حالی که به طور واقعی تخصیص پیدا نمی‌کند
این عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان این‌که «اشتغال و بیکاری جوانان باید در اولویت قرار گیرد»، گفت: در مورد افزایش نرخ حامل‌های انرژی هم مردم نگران هستند. حتما مبالغی که دولت اعلام کرده امکان تحقق ندارد در نهایت تورم زا است و مردم را گرفتار می کند؛ لذا قطعا مجلس بودجه رابه گونه‌ای تنظیم خواهد کرد که مصالح کشور، ملت و نظام اسلامی در منطقه و دنیا حفظ شود و بتوان با این بودجه یکسری از مشکلات را حل کرد.
امیرآبادی در پایان خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم که مانند گذشته آگاه باشند، بصیرت خود را حفظ کنند. دشمن به دنبال توطئه است و ما در منطقه پیروز شدیم و این طبیعی است که دشمن بخواهد سوء استفاده کند. مردم باید مراقب باشند و این اجازه را به دشمنان ندهند.
انتهای پیام
مشکلات افزایش بودجه امیرآبادی اجازه موسسات باشند مربوط ندارد عنوان نماینده تجمعات مطالبات دشمنان تجمعاتی انقلاب خواهیم پیگیری یکسری خاطرنشان تومان نوشته تخصیص منطقه میلیون طبیعی واقعی مرکزی تعیین این‌که نخواهند واقعیت مقابل حقوق‌های مانند همچنین تاکید دنبال بیکاری اعتباری البته مشکلاتی سوءاستفاده ایستاده‌اند دادند مسئولین دریافت ایجاد رئیسه دارند ادامه