برگزیده ها
به عنوان نماینده شرم می‌کنم که خانه 300 میلیونی با 5 میلیون  معاوضه می‌شود

مازندمجلس: نماینده مردم سرپل ذهاب و گیلانغرب گفت: من به عنوان نماینده شرم می‌کنم که خانه 300 میلیونی با 5 میلیون تومان معاوضه می‌شود.

مازندمجلس: نماینده مردم سرپل ذهاب و گیلانغرب گفت: من به عنوان نماینده شرم می‌کنم که خانه 300 میلیونی با 5 میلیون تومان معاوضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تجری؛ نماینده مردم سرپل ذهاب و گیلانغرب در نشست خبری که در یکی از مراکز فرهنگی در  سرپل ذهاب برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی بر اینکه وضعیت در کرمانشاه همچنان به وضعیت سفید نرسیده و مردم با مشکلاتی چون تمام شدن مواد غذایی و کنسرو رو به رو هستند، گفت: جنگ یکبار زندگی مردم اینجا را تخریب کرد و بار دیگر زلزله. زندگی ما 2 بار با خاک یکسان شد، لذا درد مردم می‌طلبد که توجه ویژه تری شود. ما هم مرزدار هستیم هم چند بار زندگی مان با خاک یکسان شد.  من به عنوان نماینده شرم می‌کنم در مقابل خانه 300 میلیونی را با 5 میلیون تومان معاوضه می‌شود، البته تذکر داده شده است و هنوز که هنوزه میزان کمک ها را کم می‌دانیم. باید نگاه واقع بینانه تری انجام شود.

وی افزود: جلسه سران سه قوه منتهی به این تصمیم می شود که از رهبر درخواست شود از محل صندوق توسعه ملی برداشت شود و یا مجلس می‌خواهد از محل هدفمندی یارانه ها و قطع یارانه برخی ها، اعتباری به مناطق زلزله زده اختصاص یابد که خوب است. کمک‌ها در حال حاضر با سطح توقعات ما فاصله دارد اما می‌بینیم که مردم پای کار آمدند اما این کار سلب مسولیت از مردم نمی‌کند.

تجری اضافه کرد: مردم ما در مناطق زلزله زده در  فرایند پیچیده بنیاد مسکن و بروکراسی سیستم اخذ وام از ستاد بازسازی و ستادهای معین گیر افتاده اند هر چند که نافی زحمات نیست قدر می‌دانیم اما با انتظارات ما متفاوت است.

نماینده سرپل ذهاب و گیلانغرب  درباره اختصاص سهمیه کنکور به دانش آموزان مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: موضوع ایجاد سهمیه خاص به مناطق زلزله از روزهای نخست حضور رئیس جمهور در مناطق مطرح و قرار بر اختصاص سهمیه کنکور به این مناطق اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه این امر درخواست شخصی بنده و استاندار بوده است، گفت: در تهران هم مجددا با وزیر علوم و بهداشت مذاکره کردیم که گفتند در حال بررسی آن هستیم. اختصاص سهمیه قطعی است اما درصد و میزان آن مشخص نیست و باید منتظر نظر وزارت علوم و سازمان های ذی ربط باشیم.

نماینده مناطق زلزله اختصاص سهمیه معاوضه زندگی میلیونی میلیون می‌کنم عنوان می‌دانیم یارانه کنکور میزان درخواست کرمانشاه خبرنگار تومان گیلانغرب ایلنا اینکه یکسان وضعیت هستیم