برگزیده ها

مازندمجلس: یک مسئول عالی رتبه در کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا به اسرائیل اطمینان داده که قصد دارد نیروهایش را در سوریه نگه دارد تا مانع "گسترش نفوذ ایران در سوریه" شود.

مازندمجلس:
شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسئول عالی رتبه در کاخ سفید که نامش را ذکر نکرد، گزارش داد، مساله مقابله با نفوذ ایران در سوریه از حساس‌ترین موضوعات برای اسرائیل در مذاکرات اخیر میان واشنگتن و تل‌آویو بود.
این مسئول آمریکایی گفت: مشاور نخست وزیر اسرائیل در مسائل امنیت داخلی در نشست اخیر اظهار داشت، طرف اسرائیلی به این نکته که آیا واشنگتن برای عقب‌نشینی نیروهایش در سوریه برنامه‌ریزی می‌کند یا نه به ویژه به برنامه‌های دیپلماتیک آمریکا برای پایان دادن به جنگ فعلی در سوریه، توجه بسیاری دارد.
این شبکه عبری زبان به نقل از مسئول آمریکایی مذکور اعلام کرد، ما به وضوح به اسرائیلی‌ها گفتیم که چه با نیروهای مسلح‌مان چه از طریق مشارکت در هر قرارداد دیپلماتیک آتی، در سوریه باقی خواهیم ماند.
پیشتر رسانه‌های اسرائیلی از امضای توافقنامه محرمانه‌ای میان واشنگتن و تل‌آویودر جریان مذاکرات در کاخ سفید در خصوص مقابله با آنچه "خطر ایران در منطقه" عنوان می‌شود، خبر دادند.
سوریه واشنگتن اسرائیل مسئول آمریکایی دیپلماتیک اسرائیلی مقابله گزارش آمریکا مذاکرات