برگزیده ها

مازندمجلس: در ادامه واکنش‌ها به اعتراضات در ایران، وزارت امور خارجه کانادا نیز یک بیانیه مداخله‌جویانه منتشر کرد و خواستار توجه دولت ایران به حقوق بشر و دموکراتیک مردم شد.

مازندمجلس:
وزارت امور خارجه کانادا در واکنش به اعتراضات مردم ایران در روزهای اخیر یک بیانیه منتشر کرد و به تکرار مواضع مداخله‌جویانه مقامات آمریکایی از این اتفاق پرداخت.
بنا بر گزارش شبکه سی‌بی‌سی، در بیانیه وزارت امورخارجه کانادا آمده است: اوتاوا از تلاش مردم ایران که از حقوق اولیه‌شان برای اعتراض مسالمت‌آمیز بهره می‌برند، دلگرم شده است و از مقامات ایران می‌خواهد تا به حقوق بشر و دموکراتیک مردمش احترام بگذارد.
روز شنبه در برخی شهرهای کشورمان عده‌ای از مردم در واکنش به آنچه مسائل اقتصادی عنوان شده دست به اعتراض زدند که با استقبال و حمایت مقامات آمریکایی مواجه شده است که در این میان با سوءاستفاده از این شرایط تلاش می‌کنند، با دامن زدن به ناآرامی‌ها سیاست‌های مداخله‌جویانه خود را در ایران پیش ببرند.
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات سخیف، بی‌جا و مداخله‌جویانه مقامات آمریکایی گفت: مردم رشید ایران وقعی به شعارهای فرصت‌طلبانه و ریاکارانه مقامات آمریکا نمی‌گذارند.
وی تاکید کرد: مردم ایران بزرگ‌ترین پشتوانه امنیت و پیشرفت کشور هستند و مشارکت مردم در انتخابات برای تعیین سرنوشت شان و حضور فعال آحاد ملت در نظارت و نقد دستگاه‌های اداره کشور ضامن شکوفایی و بالندگی کشور و انقلاب اسلامی است و حضور هوشمندانه همین مردم مهمترین عامل مقاومت در برابر بدخواهان کشور و مردم است که دولت آقای ترامپ ثابت کرده در راس این بدخواهان قراردارد.
قاسمی اظهار کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ساختارهای دموکراتیک را برای حمایت قانونی از خواسته‌های مدنی مردم پیش بینی کرده است و پیگیری این خواسته‌ها در چارچوب قانون کاملا امکان‌پذیر است.
مقامات واکنش وزارت مداخله‌جویانه آمریکایی گزارش بیانیه کانادا خارجه اسلامی بدخواهان قانون قاسمی دموکراتیک اعتراض اعتراضات حمایت