برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر کشور گفت:مدارای ما به این دلیل است که به اقتدار نظام و هوشمندی مردم اعتماد و اعتقاد داریم. راه های قانونی فراهم است هیچ وقت در بی نظمی و قانونگریزی مسئله ای حل نمی شود.

مازندمجلس: رحمانی فضلی در نخستین اجلاس پنجمین دوره شورای عالی استانها گفت: یک ملت پس از صدها سال دیده نشدن و صدها سال مشارکت نداشتن در سرنوشت خودشان به سرنوشت خودشان و هدایت امام، حکومتی را از صدر تا ذیل با رأی خودشان انتخاب کردند.
وزیر کشور افزود: قطعاً این تعهد متقابل همه منتخبان است که به آرمان های امام، انقلاب، مردم و مطالبه آنها و تلاش برای رسیدن به تعالی و پیشرفت کشور، وظایف خود را به نیکی انجام دهند.
رحمانی فضلی ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر و روستا بی شک مقتدرترین و پرتعدادترین نهاد حاکمیتی است که سطح ارتباط آن با اقشار مختلف نقش آفرینی می کند. آنها با موضوعات جاری مردم در تماس هستند و این سطح از ارتباط و تماس با مردم بی شک بهترین تحلیل و دقیق ترین نیازهای مردم را جستجو می کند.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: موقعیت شما در شورا موقعیت دموکراتیک و مردم سالاری است و شمائید که منتخب منتخبین هستید. در شورای عالی استانها وظیفه و مسئولیت سنگین تر و بالاتری دارید چون علاوه بر تعهد به موکلانتان، متعهد به منتخبین نیز هستید.
وی تصریح کرد: موقعیت شما قطعاً می تواند تضمینی باشد برای موقعیت شوراها در سطح میانی و پائین. امیدوارم همه به وظایفمان آشنا باشیم و در این مسیر حرکت کنیم.
رحمانی فضلی اظهار داشت: شرایط کشور بعد از ۳۸ سال سختی ها و فراز و فرودها، بسیار مستحکم است و جمهوری اسلامی مفتخر به حمایت و پشتیبانی مردم است و مردم نقش تعیین کننده در اداره حکومت دارند.
وزیر کشور ادامه داد: موقعیت کشور در مباحث بین‌المللی برتر، مطلوب و بسیار موثر است. ما شرایط مختلفی را پشت سر گذاشته ایم. در این چهار سال در حوزه اقتصادی، تورم های ۴۷ درصدی ناشی از سیاست های غلط مالی و اقتصادی را تک رقمی کردیم.
وی تأکید کرد: مسیر و سرعت کار به گونه ای است که با تداوم آن می توانیم به مطالبات مردم پاسخ مناسب دهیم.
رحمانی فضلی ادامه داد: در حوزه سیاست خارجی با ثباتی که داریم و مشارکت مردم در انتخابات و آزادی و نشاطی که احزاب سیاسی و حوزه های اجتماعی و اقشار و اقلیت ها دارند، در حوزه امنیت با استقرار به امنیت در منطقه ای که ناامنی مهمترین ویژگی آن است، موفقیت ایران برای همه آشکار است.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: این موفقیت ها دشمنانی دارد که باید آنها را بشناسیم و در شرایط ویژه پاسخ مناسب به آنها بدهیم.
وی گفت: در حوادث چند روز اخیر شاهد بودید که فرصتی فراهم شد تا همه کسانی که نسبت به جمهوری اسلامی و مردم کینه دارند و توطئه می کنند و ثبات ایران را نمی پسندند بار دیگر دستشان رو شود.
همیشه ما شاهد مطالبه گری مردم بودیم
رحمانی فضلی اظهار داشت: این که مردم مطالبه گری کنند حرف جدیدی نیست و همیشه ما شاهد مطالبه گری مردم بودیم و همیشه تلاش ما این بود که پاسخگویی ها به تجمعات غیرقانونی نکشد.
وی تأکید کرد: ما وارث موسسات مالی ای بودیم که هیچ کدام در این دولت اتفاق نیفتاد. متأسفانه همه مربوط به زمانی است که مشکلات نظارتی و مدیریتی وجود داشت و به دلیل مدیریت غلط دچار اشکال شد.
۹۵ درصد مشکلات مالی مرتفع شده است
وزیر کشور خاطرنشان کرد: اکنون ۹۵ درصد مشکلات مالی مرتفع شده است. ما مشکلات بانک ها، بازنشستگان، موسسات مالی مانند پدیده و غیره را تا حدود زیادی حل کرده ایم و مابقی آن به مرور حل می شود.
وی با بیان اینکه حق مردم است که مطالبه گری کنند، گفت: اما عده ای می خواهند که این حق را مصادره کنند و کاری کنند که نتیجه آن بی قانونی، رعب، خشونت و آسیب رساندن به اموال مردم باشد.
برخی با سوء استفاده از فضای مجازی، خشونت ورزی را ترویج می دهند
رحمانی فضلی اظهار داشت: اینکه حرکت مردم و مطالبه آنها در عرصه بین‌المللی به عنوان قانون شکنی معرفی شود ما تحمل نمی کنیم. کسانی که با سوءاستفاده از فضای مجازی، خشونت ورزی را ترویج کردند، آموزش ساخت مواد منفجره، تحریک مردم برای مقابله با پلیس، آتش زدن محل کار مردم را رواج دادند جز مردم نیستند.
وزیر کشور تصریح کرد: کسانی که از خویشتن داری، تدبیر و مدارای پلیس سوءاستفاده کردند باید پاسخ این بی قانونی ها، بی حرمتی ها را به مردم بدهند. مردم از اینها نخواهند گذشت.
مدارای ما به دلیل اعتماد به اقتدار نظام و هوشمندی مردم است
وی گفت: مدارای ما به این دلیل است که به اقتدار نظام و هوشمندی مردم اعتماد و اعتقاد داریم. راه های قانونی فراهم است هیچ وقت در بی نظمی و قانونگریزی مسئله ای حل نمی شود.
رحمانی فضلی افزود: محرکان پشت صحنه و سردمداران خشونت کاملاً شناخته شده اند و به زودی برخوردهای لازم با آنها خواهد شد.
وزیر کشور اظهار داشت: کسانی که ذره ای اعتماد به مردم خودشان ندارند و در منطقه منتخب مردم خودشان هستند ادعای حمایت از ایران داشتند و در رأس آنها رژیم اشغالگر قدس بود. آنها مردم ما را نشناختند.
وی در خاتمه خطاب به منتخبان شورای عالی استانها گفت: باید تعادلی میان خواسته های انباشته مردم و امکانات موجود ایفا کنید. باید با مردم حرف زد و هیچ راهی جز مشارکت مردم در حل مشکلات نداریم.
مشکلات مطالبه رحمانی موقعیت خودشان خشونت اظهار کسانی اعتماد مدارای شرایط ادامه اسلامی همیشه خاطرنشان دارند قانونی هوشمندی اقتدار مرتفع مجازی ترویج مشارکت استانها شورای داریم امنیت تأکید مناسب بودیم اینکه سوءاستفاده موسسات سیاست موفقیت فراهم منطقه منتخب منتخبان ارتباط قطعاً افزود استفاده سرنوشت اقشار منتخبین حمایت بین‌المللی جمهوری بسیار هستید تصریح اقتصادی