برگزیده ها
اشتغال پایدار، اولویت اول دولت در بودجه 97 است

مازندمجلس: نماینده عالی دولت در مازندران با اعلام اینکه اشتغال پایدار اولویت اول دولت در بودجه 97 است، با توجه به برنامه محور شدن اعتبارات لایحه بودجه سال 97 بر تلاش دستگاه‌ها برای افزایش سهم بری استانی تأکید کرد و یادآور شد: اعتبارات تخصیصی به مازندران باید با واقعیت‌های استان تطبیق داشته باشد.

مازندمجلس: نماینده عالی دولت در مازندران با اعلام اینکه اشتغال پایدار اولویت اول دولت در بودجه 97 است، با توجه به برنامه محور شدن اعتبارات لایحه بودجه سال 97 بر تلاش دستگاه‌ها برای افزایش سهم بری استانی تأکید کرد و یادآور شد: اعتبارات تخصیصی به مازندران باید با واقعیت‌های استان تطبیق داشته باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، محمد اسلامی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با اشاره به حماسه نهم دی‌ماه، این روز را روز بصیرت و میثاق ملت ایران اسلامی با ولایت توصیف کرد و گفت: روز نهم دی، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

استاندار مازندران بابیان اینکه در جهت یکپارچگی ملت در سایه پرچم ولایت، باید مردم را برای دستیابی به سعادتمندی، پشتیبانی و حمایت نمود افزود: پیوند بین مردم و حاکمیت باید به‌عنوان یک اصل، دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه آسیب رساندن به روحیه مردم و ناامید کردن ملت، خطی است که امروز دشمن دنبال می‌کند تصریح نمود: تلاش شبانه‌روزی و جهادی دستگاه‌ها، بیش از هرزمانی لازم است تا گرهی از مشکلات مردم بازنماید و زمینه رونق فضای کسب‌وکار و اشتغال را فراهم آورد.

مقام عالی دولت در استان، اشتغال واقعی را کارآفرینی عنوان کرد و با تأکید بر اینکه جوانان و دانش‌آموختگان جویای کار، باید با تشکیل هسته‌های کسب‌وکار در جهت ایجاد اشتغال پایدار تلاش کنند خاطرنشان ساخت: دستگاه‌ها یک میز آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی اشتغال راه‌اندازی نمایند و با توجه به اینکه قوانین بودجه و تسهیلات لازم در راستای تقویت اشتغال پیش‌بینی‌شده است باید با اقدام و عمل تأثیرگذاری در این بخش اتفاق بیفتد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، کمک‌های فنی و اعتباری قانون بودجه سال 96 را فرصتی مطلوب برای ایجاد اشتغال پایدار دانست و یادآور شد: دغدغه اصلی مردم اشتغال است و دستگاه‌ها باید همه اهتمام خود را برای ایجاد اشتغال فراگیر انجام دهند.

اسلامی بابیان اینکه دانش‌آموختگان فاقد شغل جویای کار، برای استفاده از اعتبارات بسته کمک‌های فنی و اعتباری بودجه در اولویت قرار گیرند گفت: اعتبارات این بخش شهرستان محور باشد و بر اساس برش شهرستانی تخصیص یابد تا تسهیلات اشتغال ارزان‌قیمت، به جویندگان واقعی کار اختصاص یابد.

وی با تأکید بر اینکه در توسعه اشتغال روستایی باید تحول ایجاد شود و در این راستا نباید صرفاً به منابع تخصیصی اکتفا نمود و دستگاه‌ها باید تحرک بیشتری برای تقویت اشتغال داشته باشند اظهار داشت: اشتغال واقعی باید در عمل اتفاق بیفتد و در این خصوص لازم است از ظرفیت‌های قانونی، بهره‌گیری درست شود.

نماینده عالی دولت در مازندران در ادامه با اعلام اینکه اشتغال پایدار اولویت اول دولت در بودجه 97 است با توجه به برنامه محور شدن اعتبارات لایحه بودجه سال 97 بر تلاش دستگاه‌ها برای افزایش سهم بری استانی تأکید کرد و یادآور شد: اعتبارات تخصیصی به مازندران باید با واقعیت‌های استان تطبیق داشته باشد و این مهم نیازمند تلاش همه است.

استاندار مازندران با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال 97 خواستار تحرک جدی و به تصویر کشیدن عملکرد نظام برای مردم شد و افزود: دستگاه‌ها برای جذب اعتبارات ملی تحرک بیشتری داشته باشند و از تسهیلات و ظرفیت‌های قانونی موجود با اقدام و عمل برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی استفاده نمایند.

اسلامی از اختصاص 253 میلیارد تومان برای 77 طرح ملی مازندران در بودجه 97 خبر داد و بر تلاش ویژه و مؤثر دستگاه‌های اجرایی برای جذب اعتبارات تأکید کرد.

در این جلسه که نمایندگان مردم بهشهر، نکا و گلوگاه و نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، نوربخش، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خاطرنشان ساخت: اصلاحات ساختاری در تدوین بودجه، شامل بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد، افزایش شفافیت و انضباط بودجه‌ای، حرکت به سمت تمرکززدایی، توجه ویژه به اولویت‌های برنامه‌ای، توجه ویژه به تولید و اشتغال و عدالت اجتماعی از ویژگی‌های لایحه بودجه سال 97 است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران نیز در حاشیه این جلسه گفت: تکمیل زیرساخت شهرک‌ها و رفع موانع تولید از اولویت شرکت شهرک‌های صنعتی است.

موسوی بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 60 واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری 3592 میلیارد ریال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این واحدهای تولیدی برای 1647 نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجادشده است.

 

اشتغال بودجه مازندران اینکه اعتبارات اسلامی دستگاه‌ها استان اولویت ایجاد پایدار تأکید صنعتی تسهیلات واقعی برنامه‌ریزی اشاره شورای شهرک‌های افزایش یادآور لایحه تخصیصی توسعه کمک‌های تولیدی بیفتد اتفاق اقدام تقویت اعتباری استاندار مازندران شهرک‌ها قانونی تولید میلیارد ظرفیت‌های باشند اختصاص عملکرد بیشتری استفاده افزود تطبیق ولایت انقلاب واقعیت‌های استانی نماینده اعلام برنامه استاندار بابیان جویای خاطرنشان راه‌اندازی دانش‌آموختگان کارآفرینی دنبال تصریح کسب‌وکار نمایند