برگزیده ها

مازندمجلس: مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور پیشین آمریکا از مداخله‌های دونالد ترامپ در ماجرای برخی اعتراضات در ایران انتقاد کرد و از وی خواست تا "ساکت باشد".

مازندمجلس: سوزان رایس، مشاور امنیت ملی باراک اوباما رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به انتقاد از مداخله‌های دونالد ترامپ در ماجرای اعتراضات در ایران و حمایت وی از تظاهرکنندگان پرداخت.
به گزارش نامه نیوز رایس با اشاره به یادداشت روز یک‌شنبه روزنامه نیویورک تایمز درباره این اقدامات رئیس جمهور آمریکا نوشت: چگونه ترامپ می‌تواند به معترضان در ایران کمک کند؟ (ترامپ) ساکت باش.
نیویورک تایمز در گزارش خود به قلم فیلیپ گوردن، دستیار پیشین وزیر امور خارجه آمریکا و هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما نوشت: هم‌زمان که اعتراضات در ایران علیه دولت به وقوع پیوسته و مقامات این کشور و تحلیلگران خارجی را متعجب کرده است، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و مشاوران سیاست خارجی‌اش احتمالا از خود می‌پرسند که چه کاری می‌توانند برای حمایت از این اعتراض‌ها انجام دهند.
ترامپ پیش از این گفته است که مسوولیت اغلب مشکلات خاورمیانه بر عهده ایران است و این کشور را به دامن زدن به ناآرامی‌ها در سراسر جهان متهم کرده است. رئیس‌جمهور بدون شک عاشق این است که بگوید رویکرد سخت او در قبال ایران به این نتایج از طریق تضعیف دولت ایران منجر شده و رویکرد مسالمت‌آمیزتر رئیس‌جمهور قبلی شکست خورده است.
گوردن در ادامه نوشت: اما آقای ترامپ بهتر است ساکت باشد و هیچ کاری انجام ندهد، چراکه حمایت او از معترضان در ایران بیشتر کار را خراب می‌کند تا اینکه به این روند کمک کند. زیرا مردم ایران پشتیبانی رئیس جمهوری که مانع از بهبود وضعیت اقتصادی‌شان پس از اجرای برجام شده و آنها را به خاک آمریکا راه نداده است، نمی‌خواهند.
طی روزهای اخیر در برخی شهرهای کشورمان عده‌ای از مردم در واکنش به آنچه مسائل اقتصادی عنوان شده دست به اعتراض زدند که با استقبال و حمایت مقامات آمریکایی مواجه شده است که در این میان با سوءاستفاده از این شرایط تلاش می‌کنند، با دامن زدن به ناآرامی‌ها سیاست‌های مداخله‌جویانه خود را در ایران پیش ببرند.
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات سخیف، بی‌جا و مداخله‌جویانه مقامات آمریکایی گفت: مردم رشید ایران وقعی به شعارهای فرصت‌طلبانه و ریاکارانه مقامات آمریکا نمی‌گذارند.
وی تاکید کرد: مردم ایران بزرگ‌ترین پشتوانه امنیت و پیشرفت کشور هستند و مشارکت مردم در انتخابات برای تعیین سرنوشت شان و حضور فعال آحاد ملت در نظارت و نقد دستگاه‌های اداره کشور ضامن شکوفایی و بالندگی کشور و انقلاب اسلامی است و حضور هوشمندانه همین مردم مهمترین عامل مقاومت در برابر بدخواهان کشور و مردم است که دولت آقای ترامپ ثابت کرده در راس این بدخواهان قراردارد.
قاسمی اظهار کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ساختارهای دموکراتیک را برای حمایت قانونی از خواسته‌های مدنی مردم پیش بینی کرده است و پیگیری این خواسته‌ها در چارچوب قانون کاملا امکان‌پذیر است.
دونالد ترامپ در چندمین توییت خود درباره اعتراض‌های مردمی در ایران نوشت: مردم ایران سرانجام فهمیدند که چگونه پول و ثروت‌شان دزدیده و صرف تروریسم می‌شود. آمریکا از نزدیک مراقب نقض حقوق بشر در ایران است.
ترامپ آمریکا حمایت مقامات رئیس‌جمهور دونالد اعتراضات جمهوری درباره گزارش ناآرامی‌ها آمریکایی رویکرد واکنش مداخله‌جویانه قانون بدخواهان اسلامی قاسمی خاورمیانه جمهور اوباما پیشین باراک امنیت سوزان نیویورک تایمز گوردن معترضان چگونه انتقاد خارجه