برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران پیشنهاد داد که نقاط امن ادارات و اماکن عمومی توسط دستگاه‌های متولی مدیریت بحران از جمله هلال احمر و شهرداری شناسایی و برچسب‌گذاری شود.

مازندمجلس: الهام فخاری با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های مختلف برای آرامش نسبی شهروندان در زمان بروز حادثه استفاده کنیم، گفت: در دو زلزله اخیر تعدادی از هموطنان‌مان به دلیل ترس از زلزله و هجوم برای خروج و همچنین خروج نامناسب از محل استقرارشان دچار مصدومیت شدند که این نشان می‌دهد سطح آموزش مردم کم است . بسیاری از شهروندان حتی نمی‌دانند اگر در منزل یا محل کارشان هستند کجا باید مستقر شوند.
 رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر با بیان اینکه اگر مردم فضاهای امن در محل زندگی و کار خود را بشناسند و بدانند که در زمان بروز زلزله می‌توانند در این مکان‌ها مستقر شوند، قطعا به آرامش نسبی می‌رسند و به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که از ظرفیت‌های جمعیت هلال احمر و یا دستگاه‌هایی که تحت نظر شهرداری تهران هستند و آشنایی کاملی با این مسائل دارند از جمله سازمان مدیریت بحران استفاده و مکان‌های امن در محل‌های عمومی، ادارات و بنا به درخواست مردم در منازل مشخص شود و با نصب برچسب مشخص کنند که این مکان‌ها برای پناه گیری مناسب است.
وی با بیان اینکه ورود امدادگران به منازل باید بنا به درخواست مردم باشد، گفت: این پیشنهاد در کوتاه مدت قابل اجراست و می‌تواند ضریب اطمینان را افزایش دهد.
فخاری با بیان اینکه جمعیت هلال احمر نیز طی جلسه‌ای اعلام کرده است که آماده همکاری مشترک با شهرداری در راستای توان افزایی شهروندان است، گفت: بنده به عنوان عضو شورای شهر این پیشنهادم را پیگیری خواهم کرد تا بتوانیم حداقل به مردم اطمینان دهیم که نقاط امنی در خانه و یا محل کارشان وجود دارد که می‌توانند در وهله اول در آنجا پناه گرفته و سپس از ساختمان خارج شوند. نه اینکه با هجوم‌شان به سمت خارج از ساختمان سبب مصدومیت خود و سایر افراد شود.
اینکه زلزله فخاری شهروندان ساختمان پیشنهاد مکان‌ها جمعیت اطمینان درخواست می‌توانند شهرداری منازل کارشان ظرفیت‌های عمومی ادارات آرامش استفاده مستقر مصدومیت شورای