برگزیده ها

مازندمجلس: رییس فراکسیون شفاف‌سازی مجلس گفت: سوالاتی را به منظور شفاف‌سازی حساب‌های قوه قضاییه از وزرای اقتصاد و دادگستری پرسیده‌ام و چنانچه از طریق این سوالات به پاسخ نرسیم، از دیگر ابزارهای نظارتی مجلس استفاده خواهیم کرد.

مازندمجلس:  محمود صادقی نماینده تهران و رییس فراکسیون شفاف‌سازی مجلس با اشاره به فضای مجلس گفت: جو حاکم در مجلس تدریجا مساعدتر شده است و میان نمایندگان تفاهم، آشنایی و اعتماد متقابلی برقرار شده است. فراکسیون شفاف‌سازی حدود 90 عضو دارد و به نظر می‌رسد حسن اعتماد بیشتری حاصل شده است و حساسیت مجلس روی مقوله فساد افزایش یافته است.
صادقی خاطرنشان کرد: نمایندگان در نطق‌ها اکثرا به مقوله فساد اشاره می‌کنند و این خود نشان‌دهنده عزم مجلس برای مبارزه با فساد است. مجلس حساسیت خوبی نسبت به مبارزه با فساد دارد و فضا نسبت به گذشته مساعدتر است. در واقع کنار همه چالش‌ها و ابرچالش‌ها آثار فساد در کشور نمایان است و همه آن را می‌بینند. فساد به یک فراچالش تبدیل شده است و در زندگی همه قابل لمس است.
وی یادآور شد: در حال حاضر بیش از 150 هزار میلیارد بدهی معوقه بانکی داریم؛ بخش قابل توجهی از این بدهی ناشی از فساد است و بخشی از آن نیز دلایل دیگری دارد. بنابراین به صورت ملموس نمایندگان شاهد فساد هستند. 
این نماینده مجلس همچنین در خصوص روند فعالیت‌های فراکسیون شفاف‌سازی، گفت: با کارشناس مرکز پژوهش‌ها چندین جلسه داشتیم و 9 راهبرد و 122 اقدام تدوین کرده‌ایم که در حوزه قانون‌گذاری، نظارتی، عملیاتی و اجرایی است. بنابراین قرار است اولویت‌بندی کنیم و پیش برویم.
منبع: اعتماد آنلاین
نمایندگان شفاف‌سازی صادقی اعتماد فراکسیون حساسیت بنابراین مبارزه مقوله اشاره معوقه بانکی میلیارد نماینده مساعدتر