برگزیده ها
کسانی که مطالباتی دارند نباید به دنبال فتنه‌گران حرکت کنند/ مجلس پیگیر خواسته‌های به حق مردم است

مازندمجلس: عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: مجلس به طور جد مطالبات مردم را پیگیری می کند و کسانی که مطالبات به حقی دارند نباید به دنبال فتنه‌گران حرکت کنند.

مازندمجلس:اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی مشروح با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به اغتشاشات صورت گرفته در برخی از شهرهای کشور در شب گذشته گفت: با توجه به همزمانی این اغتشاشات با یوم‌الله 9 دی معنا و مفهوم مشخصی دارد و هدایت شده هم از سوی عوامل داخلی و هم عوامل خارجی است و این دو دست به دست هم دادند تا شیرینی ناشی از بصیرت و آگاهی مردم ایران را در 9 دی تحت‌الشعاع قرار دهند.

وی افزود: 9 دی عوامل اغتشاش‌گر را به حاشیه راند و لذا دشمن در صدد است تا بتواند خود را مجدد بازسازی کند و به دنبال یارگیری است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهارداشت: با توجه به مشکلات معیشتی مردم و مشکل بیکاری و دیگر مشکلاتی که برای مردم به وجود آمده دشمن به دنبال بهره‌برداری از این وضعیت کشور است.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: امروز ما با 2 گروه در بحث اعتراضات مواجهیم، اول کسانی که به حق به دنبال رفع مشکلاتشان هستند که این فشر از مجاری قانونی می‌توانند مشکلات، مسائل و پیشنهادات و اعتراضات خود را با نمایندگان خود در مجلس در میان بگذارند و مجلس و دولت و قوه قضاییه نیز خود را موظف و مکلف می‌دانند که این حرف‌ها را بشنوند و به خواسته‌های به حق مردم عمل کنند.

وی افزود: بین مسئولین و مردم نباید تفاوت، جدایی و دوگانگی وجود داشته و احساس شود و این وظیفه مسئولین است که در کنار مردم قرار گیرند و صدای آنها را بشنوند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهارداشت: اما آنچه که مهم است این است که اعتراضات نباید به دنبال عوامل فتنه‌گر مطرح شود و صداهای به‌حق مردم وقتی که به دنبال فتنه‌گران بخواهد بلند شود قطعاً هم کشور آسیب می‌بیند و هیچ نتیجه مثبتی برای شهروندان نیز در پی نخواهد داشت و منجر به مشکلات اساسی و ریشه‌دار برای کشور می‌شود.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: هم خانواده‌ها و هم جوانان و هم آحاد ملت ایران باید روی انعکاس اخبار و اطلاعات دقت کافی و لازم را داشته باشند تا این دو صف یعنی صف فتنه‌گران و مردم معترض را از هم جدا کنند.

وی افزود: فتنه‌گران ریشه سفتی در کشور دارند و دوام و استحکام ریشه‌ای آنها بیشتر در خارج از مرزهاست و در داخل یاری برای همراهی و همسویی با آنها وجود ندارد و می‌خواهند بر امواج برخاسته ناشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی سوار شوند و خواسته‌های خود را دنبال کنند و به انسجام داخلی کشور نیز آسیب جدی وارد کنند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهارداشت: وکلای ملت در مجلس در خدمت مردم هستند و تمام خواسته‌های به حق مردم در مجلس به جد دنبال می‌شود. مسئله‌ای که در حوزه بانک‌ها مطرح شد و بدهی‌هایی که موسسات مالی به مردم داشتند دولت مکلف شد و حتی رئیس جمهور به سوال تهدید شد و نتیجه کار این شد که مشکلات این قشر مرتفع شد.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: در حوزه سایر مشکلات نیز به صورت قطعی مطالب را دنبال می‌کنیم تا مسائل رفع شود.

وی افزود: ما امروز در شرایطی قرار داریم که با شرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی بتوانیم کشور را به یک نقطه قابل قبول و قابل دفاعی برسانیم و دشمن از این موضوع نگران است که ما بتوانیم روی پای خودمان بایستیم و مشکلات داخلی‌مان را در حوزه اقتصادی حل کنیم ودشمن در صدد ایجاد اغتشاش و آشوب است و یقیناً کسانی که به دنبال اغتشاش‌گران راه بیفتند آسیب خواهند داد و اینکه برخی خواسته خود را با رهبری اغتشاشگران دنبال کند یک آسیب جدی است و کشور را تهدید می‌کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهارداشت: باید رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب الگوی مسئولین باشد و سرلوحه برنامه مردم باشد که پشت سر رهبری در این برهه حساس حرکت کنیم و مراقبت کنیم که آتشی که دشمن به دنبال شعله‌ور کردن آن هست گرد این آتش جمع نشویم که آنها هدفشان حل مشکلات مردم نیست بلکه هدفشان حل مشکلات و چالش‌های منطقه‌ای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌هاست و دشمنان به دنبال موقعیت‌های خودشان هستند.

رنجبرزاده اعلام کرد: دشمنان در صدد هستند که به حاشیه رانده شدند به متن بازگردند که این موضوع هیچگاه محقق نخواهد شد و ظرفیت و انسجام مردان اجازه این کار را به آنها نخواهد داد.

وی افزود: ما به کسانی که دارای مشکلاتی هستند توصیه می‌کنیم که مشکلاتشان را از طریقی دنبال کنند که بتوانند به اهدافشان دست پیدا کنند و صف مردمی که خواسته‌های به حقشان را دنبال می‌کنند باید از صف فتنه‌گران جدا باشد.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهارداشت: شعار و صحبت افرادی که به دنبال خواسته‌های خود هستند با شعار فتنه‌گران متفاوت است و آنهایی که با مشکلاتی مواجه هستند می‌دانند که رفع مشکلات آنها زیر چتر همین نظام حل خواهد شد.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: ممکن است بعضی از مسئولین هم برای خدمت بی‌انگیزه باشند باید عوامل کم انگیزه و بی‌انگیزه و کسانی که نگاهشان به معطوف فتنه‌گران است در هر نقطه‌ای از کشور که هستند باید از سیستم‌های مسئولیتی خارج شوند.

وی افزود: اگر ما یک پالایش مسئولیتی در کشور داشته باشیم نباید به این نقطه برسیم که مردم تا به این حد دردمند شوند، دچار مشکلات شوند و با فتنه‌گران مخلوط شوند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهارداشت: کسانی که خودشان را به مردم نزدیک کرده‌اند و ساده زیستی آنها برای مردم نمایان است و همانند مردم زندگی می‌کنند باید در کنار مردم بایستند و با قدرت و صلابت کشور را به پیش ببرند.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: در فتنه 88 بحث انتخابات را پیش کشیدند که یک ادعا بیشتر نبود و هدف دشمنان در آن سال براندازی نظام بود که بساط آنها با راهپیمایی مردم در روز 9 دی‌ماه برچیده شد. امروز هم همین هدف را دشمنان دنبال می‌کنند و بر موج نارضایتی مردم نسبت به دستگاه‌های اجرایی و عملکرد دولت می‌خواهند سوار شوند و البته با کارهای خود وضعیت را بدتر و وخیم‌تر خواهند کرد.

وی افزود: از دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و حفاظتی کشور انتظار داریم به شدت با عواملی که مرم را به سمت و سویی هدایت می‌کنند که وضعیت اقتصادی کشور را حادتر کنند تا به اهداف امریکایی صهیونیستی‌شان برسند برخورد کنند و در مورد کسانی که خواسته‌های به حق دارند نیز باید مطالباتشان به طور جد عملیاتی شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهارداشت: مجلس 100 درصد آمادگی دارد تا حل مشکلات مردم را مورد پیگیری قرار دهد و نمایندگان اجازه نخواهند داد بار سنگین و فشار اقتصادی به مردم منتقل شود و در بودجه 97 انشاالله مردم این موضوع را لمس خواهند کرد.

رنجبرزاده در پایان گفت: موضوع اشتغال به طور جد توسط مجلس و دولت مورد پیگیری است تا شرایط اشتغال برای جوانان مساعد شود و در این راستا باید با کسانی که به دنبال قاچاق و ضربه زدن به تولید داخل هستند برخورد جدی صورت گیرد و همه این مسائل توسط دلسوزان نظام پیگیری می‌شود.

دنبال مشکلات رنجبرزاده کسانی فتنه‌گران اظهارداشت افزود خواسته‌های رئیسه خاطرنشان عوامل نباید اقتصادی مسئولین موضوع دشمنان مسائل اعتراضات خواهند نخواهد وضعیت پیگیری دارند امروز مشکلاتی رهبری اشتغال داریم بتوانیم هدفشان دستگاه‌های می‌کنیم بی‌انگیزه اجازه خودشان مسئولیتی برخورد بشنوند معیشتی مشکلاتشان حاشیه داخلی اغتشاشات هدایت نمایندگان می‌دانند می‌خواهند انسجام بیشتر باشند نتیجه جوانان تهدید